Thanksgiving - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

25 November 2001 | Verenigde Staten, Vermont

Vlak na Halloween werd ik aan een nieuw feest geintroduceerd met Spaans, namelijk ‘the day of the death’, ‘las dias de la muertos’ oftewel de dag van de doden. Dit feest wordt in sommige spanish speaking landen gevierd en houd in dat de zielen van familie en vrienden voor één nacht terug gehaald worden. Men gebruikt hier altaars, wierook en heeel veeeel eten voor. Met Spaans hebben we verschillende soorten voedsel geprobeerd, o.a. brood van de dood…….
Met een paar vrienden ben ik de vrijdag na m’n verjaardag naar het schoolconcert gegaan. In Nederland interesseerde ik me daar helemaal niet voor, maar in Amerika is meer dan de helft van de jongeren betrokken bij ‘the schoolband’ of het koor! Het was nog best gezellig! Daarna met een aantal mensen bij iemand thuis gaan sjoelen en poolen in the basement.
Die maandag daarop is hier de stroom uitgevallen rond 4.00 ’s middags. De hele avond hebben we bij kaarsen gezeten en mijn slaapkamer, remember…the basement…, was ongelooflijk donker! Ik zag geen hand voor ogen!!!!!! Rond 11.00 hadden we weer electriciteit. In de krant was de volgende dag te lezen dat dit alles te danken was aan een stelletje bevers die een boom omgeknaagd hadden. Die was vervolgens op een electriciteitskabel neergkomen. (Eekhoorn geelectrocuteerd, bevers zorgen voor electriciteitsstooring….hoe bedoel je ik zit in Vermont!)
Dinsdag een groot field hochey banquette gehad ’s avonds ter afluiting van het seizoen.
Vrijdagmiddag uit school werd ik opgehaald door Sarah, waarna we samen ergens wat zijn wezen drinken en wat zijn gaan winkelen. Alvast wat kerstinkopen gedaan en m’n skipas opgehaald, laat de winter maar komen!!!
Zondag de verjaardag van Josh gevierd, die eigenlijk net als Laurens maandag jarig was. Verder sneeuwde het weer. Grote dikke vlokken! Het is de 2 dagen daarop overal spierwit geweest voordat het weer begon te smelten.
Onder US History krijg ik van m’n leraar een Amstelbier kaartspel cadeau…uit NL… verder wilde ik bij Jewerly making gaan solderen toen de ‘torch’ ontplofte! Ik had één grote vuurbal in m’n hand!!! Ik schrok me wild!!! Lang leve de veiligheidsbril, die toch wel redelijk zwart was!
Het weekend voor de vakantie was het weekend van the play. Ik ben druk in de weer geweest met het opmaken van gestresste mensen en ze optijd op het podium krijgen. De laatste avond hebben we een grote castparty gehad met films, pizza en games. Verstoppertje spelen buiten in het bos is opeens helemaal zo kinderachtig niet meer. Ik en mijn partner hebben een uur onder een naaldboom gelegen…
In de vakantie is Martine uit Colchester hier komen slapen. We hadden 7 films gehuurd, waarvan 6 thrillers, en hebben tot 4.00 ’s nachts liggen kijken. O.a. Urban Legend 2 en Valentine zijn films die je niet vlak voor het eten moet kijken!
Afgelopen donderdag was THANKSGIVING! Familie uit Ohio was overgekomen en er werd een gigantische kalkoen van wel 22 pounds (geen idee hoeveel dat is, maar ’t is groot!) op tafel geschoven. Met cranberry sauce natuurlijk! Dat was echt een super diner!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 127172

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: