Rijstvelden, Hong Kong & Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Rijstvelden, Hong Kong & Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Rijstvelden, Hong Kong & Phuket

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

04 September 2010 | Thailand, Phuket

Zaterdagochtend vroeg uit de veren om vanuit ons prachtige hotel in Yangshuo nog even een bamboo raft te doen door het Karstgebergte. Echt heel veel snelheid zat er niet in, maar het was wel een mooie manier om van de omgeving te genieten. Daarnaast zaten er een stuk of 6 kleine watervalletjes in de rivier waar we met vlot en al vanaf moesten, dus dat maakte het weer wat spannender! Via Guilin 's middags naar het kleine bergdorpje Ping An gereisd, gelegen midden in de rijstterrassen met waanzinnig uitzicht. Zondag van Ping An helemaal door de rijstvelden naar Dazhai gehiked, een nabijgelegen dorpje ook midden in de rijstvelden op circa 6 uur loopafstand. Terug gedeeltelijk een bus gepakt en deels moeten liften om weer in de bergen bij Ping An terecht te komen. Het ligt nu eenmaal erg afgelegen, dus het vervoer ernaar toe is erg beperkt.

Maandag weer een pittige reisdag. Al vroeg vanuit Ping An vertrokken om de bus naar Guilin te halen. Vanaf Guilin naar Guangzhou gevlogen en vanaf daar de trein gepakt naar Hong Kong! Ons hotel in Hong Kong lag op Hong Kong island, vanaf waar we heel makkelijk de boot naar Kowloon konden pakken. 's Avonds de Symphony of Lights gekeken, een licht & geluidshow aan de skyline van de stad. Het was er echt bizar heet, zelfs nog 's avonds laat! Dinsdagochtend met de peaktram naar het uitkijkpunt gegaan op de Victoriapeak, nog een tempel bekeken en de rest van de dag een beetje door de stad geslenterd. 's Avonds ging onze vlucht naar Phuket.

Op het vliegveld van Phuket werden we opgehaald door een limo van het Indigo Pearl Resort, waar we de afgelopen 3 dagen heerlijk hebben genoten van onze luxe suite, de prachtige zwembaden, het uitstekende ontbijtbuffet, de gezellige restaurantjes en het heerlijke strand van Thailand. Wat een verademing om eens lekker een frisse duik te kunnen nemen! Ook een massage mocht uiteraard niet ontbreken. Vrijdagavond via Bangkok weer teruggevlogen, het zit er helaas weer op. En nu... even bijkomen!

• 04 September 2010 - 08:23

Pia:

Jullie hebben weer een prachtige ervaring om op terug te kijken.
    Heerlijk.;)
    Weer veilig op nederlandse bodem en nu maar weer proberen om in het dagelijkse ritme te komen:(
    Tot morgen:)

• 04 September 2010 - 08:54

Deb:

Snel daten??? Sterkte alvast voor maandag en nu nog even lekker uitrusten!!X

• 05 September 2010 - 22:15

Joke Kr.:

Dank voor je uitgebreide reisverslag. Ga maar gauw weer een mooie reis maken.;) Ik lees dan graag al je belevenissen weer mee!
    Welkom thuis!