EF trip naar Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu EF trip naar Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

EF trip naar Florida

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

03 April 2002 | Verenigde Staten, Orlando

Woensdag 27 Maart rond middernacht (na een vertraging van 11 uur!) aangekomen op Orlando airport. Onze EF tourdirector, Mike, stond al op ons te wachten. Buiten zagen we gelijk al wat palmbomen en het was nog best warm. Florida here we are!
Donderdag tijdens het ontbijt de rest van de groep leren kennen. We zijn met 38 exchange studenten van over de hele wereld, 2 coordinators; Joanne & Jack, en een tourdirector; Mike. Martine en ik delen een kamer met een meisje uit Japan en een meisje uit Duitsland. De hotelkamers komen uit op een gezamenlijk balkon met uitzicht op Orlando, en liggen direct naast the mall. De eerste dag hebben we in Disney’s Magic Kingdom doorgebracht. Het is bijna het zelfde als disneyland Parijs, net iets groter en sommige attracties zijn iets anders. We hebben echt zo veel lol gehad! Splash Mountain, Thunder Mountain, It’s a small world, Peter Pan’s Flight, the Haunted Mansion en een bezoek gebracht aan mickey’s en minnie’s huis in duckstad! ’s Avonds met z’n allen de lichtjes parade gekeken, teruggevaren met een boot en vanaf daar het vuurwerk boven cinderella’s castle gezien.
Vrijdag zaten we midden in the showbiz in Disney’s MGM-studios. Wel eens gehoord van the famous ‘twilight zone’? Een legende over een verdwenen familie die crashte met een lift in the Hollywood Tower Hotel... Dat is dus precies wat er met ons gebeurde in the tower of terror! Verder een ride gekregen naar Aerosmith’s concert in the Rock’n Roller Coaster, waarin we optrokken met 60 miles p/h en vervolgens een aantal loops invlogen. En kijkje achter de schermen genomen bij the making of the newest Disney Movie; Lilo & Stitch, een tentoonstelling gezien over het leven van Walt Disney en met een bustour een kijkje genomen op de filmsets, waar o.a. het vliegtuig uit de film Pearl Harbor te zien is. Met zo’n 32 graden raak je toch al snel aan het vakantie gevoel gewend!
Zaterdagochtend met de bus naar NASA, Kennedy Space Center. Onderweg de alligators in de sloten zien liggen, schildpadden voorbij zien kruipen en een dolfijn gezien. Ons NASA bezoekje begon met een gezamelijke bustour. Door de ‘restricted areas’ gereden en vanaf afstand gezien waar de raketten gebouwd en gelanceerd worden. In een grote hal is één raket tentoongesteld, ongelooflijk groot!!! Ook hebben we de lancering gesimuleerd meegemaakt. Als ze echt de lucht ingaan mag het ‘gewone’ publiek er niet bij zijn. Terug in het touristengebied een 3D-IMAX movie gekeken, met van die leuke brilletjes op! We zijn dus echt even into space gedoken!
De rest van de middag op Cocoa Beach doorgebracht. Wit zand, helderblauwe oceaan en… lifeguards. Vorige week is op dit zelfde strand een shark attack geweest. Een meisje van 11 was in d’r voet gebeten….
’s Avonds met z’n allen uit eten geweest en in the mall naast ons hotel rondgehangen. Curfew is rond 1.00, maar na die tijd kan je er makkelijk weer opuit trekken. Nobody will notice…