Jungle Trekking! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Jungle Trekking! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Jungle Trekking!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

26 Augustus 2006 | Thailand, Bangkok

Na enige primitieve omstandigheden hebben we de jungle trektocht overleeft en zitten we inmiddels weer in Bangkok!

Dinsdagavond hebben we na de informatiebijeenkomst nog maar even een oliemassage genomen om de spiertjes alvast wat losser te krijgen. In een hele mooie massagesalon vol wandschilderingen, wierook en natuurgeluiden zijn we heerlijk een half uur ingebalsemd door twee Thaise vrouwtjes voor maar liefst 4 euro per persoon!

De volgende ochtend vroeg in een busje geladen en met onze junglegroep (8 mensen) richting de bergen. Onze groep bestond uit maar liefst 3 Belgen en 5 Nederlanders en een Thaise gids, genaamd Rambo! Hoe toepasselijk! Na wat stops hier en daar, politiebureau voor een stempel, lokaal marktje en een prachtige tempel midden in de bergen, zijn we met onze rugzak uit de truck gezet en hebben we de tocht te voet voortgezet. Door diepe jungles, langs kleine tribes welke vrijwel afgezonderd van de buitenwereld leven en dwars door enorme rijstvelden heen. Hoewel het zweet door de zware tocht en het tropische, benauwde jungle klimaat al snel onze kleren doordrenkte was het daadwerkelijk adembenemend mooi!! Na een stop bij een waterval met bijbehorende rotspartij, waar we allemaal even een verkoelende duik konden nemen, zijn we doorgehiked naar het dorpje van ‚‚1 van de vele \'Karen Tribes\' waar we die avond zouden overnachten. Onze gezamenlijke hut bestond uit een reeks aan elkaar getimmerde bamboostronken met daarop wat matjes en een klamboe erboven. Buiten stonden 4 golfplaten tegen elkaar aan waarbinnen zich het gat in de grond bevond welke dienst deed als het toilet en daarnaast stond een ton met water om mee te \'douchen\' zowel als het toilet mee door te spoelen. Die douche hebben we dan ook maar gelaten voor wat het was en geplast heb ik buiten in de bosjes!!

De lokale bewoners hebben ons gedurende de avond vermaakt met wat goocheltruukjes en enkele biertjes en we hebben wat rond het kampvuur gezeten. Om 19.00 was het al pikdonker, dus om 23.00 lag iedereen in \'bed\'. Een paar uur en een paar blauwe plekken later zijn we bepakt en bezakt weer doorgereisd. Bij de eerstvolgende waterval heeft iedereen uitgebreidt gebadderd met shampoo en douchegel. Bij dezelfde waterval ook ons lunchpakketje aangebroken, een schep noodles bij elkaar gebonden door 2 bananenboombladeren! Het tweede deel van de hike die dag ging door het diepst van de jungle en vergde enige kracht en uithoudingsvermogen, maar we hadden geweldige team spirit en aan het eind van de middag na een klim over enkele rotspartijen hebben we het tweede dorpje uiteindelijk bereikt!

Ditmaal konden we kiezen of we weer in een gezamenlijke hut wilden overnachten, of dat we tegen een kleine bijbetaling van een prive bungalow gebruik wilden maken. Pieter en ik hebben voor dat laatste gekozen en al waren de bedden net zo hard, we hadden tenminste een fatsoenlijke wc, een balkon en een adembenemend uitzicht over de rijstvelden vanuit ons eigen houten hutje!
\'s Nachts alleen niet zo goed geslapen en Pieter zelfs nog wakker moeten maken omdat er wilde dieren onder ons hutje doorliepen met knagende en grommende geluiden!

Vrijdag de laatste etappe van onze jungle trekking. Na een klein stukje jungle te voet ook een stukje jungle per olifant ervaren. Onderweg nog een paar banaantjes gevoerd! Vanaf ons olifantenritje doorgereden in de achterbak van een pick-up truck om te gaan bambooraften in een hele vieze bruine modder rivier. Gelukkig lukte het me om tijdens de tocht op het vlot te blijven zitten! Tegen het eind van de middag weer terug naar Chang Mai gereden en onszelf beloond met een heerlijke duik in ons hotel zwembad, een lekkere schone douche en wederom een oliemassage. Esther en Martijn waren inmiddels ook in Chang Mai gearriveerd, dus met hen wat wezen eten en naar de Night Bazaar gegaan. (Een grote verzamelplaats van winkels, marktkraampjes en heel veel nepspullen!)

Vanmorgen hebben we nog enkele tempels in Chang Mai bezocht en vanmiddag zijn we teruggevlogen naar Bangkok en hebben we Siam Square nog even aangedaan. (Bangkok grootste shopping malls!) Zoveeeeel leuke goedkope spulletjes!

Morgenochtend vroeg vliegen we door naar Phnom Penh, Cambodia. Waarschijnlijk weer een totaal andere ervaring! Tot dan!

• 26 Augustus 2006 - 17:07

Pia:

Wat een leuke en aparte ervaring moet dat geweest zijn zeg en dan die wilde dieren die onder je hut door kruipen.Jakkes wat griezelig.Ik kan mij voorstellen dat je dan bijna geen oog dicht doet.Die massages lijken mij wel wat,zeker voor je vader Deb.Geniet maar lekker verder en we kijken uit naar je volgende verhaal.Doe Pieter de groeten.

• 26 Augustus 2006 - 20:01

Ad:

die massages lijken we zeker wel wat!!!!! Is dit niet en leuke reis voor jouw moeders 50e verjaardag?? ha ha ha.

Geniet er maar van

je vader

• 27 Augustus 2006 - 07:24

Sander:

Hey lieve zus, Wat een prachtige ervaringen daar zeg.. Ik denk dat ik op de terug weg ook maar langs Thailand moet gaan als ik dat zo hoor!! Geniet er van en kijk uit voor de wilde dieren..(daar heb ik ook leuke ervaringen mee gehad..) dikke kus

• 27 Augustus 2006 - 13:09

Martine:

Hey Deb,

Wat GAAF!!!! Wat een ervaring, zo'n jungletrekking. Alleen die wilde dieren lijken me niets, haha. Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Veel plezier in Cambodja!

Liefs Martine

• 28 Augustus 2006 - 07:08

Vero:

Hey Debski en Pietro, wat een mooie verhalen weer!
    Die \"douche\" he, daar wen je wel aan hoor ;-)! Maar ik neem aan dat er in jullie hotel daarna weer gewoon water was ...

Nog heel veel plezier In Cambodja en tot snel!

• 28 Augustus 2006 - 19:45

Laurens:

Zo maak je nog is wat mee met al die natuur en apparte cultuur, ik zit inmiddels weer in driebergen en heb internet uit de lucht kunnen vangen. wel lekker dus. geniet ervan en tot snel.

kus laurens

• 29 Augustus 2006 - 07:32

Saskia:

Heej Debje,

Me is jealous!!!!!!! Do I need to say more?!?!! Geweldig wat je allemaal meemaakt! Maak er een top tijd van en we willen alles horen als je weer terug bent.

Dikke kus uit 't Bredaase

• 29 Augustus 2006 - 10:15

Chris:

hoi hoi leuke en avontuurlijk stel!
    Ik hoor het wel jullie kunnen er zo nog 3 maanden aan vast plakken want dit verveeld niet!
    Maar doe maar niet. bij ons zijn de plannen verandert en we worden deze vakantie even een saai stel...
    Maar wel centjes sparen voor de volgende avontuurlijke tocht!
    Opdracht van mijn kant: GENIET!
    liefs chris