Winter in Vermont & Familiebezoek! - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Winter in Vermont & Familiebezoek! - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Winter in Vermont & Familiebezoek!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

20 Maart 2002 | Verenigde Staten, Vermont

Zoals de meeste van jullie misschien al wel weten ben ik inmiddels lid van de sportschool, wat dus echt bijna niks kost. M’n hostdad krijgt namelijk korting via z’n werk op al onze lidmaatschappen en ik kan dus lekker onbeperkt whirlpoolen, sauna-en, zwemmen, klimmen, aerobicsen, fitnessen etc. Er worden ook yoga klassen gegeven, wat voor mij een toch wel zeer komische ervaring was. Iedereen is natuurlijk heel serieus, het is donker, spirituele muziek op de achtergrond, mediteren en vervolgens je zelf in de meest ongemakkelijke posities werken. Ik lag echt helemaal ik een deuk toen ik mezelf ondersteboven in meditatie in de spiegel aantrof!
In Januari hadden we een lang weekend, vanwege vergaderingen op school. Ik ben toen met m’n hostmom en Josh en Caitlyn een dagje naar Montpelier geweest, de hoofdstad van Vermont. (ook al valt het geen hoofdstad te noemen!) In the statehouse (lijkt wel een beetje op ’t witte huis, maar dan kleiner) kregen we een rondleiding van the governer en kreeg ik te horen hoe the american government in elkaar steekt. Kwam me allemaal aardig bekend voor, sinds we dat met US History allemaal gehad hebben. Dat zelfde weekend een was er sledding party van the youthgroup, was wel gezelli.
Een week later weer een dagje vrij van school. Met alle MMU exchange studenten naar Camels Hump Middle School geweest, waar we voor zo’n 100 leerlingen een presentatie hebben gehouden en ’s middags naar de Underhill ID Elementary School. Die kleintjes hebben niks aan een presentatie, dus zijn we creative geweest. Ik heb ze mini appeltaartjes (dutch applepie) laten bakken en van klei hebben we klompjes gemaakt en die aan een ketting gehangen.
Eind Januari kwam Margie, m’n hosttante, een lang weekend over vanuit Colorado. Dat zelfde weekend was er een surprise party georganiseerd voor Cristobal (Chili), omdat hij over zo’n 2 weken als eerste onze groep gaat verlaten en terug naar huis vliegt.
1 Februari, SNOWDAY!!!!!!!!!!!!!! Wegen zijn onbegaanbaar voor schoolbussen en dus wordt er op radio en tv aangekondigd...... no school! Het weekend met Martine (NL) doorgebracht en ter gelegenheid van de bruiloft van Willem-Alexander en Maxima, de hele nacht spelletjes zitten spelen op internet. (kleed de bruid aan, het maxima en WA pepernoten spel, zing het volkslied met WA etc.) Zodoende toch nog een beetje in de oranje sfeer gekomen. Hahaha...
MMU Winter Carnival; maar 1 lesuur en de rest van de dag spelletjes. Zo was er een grand-prix race door de school met o.a. boodschappen wagentjes, pie eating contest, snowboarding, limbo dancing, snowsculpture contest etc. Ik ben er niet de hele middag gebleven. Cristobal is diezelfde middag namelijk vertrokken en wij zijn ‘m uit gaan zwaaien op het vliegveld.
Het begint steeds kouder te worden buiten. Deze week is het gemiddeld zo’n –15 Celcius! Op school met Human Bio met CPR begonnen, EHBO, in de lessen oefenen we op poppen en thuis doen we theorie vanuit een boek.
Met een aantal vriendinnen de week voor de vakantie naar de film Crossroads geweest, starring Britney Spears. Best een leuke film! Een groep of teenagers die met een auto door the USA trekken.
Zaterdag 23 Februari, een hereniging met m’n familie na 8 maanden! Wozers zeg, wat zijn die jongens gegroeid! Het was echt super om ze weer te zien!!! Ik heb ze behoorlijk bezig gehouden; een dag met m’n hostfamily doorgebracht, naar Ben & Jerry’s, Von Trapp Family lodge, Teddy Bear factory, Cold Hollow Cider etc. geweest. Een dagje naar Boston gegaan, waar we ook een 3D movie gezien hebben over the return of the dinosaurs! Echt zo gaaf! Met mijn Algebra lerares zijn we een middagje gaan snowshoeing door de bossen. Super ervaring! Verder hebben we heel veel geshopt! De jongens zijn echt met koffers vol nieuwe kleding (Tommy Hilfiger, Ralph Lauren etc) vertrokken! Iedereen echt nog ontzettend bedankt voor alle lieve brieven, kaarten, cadeautjes etc!
Voor mij begon school pas woensdag weer, omdat er dinsdag townmeetings waren. Soort van ouderwetse manier van stemmen. Ik ben daar dus 8.00 ’s morgens met m’n hostdad heen gegaan. Vroeg....
’t Weekend van 9/10 Maart hadden alle exchange students een overnight bij Rita (IEC) thuis. We hebben het, geloof ’t of niet, al volop gehad over terug naar huis gaan en de omgekeerde culture shock die daarbij komt. Verder beetje films gekeken, gekletst en de halve nacht in the whirlpool doorgebracht. In Mei gaan we met onze EF groep een lang weekend naar Washington DC.
Nog een weekje en dan vlieg ik naar warm, zonnig Florida! Van Burlington vlieg ik naar Detroit, waar ik 4 uur moet wachten en dan vlieg ik naar Orlando, beetje krom dus...Maar ja, ’t maakt mij allemaal niet uit as long as I get there!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 127199

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: