Happy Holiday Season - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Happy Holiday Season - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Happy Holiday Season

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

22 December 2001 | Verenigde Staten, Vermont

De afgelopen paar maanden in the USA waren echt de grootste/drukste feestmaanden die ik ooit meegemaakt heb! Het was wel echt SUPERGAAF! Vlak na Thanksgiving heeft m’n gastgezin me meegenomen naar ‘the Nutcracker’, omdat één van m’n buurmeisjes daarin meespeelde. Ik, die absoluut niet van klassieke muziek houd, heb er ontzettend van genoten! Geloof het of niet, maar het is een hele indrukwekkende show!
Het weekend daarop ben ik vrijdagavond met Sarah (hostmom), Josh en Caitlyn naar Pizza Put gegaan. We hebben daar eerst gegeten en daarna een soort van mega golf gespeeld. I.p.v. dat je in Nederland het balletje overal doorheen probeert te krijgen met midget golf, is het hier de bedoeling dat je er zelf ook achteraan holt. Het was echt leuk, de opdrachten zijn verdeelt in verschillende scenes; Egypte, de maan, Italië etc… Bij Egypte bijvoorbeeld, moest je het balletje door de pyramide zien te krijgen en er zelf ook onderdoor kruipen om naar de volgende opdracht te gaan!
Zondag ben ik vervolgens met Jim (hostdad), Josh en Caitlyn naar Harry Potter gegaan, leuke film, en heb ik met m’n gastgezin SINTERKLAAS gevierd! Het was 2 dec, maar het was makkelijker om het in het weekend te doen. M’n ouders en tante hadden pepernoten, speculaas, kruidnoten, taai taai, centjes, sigaretjes, kikkers etc.. opgestuurd, en een sinterklaas cd! M’n gastgezin heeft alle verschillende soorten ‘snoep/koek’ geprobeerd en ze hebben allemaal hun schoen gezet. (Zelfs met water en wortels voor het paard!) Ze waren erg verbaasd toen ze de volgende ochtend chocolade letters enzo in hun schoen vonden!
Zaterdag 8 december is Martine hierheen gekomen. We hebben wat films gekeken en boterkoek en appeltaart gebakken. Zondag was de EF Christmas Party in ons huis en alle exchange studenten moesten iets koken/bakken uit hun eigen land. Het was echt heel gezellig. Mijn IEC vertelde iets over elke student en zijn of haar hostfamily en deelde cadeautjes uit. Alle exchange studenten kregen hun eigen Christmas stocking…gevuld met allerlei EF stuff en candy… Verder vertelde wij allemaal iets over tradities in ons land.
Woensdag 12 december ben ik ’s avonds met Caitlyn mee naar de elementary school gegaan. Ze hadden een International Festival. De kinderen hadden projecten gedaan over verschillende landen. Er was muziek, verschillende soorten eten etc..
Zaterdag 15 december sneeuwde het echt heel hard ’s morgens. Sindsdien hebben we elke dag sneeuw gehad! Aangezien het 1 week voor de kerstvakantie was zijn we dat weekend al helemaal in de holiday spirit gekomen. We hebben de dag doorgebracht met het bakken van kerstkoekjes en het Gingerbread House en kerstinkopen doen! ’s Avonds was er een Christmas dance op school! Zondags ben ik met Jim, Josh en Caitlyn achter het huis het bos ingegaan om te sleeën! That was so much fun!!! Sommige heuvels zijn zoooo stijl dat je echt superhard naar beneden gaat. En door de sneeuw zie je soms de bomen niet echt goed, ik was zeiknat aan het eind van de middag!
Dinsdag 18 december zijn we met alle exchange studenten naar de Middle School gegaan. We hebben in 2 klassen met de leerlingen gepraat en een soort spreekbeurt gegeven. Eind Januari gaan we naar de Elementary Schools; de jongeren kinderen!
’s Avonds was er een kerstconcert op school… and dashing through the snow….
Woensdagavond met Josh mee naar de Middle School voor z’n Jazz Band concert en is Lael, m’n hostbroer (23) uit Colorado, over komen vliegen van college. Ik had ‘m van de zomer al ontmoet, en nu is hij er 10 dagen voor de kerstvakantie!
De laatste 2 dagen voor de vakantie doet echt niemand meer wat op school. Iedereen deelt cadeautjes uit en loopt met armen vol candy canes rond. Dan is het vrijdags eindelijk VAKANTIE! Uit school worden we opgehaald om een kerstboom te gaan kappen. (In NL koop je ’m gewoon, hier kap je ’m!) ’s Avonds het Gingerbread House en de kerstboom versierd. Let’s start celebrating the season!