Panda's, Lijiang en het Karstgebergte - Reisverslag uit Yangshuo, China van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Panda's, Lijiang en het Karstgebergte - Reisverslag uit Yangshuo, China van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Panda's, Lijiang en het Karstgebergte

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

27 Augustus 2010 | China, Yangshuo

Het Tibetaanse festival vorige week zondag was zeer zeker de moeite waard! Nauwelijks toeristen te bekennen en volop lokale inwoners in autentieke klederdracht. Het festival ging van start met meerdere kampvuren met religieuze betekenis, waarna jongeren gehuld in kleurige gewaden te paard aangereden kwamen. De 'grasslands' waren enorm uitgestrekt. Toen het feest zich verplaatste waren we dan ook blij dat we een lift aangeboden kregen achterop de motoren van de lokale nomaden. In de loop van de ochtend weer terug richting Xiahe om via Linxia en Lanzhou naar Chengdu te reizen. Busreizen zijn hier overigens een behoorlijk avontuur. De snelheidslimiet wordt standaard overschreden, rijden doet men het liefst links (op de rijbaan van de tegenligger) en als er een vrachtwagen aankomt toetert men net zo lang tot op een haar na een botsing voorkomen wordt. Tel daarbij op dat in de bus gerochelt, gerookt gegeten en overgegeven wordt. Echt een pretje dus!

Maandag een dagtrip vanaf Chengdu naar Leshan gemaakt waar we in een national park de Giant Buddha hebben bewonderd, de grootste uit de rotsen gehouwen Buddha ter wereld. Vanaf Buddha's hoofd naar beneden afgedaald. De gemiddelde mens is net zo groot als zijn teen.

Dinsdag naar het Panda Research Center geweest vlak buiten Chengdu waar ik dan eindelijk de pandaberen te zien kreeg! Wat een super lieve schattige beesten!! 's Middags vanaf Chengdu naar Lijiang gevlogen.
Lijiang is een oud stadje, een soort van klein Venetie, en staat op de Unesco Heritage lijst. Het stadje is autovrij en bestaat uit tal van kleine waterstroompjes/riviertjes, wandelpaadjes, pleintjes en winkeltjes.

Woensdag dan ook de hele dag rondgeslenterd en ook een van China's bekenste fotospots bezocht, de 'Black Dragon Pool'. Een groot meer waarachter bergen met besneeuwde toppen zichtbaar zijn. Was voor ons alleen een beetje te bewolkt. 's Avonds de lokale Naxi vis gegeten. (lokale gerechten gaan ons vooralsnog goed af zolang we alle ingewanden, insecten en organen niet bestellen)

Donderdag van Lijiang via Kunming naar Guilin gevlogen en vanaf daar per bus naar Yangshuo gereisd. We zitten hier nu in het prachtige Yangshuo Dongling Resort midden in de bergen met uitzicht op het Karstgebergte. (zeer beroemd in China, staat op de 20 Yuan bankbiljetten) Vanmorgen een prachtige hike gemaakt langs de Li rivier en door de bergen van het plaatsje Yang di naar het plaatsje Xingping. Onderweg nog een paar keer een bamboovlot moeten pakken om de rivier over te kunnen steken.
Morgen gaan we door naar de Dragon's back rice terraces, de beroemde rijstvelden hier!

• 27 Augustus 2010 - 14:30

Ad:

een prachtige reis zo te lezen. Jullie maken wel veel mee.
    Volgens mij ben je aan vakantie toe als je terugkomt.

Ben ik nu de eerste die reageert?

• 27 Augustus 2010 - 14:36

Pia:

Jeetje wat hebben jullie al weer op hoop gezien deze week.Was je zelf niet misselijk in die bus?:(
    Het idee alleen al.
    We zijn nu al benieuwd naar alle foto's.Zeker die met het pandabeertje.Jullie gaan nu de laatste week alweer in, dus geniet nog maar lekker en ook van het mooie resort in Thailand.
    Liefs Pia:)

• 27 Augustus 2010 - 16:33

Pia:

Wat een leuke foto's!!
    Zeker van die pandabeer ;)

• 27 Augustus 2010 - 21:33

Joke Kr.:

Fantastisch wat jullie zo allemaal meemaken! De foto's spreken voor zich,geniet nog maar - het is zo voorbij!

• 30 Augustus 2010 - 17:26

Tante Erie:

Ha die Pieter en Debbie,

Wat een avontuurlijk trip hebben jullie daar gemaakt, een machtige belevenis, lijkt me.
    Kom lekker bij aan het zonnige strand!

Groetjes van ons