Workshops & Xocomil! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Workshops & Xocomil! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Workshops & Xocomil!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

29 November 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Weer een weekje workshops met de kinderen achter de rug! Esmeralda en ik hebben vorige week dansen gegeven, waarbij we uiteraard alleen maar meiden hadden! We hadden de week opgedeeld in verschillende soorten dansen om de afwisseling er een beetje in te houden. Marcel en ik zijn maandagochtend gaan aerobicsen bij de lokale sportschool. (Je lacht je een ongeluk, want alle apparaten daar vallen half uit elkaar!) Ik heb de pasjes die we die ochtend geleerd hebben 's middags gebruikt om de kinderen aerobics te geven. Dinsdag hebben we onze Merengue les van die week er voor gebruikt, woensdag hebben we ze een beetje stijldansen aangeleerd en donderdag hadden we buikdansen en limbo dansen op het programma staan! Tussen het dansen door hebben die meiden nog rokjes van karton en crepe papier gemaakt en hebben we een limbo stok versierd met crepe papier en lintjes. Vrijdagmiddag waren de presentaties van alle workshops. Het theater groepje heeft Assepoester opgevoerd en dat was ook echt onwijs leuk geworden! Deze week was er ook een houtbewerkingsgroepje, met natuurlijk voornamelijk jongens, en die hebben puzzels gefiguurzaagd. Ons dansgroepje deed het ook ontzettend leuk! Ze lieten van elke dag, van alle verschillende dansen, iets zien.

Vorige week maandagavond zijn we, ter afscheid van Chris, een Amerikaanse vrouw, lekker uiteten geweest bij de Italiaan. Woensdagochtend ben ik met Marcel, Carla en Naomi naar de glasfabriek geweest. Ik had voor mijn verjaardag een cadeaubon gekregen hiervoor, dus ik heb een hele mooie karaf uitgezocht. Zaterdag ben ik met Veronique wezen winkelen in de Hiper Paiz, grote mall hier in de buurt. Ben die middag ook naar de kapper geweest daar. Permanent is hier een stuk goedkoper en ik dacht, goh laat ik dat eens proberen. Uiteindelijk ben ik echter, na 4 uur in de krulspelden te hebben gezeten, zonder enig resultaat en uiteraard zonder te betalen de winkel weer uitgelopen! 's Avonds met Judith, Carla en Veronique naar Kokolokos geweest en daarna nog door naar La Parranda. Zondag waren we er alweer vroeg uit, want toen zijn we met een hele groep naar Xocomil gegaan. Xocomil is een gigantisch water pretpark, ongeveer 1,5 uur rijden richting de kust. Het is daar dus een stuk zonniger en tropischer en het was echt een super dagje! Er waren ontzettend veel gave, maar ook enge glijbanen. Ondanks dat Carla en ik samen midden in de glijbaan uit onze opblaasbare banden zijn gerold, hebben we ontzettende lol gehad! Wel erg veel bekijks gehad van alle Guatemalteken. We waren vrijwel de enige blonden in bikini en zijn zelfs achtervolgd door één of andere engerd die voor ons in de rij had gestaan voor de glijbaan. Hij kwam dus gewoon met ons meegelopen en begon een gesprek aan te knopen en ondanks dat we hem redelijk negeerde kwam hij gewoon onuitgenodigd bij onze groep aan tafel zitten! Toen een Guatemalteekse vriend van ons hem weggestuurd had en wij ons weer richting onze ligbedden wilden begeven, kwam er ook nog een oudere man naar ons toe om te vragen of hij een foto van ons in bikini mocht maken! En dan nog beledigd zijn als ik nee zeg ook! Wel heerlijk gerelaxed en lekker van het tropische klimaat genoten!

  • 29 November 2006 - 17:28

    Debbie:

    Alle mensen die nog geen geld hebben overgemaakt, maar die alsnog een bijdrage willen leveren kunnen dat nog doen tot 30 November. Ik ga op het project op het sinterklaas feest symbolisch een cheque overhandigen met daarop het ingezamelde bedrag! Ontzettend bedankt voor alle tot nu toe binnengekomen giften!

