Van armoede naar paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Van armoede naar paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Van armoede naar paradijs

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

02 September 2006 | Thailand, Bangkok

Misschien een beetje naief om te denken dat we met een normale bus, eventueel met airconditioning, van Cambodja naar Thailand terug zouden reizen…. De realiteit was echter iets anders! Om 7.15 zouden we opgehaald worden bij ons guesthouse door ‘onze touring car’. Na een hoop stapelen, proppen, passen, meten, schuiven en een beetje puzzelen hier en daar reden we dan uiteindelijk rond 9.15 Siem Reap uit in een gammel minibusje met 26 personen en zo’n 24 opgestapelde backpacks!!! Gelukkig zat ik aan de raamkant, met nog 4 andere passagiers rechts van mij op uitgeklapte stoeltjes, dus kon ik af en toe nog even een poging doen tot het verkrijgen van frisse lucht oftewel stofhappen! Jullie zullen begrijpen dat de reis dan ook iets langer heeft geduurd dan de aangegeven 9 uur. Dwars door het landschap van Cambodja, enkel over onverharde modderwegen, werden we nogmaals geconfronteerd met de enorme armoede onder de lokale bevolking. Overal langs de weg en middenin de velden zijn hutjes gebouwd die na een stevige storm volgens mij onmiddelijk uit elkaar vallen. Afval wordt gewoon in en om het huis gedumpt en kinderen zwemmen en spelen dus de hele dag in de hitte tussen de rottende en stinkende afvalresten. Verder leven ze daar gewoon echt in de middle of nowhere en is er volgens mij echt niks te doen de hele dag behalve vissen en rijst plukken. Daar leven ze dan ook van... Nadat we een aantal uurtjes flink door elkaar geschut en gehusseld waren, vanwege de vele gaten en bulten in de weg, kwamen we rond 14.00 bij de Thaise grens aan. Eenmaal door de hele procedure van visa formulieren en paspoort controle zijn we overgestapt op een ander minibusje voor de boot naar Koh Chang. Nog een aantal uurtjes rijden, maar ditmaal over normale geasfalteerde wegen gelukkig, en nog een uurtje varen voordat we op het eiland arriveerden. Uiteindelijk na een bijna 14-uur durende reis rond 21.00 bij ons resort aangekomen. En een resort is het zeker, wat een wereld van verschil!!

Onze prive bungalow is van alle gemakken voorzien (sfeervolle badkamer van natuurstenen met uitzicht op ons tuinvijvertje, kingsize slaapkamer met goedgevulde, supergoedkope minibar, tv waarop recente amerikaanse films te ontvangen zijn, en een ruim balkon) verder heeft het een uitzicht waar je U tegen zegt! We zitten vlak naast het zwembad en pal aan het strand; houten schommelstoeltjes, palmboompjes met kokosnoten, eilandjes, ondergaande zon.... Het is hier werkelijk een paradijsje! Wat overigens ook heel leuk is hier is dat ze aan de palmbomen op het strand grote houten schommels hebben gehangen, waardoor je dus zo vanaf het strand de zee in schommelt! Onze eerste massage hier hebben we dan ook alweer te pakken, en dat was wederom een uurtje heerlijk ontspannen! Een tochtje over het eiland heeft ons nog naar een ander resort gebracht, waar ze heuse Superior Spa kamers hebben, inclusief private jacuzzi en massagebedden. Bij deze hotelkamer zit namelijk een 1,5 uur-durende massage bij de prijs inbegrepen! Waarschijnlijk gaan we ons laatste nachtje op dit prachtige eiland daar doorbrengen! De vakantie gaat vrij hard nu, maar we genieten er nog volop van!

• 02 September 2006 - 09:02

Je Vader En Moeder:

Wat een belevenissen allemaal weer.Fijn dat jullie zo genieten.Doe dat nog maar even,want het is bijna voorbij.
    Liefs paps en mams.
    P.S.Wij gaan nu gewoon naar de boot zonder massage,haha

• 02 September 2006 - 09:07

Pia:

Net jullie foto's bekeken,ze zijn schitterend!!!!

• 02 September 2006 - 09:34

Ilse:

jeetje wat een verhalen zeg! moest helemaal bij lezen omdat ik op mijn vakantie niets heb kunnen lezen, maar wat klinkt het allemaal gaaf zeg! een grote belevenis. mijn vakantie was ook helemaal super, we kletsen bij als jullie ook terug zijn! geniet ervan & ik zal later eens even wat foto's bekijken! liefs !

• 03 September 2006 - 08:15

Rudi Pensionado:

Tsjonge, je bent al bijna terug.hahahaha
    Zie je snel in één van onze winkeltjes.
    Doeiiiiiiiiiiiiiii

• 03 September 2006 - 15:35

Martine:

Hee Deb,

Wat een gave foto's!! Geniet nog even van jullie laatste dagen, en die laatste massage, hahaha.

Liefs Martine

• 03 September 2006 - 16:15

Chris:

wat gaat t toch waanzinnig snel! heerlijk om vanaf de laptop mee te genieten! Achter me slaat de regen tegen de ruiten en die wind hier is echt niet normaal! Als jullie terug komen schijnt t beter te worden! Kus

• 05 September 2006 - 18:54

Gonny En Peter:

Wat ontzettend leuk jammer dat wij ze niet eerder konden bekijken vanwege onze vakantie nog even genieten en dan jammer voor jullie maar fijn voor ons weer heelhuids naar huis. Liefs papa en mama rooswinkel!!!!!