Ayuthaya & Bangkok's Nightlife - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Ayuthaya & Bangkok's Nightlife - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Ayuthaya & Bangkok's Nightlife

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

22 Augustus 2006 | Thailand, Bangkok

Tsjonge jonge jonge.... Pieter en ik helemaal een dagtrip geboekt naar de floating market en Kanachaburi, zouden we om 7.00 opgehaald worden bij het hotel, gaat net die ochtend de wekker niet af en worden we pas om 8.30 wakker!! Natuurlijk hadden we alles al vooruit betaald... Met een taxi richting het TAT bureau waar we geboekt hadden en uiteindelijk een beetje kunnen compenseren met onze jungletrek in Chang Mai.

Om onze dag toch nog zo nuttig mogelijk te besteden hebben we de trein naar Ayuthaya genomen. Gedurende deze 2 uur durende treinrit keken we werkelijk onze ogen uit naar alle armoede aan de kant van de weg! Hele krottenwijken pal aan het spoor gebouwd, kinderen en honden spelend op de treinrails en zelfs een gezinnetje aan 't picknicken op het spoor! De trein reed dus ook niet zo hard, bussen gaan hier sneller!

Eenmaal in Ayuthaya aangekomen heeft een hele vriendelijke Thai ons de hele middag rondgereden in onze prive TUK TUK en alle bezienswaardigheden laten zien voor maar liefst 450 Bath. (+/- 9 euro) Prachtige Buddhas, oude stupas en tempels gezien en relatief weinig toeristen te bekennen in vergelijking met Bangkok. Verder was er nog een hele schattige Olifant die wat kunstjes deed met een hoelahoep en ons daarna met zijn slurf uitzwaaide!

Terug in Bangkok hebben we afgesproken met Martijn en Esther (Pieter zijn broer met vriendin) die op dit moment ook in Thailand verblijven. Na een heerlijk Thais diner met een bijbehorend Chang biertje wilden de jongens uiteraard naar de meest beruchte buurt van Bangkok, Patpong. (vergelijkbaar met de Amsterdamse wallen) Gigantische hoeveelheden nep-artikelen en heuse Thaise proppers om ons bij de Ping Pong Shows naar binnen te krijgen. Ik dacht eerst nog dat het om een onschuldige sport ging, maar eenmaal binnen bleken de ping pong balletjes ergens anders uit te komen... en daar bleef het niet bij; bloemenkranzen, slingers, kaarsen, toverstokken.. alles werd van bovenop de bar naar buiten getoverd! Uiteraard kregen we een vrij hoge (voor Thaise begrippen dan he) rekening gepresenteerd toen we eenmaal binnen waren, maar we hebben wel een hilarische avond gehad!!

Vanmorgen hebben Pieter en ik Bangkok verlaten en zijn we doorgevlogen naar Chang Mai. Vanavond nog even relaxen, een massage kost toch maar 2 euro, en dan morgenochtend voor een tocht van 3 dagen de jungle in!

• 22 Augustus 2006 - 11:24

Pia:

wat jammer dat jullie je verslapen hebt.Kunnen jullie dat tripje nog een andere keer maken.Leuke foto's.Maak er nog maar veel meer en geniet.Liefs Mams

• 22 Augustus 2006 - 13:34

Je Vader:

Zie dat jullie al weer volop genieten en prachtige dingen zien.
    Met veel plezier je verhaal en fotos bekeken.
    Geniet er van!!!

• 22 Augustus 2006 - 14:40

Chris:

Sorry van de vorige berichtjes (2 teveel) mn computer liep vast! Maar je merkt het dus wel ik hou jullie in de gaten!
    Met heeel veel plezier!
    Liefs

• 23 Augustus 2006 - 21:29

Laurens:

Je hebt het er wel naar je zin lees ik zo, super... geniet ervan en tot over 2 weken.

Kus je broertje

• 24 Augustus 2006 - 13:55

Sander Vanuit Australia:

Hey lekker zusje van me, als je nou eff doorgeeft dat je je site weer in gebruik hebt... Maar goed ik zie dat je weer een geweldige trip aant maken ben!! geniet er van, en als je tijd over hebt vlieg eff door naar Sydney tis maar 7 uurtjes..;).. Groetjes aan pieter en dikke knuffel van je broer.

• 24 Augustus 2006 - 20:08

Ilse:

hee dibbes en pieter! heel veel plezier de komende weken nog! mijn koffer staat ook klaar en vertrek vannacht lekker naar het zonnetje! probeer jullie verhalen bij te houden.. groetjes van anneloes! KUS!