    35 72 96 478
    D.D. Bakker
    o.v.v. 'Caras Alegres'

  • 29 November 2006 - 17:55

    Laurens:

    Hej zus, weer leuke dingen gedaan dus.

    zo schiet het alweer redelijk op nog 3 weken en dan zit je weer in lisse.

    plezier nog
    liefs lau

  • 29 November 2006 - 19:23

    Deb:

    Wauw, die danslessen zijn leuk zeg! gaan we snel proberen als je thuis bent! heel veel plezier enne nie al te bruin worden (steken we eind dec zo wit af:O) xxx

  • 29 November 2006 - 20:26

    Chris:

    wat een mannenverhaal weer... En dat terwijl je vriendje vandaag jarig is! Dan heb je toch liever dat hij achter je aan zit in Guatemala! hihi! x chris

  • 30 November 2006 - 06:21

    Sander:

    lieve zus,
    jaja ik weet dat ik weer eens een nieuw bericht moet plaatsen.. maar ik heb het bijna te druk om de comp aan te zetten(of ik ben te lui)..
    leuk bericht weer !!! geniet er maar van over 20 dagen zie ik je weer op schiphol!!! dikke knuffel je broer

  • 30 November 2006 - 07:09

    Carla:

    hee deb leuke foto's!!!
    ik kom er ook goed uit!

    groetjes, wanneer gaan we weer naar la paranda! haha

  • 30 November 2006 - 08:43

    Anne:

    Hola!Wat leuk dat je vorige verhaal in het spaans was,super goed!Maar nu ook weer een gezellig stukje tekst!Nog gefeliciteerd met je mannetje, Frank en ik gaan van het weekend naar z'n birthday,ik drink dan wel een wijntje voor jou op,geen probleem...! Ook gaan we dit weekend naar Mark en Sjanine, op kraamvisite bij de kleine daan!Tot snel,Beso,Anne en natuurlijk ook van Frank.

  • 30 November 2006 - 09:59

    Driek:

    Heej Deb,

    Leuk om weer wat van je te horen :) Spannend verhaal weer!! Waren die glijbanen net zo stevig als die fitnessapparaten ;)

    Veel plezier in ieder geval nog daar!!

    Grt, Driek

  • 30 November 2006 - 18:37

    Debbie:

    hoi een berichtje van een oud collega ik heb je site effe lekker doorgenomen.ik dacht ik ga deb is bezoeken wat heb je het vet leuk.maar ik gun het je hoor.ik hoop dat het verder zo blijft en dat je een avontuur er bij hebt.hier is alles goed alleen koud .op schiphol is alles het zelfde hoop je gauw te spreken kus van anita

  • 01 December 2006 - 14:20

    Tanja:

    Hola Debbie!
    Echt leuk om je verhalen te lezen! Dus het zit er ook weer bijna op. Nog heel veel plezier de laatste weken! Genietse!
    -xxx-

  • 02 December 2006 - 11:55

    Muis:

    hey debbie,
    nog gefeleciteerd met de verjaardag van je man! was woensdag erg gezellig met je ouders erbij, enne nog gefelicteerd he tante!!!

    nou doei!!!
    liefs marieke

    p.s. kan jurgen het nu nog overmaken???

  • 03 December 2006 - 20:31

    Esther:

    Marieke, er staat tot 30 nov!!!!!!!wel goed lezen!
    het was zeker gezellig woensdag. Martijn is gisteren nog even een biertje gaan drinken bij Piet. Veel plezier verder nog met alles en bedankt voor je kaartje via de mail!

    Liefs es,
    Ik wist niet dat je zo goed kon dansen? leuk hoor!

  • 04 December 2006 - 11:58

    Marly:

    Hoi Debbie,

    Ik volg al een tijdje je verhalen. Ik ga namelijk in de zomer vrijwilligerswerk doen bij Caras Alegres. Maar heb jij misschien een emailadres? Het lijkt me leuk om er alvast meer over te weten. En wie kan dat nou beter vertellen dan iemand die er zelf (geweest) is!!
    Hopelijk laat je me iets weten.

    Groetjes,
    Marly

  • 04 December 2006 - 14:21

    Pia:

    Bril waar ga je met het kindje naar toe?Wat lief hé.Je zou ze op....
    Van die foto's krijg je nooit genoeg.Geniet nog maar even van de kindertjes de laatste week.Liefs mams

  • 04 December 2006 - 17:33

    Ilse:

    hi meis! leuk je verhaal weer! geen verkeerd leventje daar lijkt mij, beetje kindjes vermaken en voor de rest leuke dingen doen! :)

    hier alles goed, kom net terug uit Barcelona en Oslo en kan al bijna mijn koffer voor Chili gaan pakken! probeer je deze week weer even te mailen, succes en veel plezier maar weer de komende dagen!

    xxx

  • 04 December 2006 - 23:37

    Debbie:

    Hoi Marly,
    Leuk dat je mijn verhalen volgt en hier ook vrijwilligerswerk komt doen! Mijn e-mail adres is debbiebakker_d5@hotmail.com. Ik heb die van jou niet, dus als je me even mailt dan kan ik terug sturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 127223

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: