EF trip naar Florida, het vervolg - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu EF trip naar Florida, het vervolg - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

EF trip naar Florida, het vervolg

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

08 April 2002 | Verenigde Staten, Miami

Universal Studios; Islands of Adventure op zondag. Echt het meest gave park uit heel Orlando!!! Begonnen met the duelling dragons, een razendsnelle achtbaan met heel veel loops (en als ik zeg heel veel dan bedoel ik dat je er ook echt niet in moet gaan als je net gegeten hebt!), Jurassic Park volgde en was echt zo ontzettend gaaf!!! Met een bootje (dat we werden vastgesnoerd stelde me niet echt gerust..) ga je, net zoals in de film, onder de poorten door die Jurassic Park aanduiden. Alles is rustig, af en toe steekt een plant etende dino z’n kop op hier en daar of kleine, springende dinootjes spugen op je hoofd, maar niks ernstigs ofzo. Dan gaat opeens ’t alarm af, zie je dat de hekken doorgebroken zijn en wordt er over de intercom geroepen dat de T-REX is losgebroken! Langzaam ging ons bootje omhoog in een heel donker gebouw, waar een kist bijna op ons bootje viel, er iets over ons hoofd sprong en na verloop van tijd er een gigantische T-Rex aangestampd kwam. (Ik zat voorste rij natuurlijk!) Met z’n bek echt vlak voor m’n gezicht: Arrrgh, I’m gonna die!!!! gingen we in één keer echt gigantisch stijl naar beneden…. DRIJFNAT!!! M’n schoenen sopten, m’n rokje zat vastgekleefd en ik kon m’n truitje wel uitknijpen. Alsof ik net uit de badkuip gekropen was….
Dat was één van de vele atracties en dan ook één van de keren dat ik zwemmend uit het karretje kwam. Echt meer dan de heflt van het park bestaat uit waterattracties, wat met 32 graden best lekker is. Ook Spiderman was erg leuk; soort van binnen achtbaan met 3D brilletjes, waarmee je dus echt in de tekenfilm kruipt.
Maandag, transfer to MIAMI! Na een 4 uur durende busreis komen we aan bij de EF International Language School; randje van Miami en…. aan ’t strand!!! Koffers in onze ‘dorms’ gedropt, wat gaan eten en de rest van de middag op South Beach doorgebracht. Helaas moesten we na een aantal uurtjes het water uit, omdat er een gigantische ‘thunderstorm’ naderde en er een stortbui losbrak. Rond een uur of 10 met z’n 25tigen wat taxi’s aangehouden en ons downtown Miami laten rijden, waar we 40 days 40 nights in de bios hebben gekeken. Echt zo’n leuke film!!! Zeker kijken als t’ie in NL uitkomt!
Onze laatste dag alweer dinsdag. ’s Morgens vertrekken we richting Everglades, waar we alligator wrestling te zien krijgen en we er zelf ook even eentje vast mogen houden. Onderweg naar de boten worden we gewaarschuwd om bij elkaar te blijven en niet te dicht bij de sloten te komen, want voor je het weet hangt er een alligator aan je been… Onze groep wordt over twee airboats verdeeld om vervolgens over de everglades te scheuren richting the miccosukee indian village. Op het eiland krijgen we enige tijd om rond te lopen, dit wordt door de meesten onder ons voornamelijk besteedt aan het ‘aan de praat krijgen van een alligator die zich doodstil naast een bruggetje bevindt’. Achteraf vraag ik me af of het wel zo verstandig was om ‘m met een stok op z’n hoofd te meppen, maar hij heeft i.i.g. z’n tanden laten zien. Ook op de terugweg met de airboat komen we verschillende ‘groene’ exemplaren tegen.
Ook ons laatste middagje gezelli met een hele groep op het strand doorgebracht. Rond half 6 met z’n allen naar Bay Side, the shopping area in Miami. Enkele uren gewinkeld en even om het hoekje gekeken bij the Hard Rock Café. ’s Avonds in the EF School afgesloten met een Mega Pizza Good Bye Party! Echt supergezelli!!! De rest van de nacht een beetje adressen uitgewisseld en koffers ingepakt om de volgende ochtend weer om 5.30 in de bus te zitten richting Miami airport.