Groetjes vanuit Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit Bangkok!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

20 Augustus 2006 | Thailand, Bangkok

Sawadee!!

Pieter en ik zijn na een lange vlucht dan uiteindelijk gearriveerd in Bangkok, de hoofdstad van Thailand!!

Nadat ik in het vliegtuig al voedselvergiftiging had opgelopen en het hele vliegtuig had ondergek*tst, hebben we een uur in de rij voor de douane gestaan en een bus gepakt richting het toeristische centrum van Bangkok, Banglamphu. Eenmaal in de bus kwamen we er ook achter dat het verkeer zich hier aan de linkerkant van de weg begeeft! Van daaruit per TUK TUK (een uitgebouwde brommer) een hotelletje opgezocht. Gisteravond zijn we ons Azie-verblijf begonnen met een heuse Koreaanse BBQ, waarna we door de meest toeristische marktstraat geslenterd zijn en ons hebben laten overhalen voor een traditionele Thaise massage! Wel voor herhaling vatbaar, maar af en toe even op de tandjes moeten bijten!

Vanmorgen vanwege onze jetlag iets later uit bed dan geplanned, maar uiteindelijk toch per TUK TUK Bangkok's meest beroemde tempels bezichtigd. Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Mahattat & the Grand Palace. Eigenlijk komt het er hier op neer dat alle Thai vriendelijk lachen, zo hard dat hun kaken er pijn van doen. Maar lachen betekent geld verdienen. Dus zaten we in een TUK TUK die ons i.p.v. van links, naar rechts bracht en zo nog even langs de lokale kleermaker en het reisbureau reed om zo een zakcentje bij te verdienen aan commissie. Uiteindelijk toch bijna alles gezien van waar wij graag naar toe wilden. Hetzij met enige vertraging. Zojuist onze eerste Thaise hap naar binnen gewerkt (want zo gaat dat hier), maar was wel lekker! Nu wil Debbie alllwwweeeeeer een massage en Pieter allweeeer een biertje!

Morgen gaan we naar Kachanaburi (de river kwai bridge) en naar Damnoun Souak Floating Market (drijvende bootjes met etenswaren).

Foto's plaatsen is in dit internet cafeetje helaas niet mogelijk, dus dat gaan we later deze week proberen!

Groetjes vanuit Bangkok dus van Pieter & Debbie

• 20 Augustus 2006 - 15:19

Ilse:

hee wereldreizigers! Leuk verhaal alweer, en wat een belevenissen binnen 2 dagen! Hoop wel dat je nu alweer wat beter bent Deb? Heel veel plezier en maak veel foto's, ben erg benieuwd! liefs

• 20 Augustus 2006 - 16:52

Martine:

Hee Debbie,

Beetje bijgekomen van de reis? Gaaf hoor! Ben heel benieuwd naar jullie foto's! Geniet er lekker van.

Liefs Martine

• 20 Augustus 2006 - 17:59

Pia:

Hé jongelui,al een beetje bijgekomen van de reis?Wat heb je gegeten Deb dat je je zo beroerd voelde?Nou geniet maar van al het moois wat jullie tegenkomen.Liefs Ad en Pia

• 21 Augustus 2006 - 14:43

Chris:

Lekker is dat... voedselvergiftiging! Die fotos hoeven we niet hoor!
    Nou geniet er lekker van en ik hou de site in de gaten! Liefs chris

• 22 Augustus 2006 - 10:20

Chris:

en debbie is online olé olé! debbie is online olé olé! Je ziet t ik heb hééél veel te doen mn laatste 2 weekjes op kantoor!

• 22 Augustus 2006 - 10:20

• 22 Augustus 2006 - 10:50

Debbie:

Jaja, ik ben inderdaad online! Even een niew berichtje plaatsen en wat fotootjes online zetten! De foto's van Bangkok heb ik nu alleen even niet bij de hand, dus ik begin gewoon een dag later! Nou, doeiiiii!!!