Daily Life in Vermont - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Daily Life in Vermont - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Daily Life in Vermont

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

10 Oktober 2001 | Verenigde Staten, Vermont

Het weekend daarop waren Louis & Craig hier, oom en tante uit Texas. We hebben dus het weekend rondgetourd om hun Vermont in de herfst te laten zien. We hebben een mini-hike gemaakt, zijn naar de fair geweest en hebben gebolderd. (soort van rots beklimmen)
Afgelopen vrijdag m’n laatste officiele game gehad. Field Hockey is een fall-sport en eindigt dus in Oktober. We werden allemaal één voor één aangekondigt via de microfoon voor we het veld op renden. Verder kregen we rozen en ijs aan het eind van de game. Komend weekend sluiten we af met een team-dinner.
Het weekend bij Martine (ook uit Nederland) doorgebracht. Zij zit op een andere school, maar we hebben regelmatig contact met elkaar. Afgelopen weekend zijn we wezen shoppen, naar een ski-beurs geweest en naar de film. In Amerika heb je dus je ID nodig als je een thriller wilt zien. Die had ik dus niet bij me, dus wilden ze ons alleen maar kaartjes voor de comedy verkopen…. We hebben dus kaartjes voor een comedy gekocht en zijn vervolgens in de zaal van de thriller gaan zitten…. Leuke film trouwens: Don’t say a word……
Op dit moment zit ik aardig in het schoolritme. M’n vakken zijn echt super! Met Jewelry Making doen we de leukste dingen. Zo heb ik al 7 ringen gemaakt en werk ik nu aan een zilveren ring met steen. Binnenkort gaan we over op armbanden en kettingen. Onder Photo zijn we regelmatig ergens in school of buiten te vinden om foto’s te schieten, waarna we zelf de negatieven en foto’s ontwikkelen in de darkroom. Met Spaans krijgen we de mogelijkheid om voor 2 weken als exchange student naar Mexico te gaan. Lijkt me best leuk een exchange student zijn als een exchange student…. EF Discovery Tours zijn echter in dezelfde periode, bovendien gaan we ook een trip maken met Rita, onze IEC. (Teveel te doen, te weinig tijd!!!)
Na school ben ik betrokken bij verschillende activiteiten.
- Zo zit ik in the hair and make-up crew voor the play, herfst productie. Hiervoor gaan we enkele klassen volgen voor het aanbrengen van toneelmake-up en hairstyling. De voorstellingen zijn eind November.
- Ook zit ik bij the Yearbook Staff, een activiteit waar we het hele jaar druk mee bezig zullen zijn. (Foto’s maken, Sponsors werven, mensen interviewen etc..)
- Een tijdje geleden heb ik contact gehad met Project Graduation, deze organisatie zorgt voor een aantal grote Senior events in de graduation periode.
- In de loop van Oktober ga ik waarschijnlijk een nieuwe serie dansen leren in Burlington. Ze hebben er allemaal hele gave latin mogelijkheden!
- De kerk waar ik met m’n gastgezin heenga heeft een youthgroup, waar ik dan ook heenga. We kijken onder andere films of we gaan hiken en we hebben pas een moskee bezocht. Best gezellig dus!
(Nu Field Hockey (bijna) afgelopen is heb ik gelukkig iets meer tijd voor de rest.)
Ondertussen is het 10 Oktober, en van de week is de eerste sneeuw al gevallen!!!! 8 Oktober namelijk! Ik werd ’s morgens om 6.40 m’n bed uitgetrokken door Caitlyn en Josh, omdat het buiten wit was. Het is nu weer weg, maar winter is op komst!
Aanstaande vrijdag gaan alle exchange students een field trip naar Ben & Jerry’s maken met the student counselers!!!! Geen school voor mij dus!
Nog maar even en dan is het Halloween. Een hoop huizen zijn al gedecoreerd en in sommige tuinen zijn heksen en geesten te vinden! Dit jaar dus m’n eerste (en waarschijnlijk enige) trick or treat ervaring. En dat nog wel op m’n verjaardag!!!!!!!!