Coconut Island & Damnoen Saduak - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Coconut Island & Damnoen Saduak - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Coconut Island & Damnoen Saduak

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

06 September 2006 | Thailand, Bangkok

Om ook het verkeer eens van de andere kant te ervaren en nog iets meer van het eiland te zien hebben we zaterdagavond een brommertje gehuurd! Over pikdonkere weggetjes, berg op berg af, dwars door de bush bush naar de andere kant van het eiland gereden, waarna we bij een dorpje op palen in het water terecht kwamen. We hebben in één van de restaurantjes op het water zelf een visje uitgekozen en deze een half uurtje later heerlijk opgegeten!

Zondag hebben wij ons resort verlaten om ons één nachtje totaal te laten verwennen in de Superior Spa Room van Sea View Resort. Eerst even heerlijk bij het zwembad gelegen en daarna nog een kayak gehuurd en naar een tegenoverliggend onbewoond eilandje gepeddeld! Het water was vrij helder en er lag heel veel versteend koraal op de bodem. Het eilandje zelf stond werkelijk vol met palmbomen en er lagen ontelbaar veel kokosnoten op de grond!! Pieter heeft er een paar op een steen open weten te slaan, maar die dingen zijn echt keihard!! Na wat expeditie Robinson-achtige taferelen met de kokosnoten en wat gepeddel om het eilandje zijn we terug gevaren en hebben we ons richting onze superluxe hotelkamer begeven. Links van de entree bevond zich de badkamer met jacuzzi! (met bloemblaadjes erin uiteraard!) Daarachter stonden twee massagebedden in een aparte kamer en uiteindelijk was er dan de slaapkamer en balkon met adembenemend mooi uitzicht op de zee en de eilandjes...

Rond een uur of 18.00 ging de bel en stonden onze massagedametjes voor de deur die ons 1,5 uur lang ingewreven, gemasseerd, geknakt en gebogen hebben. Later die avond hebben we uiteraard uitgebreidt in de jacuzzi gezeten, net als de ochtend daarop!

Maandag zijn we teruggereisd naar Bangkok, omdat we dinsdagochtend toch nog wel graag naar Damnoen Saduak, the floating market wilden. (De excursie waarvoor we ons aan het begin van de vakantie verslapen hadden) Om 6.45 werden we dus opgehaald, aangezien het nog zo'n 2 uur rijden buiten de stad ligt. Eenmaal aangekomen eerst met een motorbootje naar de markt toegevaren en daar overgestapt op een longtailbootje waarin we voortgepeddeld werden langs alle souvenir en fruitbootjes. Al varende een kokosnoot gekocht met een rietje om de melk te drinken. Na Damnoen Saduak nog even een kijkje genomen bij een 'woodfarm' waar ze complete Buddha beelden, olifanten, schilderijen, tafels, stoelen en banken uit stukken teakhout snijden. De meeste projecten nemen meer dan 6 maanden in beslag en zijn ongelooflijk gedetailleerd en kosten dan ook de nodige duizenden dollars!!

Eenmaal terug in Bangkok de rest van onze laatste dag winkelend doorgebracht in de MBK Mall, één van de vele mega winkelcentra in de Siam Square omgeving; Bangkok's shopping district. Je kijkt werkelijk je ogen uit! Na wat laatste aankopen was het helaas tijd om een taxi richting het vliegveld te nemen en zo zit onze vakantie er al weer op!

Goodbye Bangkok!

• 06 September 2006 - 19:46

Pia:

Wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad.Een mooie reis om op terug te kijken.Ik ben wel blij dat jullie weer veilig op nederlandse bodem staan.Debbie en nu maar voorbereiden op je volgende reis.Liefs mams

• 06 September 2006 - 20:43

Ilse:

nou, heb net nog even de foto's bekeken, gaaf hoor! en wat een heerlijkheid al die massages, ben daar wel een beetje jaloers op! ;-) tot snel! liefs

• 11 September 2006 - 15:24

SSander:

Wat een geweldige trip heb je weer gemaakt zeg!!.. Leuk om je eff gesproken te hebben gister.. x sander