Honeymoon: Tanzania & Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Honeymoon: Tanzania & Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

02 Oktober 2013 | Tanzania, Zanzibar Island

Na onze fantastische bruiloft op vrijdag 13 september 2013 zijn Pieter en ik op dinsdag 17 september als Newly Weds op Honeymoon vertrokken naar Tanzania & Zanzibar. In het begin was er nog weinig uitrusten bij, aangezien we na een lange vlucht met overstap in Istanbul om 4.30 uur in ons hotel aankwamen en om 10.00 uur alweer werden opgehaald voor onze eerste safari dag. Ach we hadden nog genoeg adrenaline over van onze huwelijksdagen, dus wat minder slaap konden we best hebben!

De eerste 6 dagen van onze reis zijn we met onze Tanziaanse gids Amini in een landrover door de verschillende wildparken van Tanzania gecruised. Tarangire National Park stond als eerste op het programma waar we gelijk al heel veel olifanten, giraffen en zelfs een vrouwtjes leeuw hebben gezien! Het was ons een paar jaar geleden in Zuid-Afrika niet gelukt om leeuwen te spotten, dus dit keer stond de leeuw zeer hoog op ons verlanglijstje!! Amini had picknick dozen geregeld voor onderweg, dus onze lunch stops vonden altijd plaats in de parken zelf. ’s Avonds onze eerste kennismaking met de tented lodges: inchecken (voor zover je het inchecken kunt noemen) bij de “ receptie” (partytent midden in de natuur) van Whistling Thorn Camp, dans & zang van Masai bij het kampvuur, diner in de openlucht onder de sterrenhemel en douchen in onze safari tent. Dat laatste was nogal een avontuur. Zodra je aangaf te willen douchen dan werd er onmiddellijk water warm gemaakt en in een soort zak aan de achterkant van je tent bevestigd. Door aan een touwtje te trekken kwam het warme water vervolgens in je tent uit een douchekop. Twee mensen bleven gedurende het douchen achter de tent staan totdat je aangaf dat je klaar was, dan werd alles weer opgeruimd. Ook de wasbakken met warm water werden ’s morgens op verzoek buiten voor de tent geplaatst, zodat we onze tanden konden poetsen en ons gezicht konden wassen. Het tweepersoonsbed maakte het toch een luxe vorm van kamperen en de sterrenhemel was er uiteraard fantastisch!

Donderdag zijn we doorgereden naar de Ngorongoro Crater. Miljoenen jaren geleden is daar een vulkaan uitgebarsten en in de enorme krater van de vulkaan is door de jaren heen een nationaal park ontstaan waar ongelooflijk veel wildlife in leeft. Omdat het een redelijk vlak oppervlak is zijn alle dieren ontzettend goed te zien. ’s Avonds in de Ngorongoro Tented Lodge overnacht midden in de jungle met waanzinnig uitzicht vanaf ons terras. Aangezien het hier ’s nachts redelijk afkoelde vanwege de hoogte van de lodge werd vlak voordat we naar bed gingen de openhaard aangestoken in onze tent.

De volgende dag zijn we over een ontzettend hobbelige dirt road vertrokken naar Serengeti Nationaal Park, het bekendste Nationale Park van Tanzania en ongeveer zo groot als heel Nederland. De natuur is hier weer compleet anders dan in Tarangire en Ngorongoro en doet denken aan de documentaires die je vaak op National Geographic voorbij ziet komen. We zaten midden in het seizoen waarin de zebra’s en wildebeesten migreren van Masai Mara naar Serengeti, dus soms staken er honderden dieren de weg over. Het duurde ook niet lang voordat we 2 mannetjes leeuwen vlak aan de rand van de weg zagen zitten, echt super gaaf om ze van zo dichtbij te zien! Daarna nog geluk gehad met 2 cheetas en een hele groep nijlpaarden in de ‘Hippo Pool’. Overnacht in Robanda Tented Lodge en de volgende dag verder de Serengeti ingetrokken waarbij een luipaard vlak voor onze auto de weg over stak. Kortom volop wildlife gezien! Na nog een nacht in Robanda en een ochtend in Serengeti zijn we doorgereden naar Lake Manyara National Park. Hier was door de bebossing een stuk minder wildlife te zien, maar de natuur was er wel weer heel mooi.

Maandag zijn we met een andere gids een dag de Kilimanjaro op gegaan. Met een jeep zijn we naar 3.200 meter gereden en vanaf dat punt kon de auto niet verder en zijn we gaan hiken. Na ongeveer 1,5 uur lopen kwamen we bij het kamp waar de klimmers op hun 2e dag van de 6/7e daagse tocht naar de top overnachten. Vanaf daar nog door gelopen naar een uitkijkpunt naast de top van de Kilimanjaro zelf (de Cathedral Peak) tot 3.900 meter . We waren doodop, maar het uitzicht was fantastisch! Na 6 uur non-stop hiken hebben we met veel pijn en moeite vlak voor het donker de jeep weer bereikt.

De volgende ochtend is het relaxgedeelte van onze honeymoon aangebroken en zijn we naar Zanzibar gevlogen waar we een suite in een prachtig resort hadden. We hadden all inclusive geboekt en konden dus de hele dag door cocktails en hapjes bij de pool bar en het restaurant op het strand bestellen. Daarnaast was er een super leuk tapas barretje op palen in het water aan het einde van de steiger die vanaf het resort de zee in liep. Op zaterdagochtend zijn we nog met een bootje de zee op gegaan en hebben we met 8 dolfijnen gezwommen! Echt super gaaf! Zodra de vinnen van de dolfijnen in zicht kwamen moesten we onze snorkelset op zetten en flippers aantrekken en er tussenspringen. Onder water hoorde je heel duidelijk de geluidjes die de dolfijnen maakten en ze kwamen continu naast je zwemmen of onder je door. Zondag nog een heerlijke couples treatment geboekt in de spa van het resort, waarbij we samen in een bloemetjesbad hebben gezeten en 1,5 uur heerlijk gemasseerd zijn. Verder natuurlijk vooral heel veel gerelaxed op het strand en bij het zwembad. Gisteren weer thuis gekomen en nu thuis nog even lekker nagenieten. Voor ons doen was het een super relaxte vakantie – het was een heerlijke honeymoon! :D

• 02 Oktober 2013 - 19:59

Debbie:

Wauw wauw! Was t toch allemaal zoals je normaal alleen in sprookjes ziet!

• 02 Oktober 2013 - 20:07

Pia:

Wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt.
    Deze keer wel een hele speciale reis, jullie huwelijksreis.
    We hopen dat jullie er met veel plezier op terug kijken en nog lang zullen nagenieten.
    Heel veel geluk samen.

Liefs :)

• 02 Oktober 2013 - 20:10

Pia:

Wouw wat een super mooie foto's

• 03 Oktober 2013 - 08:57

Ad:

wat een super reis en wat een mooie foto's. Om nooit meer te vergeten.
    en nu weer terug naar de realiteit van de dag!! geniet nog de komende dagen.

• 03 Oktober 2013 - 17:16

Sander:

GAAAAAFFFF!!!!
    Wederom weet je er weer een mooi verhaal van te maken.. ben al benieuwd naar de rest van de foto's
    Super gaaf!! xxx