Bienvenido a Guatemala! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Bienvenido a Guatemala! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Guatemala!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

07 Oktober 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Hola mis amigos!

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit Guatemala! Na een lange vermoeiende en vervelende reis via Frankfurt en Mexico met heel veel overstap tijd ben ik donderdagavond om 22.30 in Guatemala City aangekomen. (6.30 voor jullie!) Het is maar wat je een internationaal vliegveld noemt, ik heb drie stappen gelopen en ik stond ineens midden op straat! Geen douane/paspoort controle, niks! Gelukkig had ik vantevoren een hostel geboekt en werd ik buiten gelijk opgehaald en naar Dos Lunas gebracht. Gisterochtend ontbeten in het pensionnetje met een stel uit Australie en daarna ben ik door diezelfde man als de avond ervoor naar de bus terminal gebracht, welke wederom iets kleiner was dan ik had verwacht. Van Guatemala City per bus naar Xela gereisd. Ik heb de hele reis met een meisje uit Noorwegen zitten kletsen, aangezien wij de enige twee buitenlanders waren! Na een prachtige 5-uur durende tocht, berg op berg af, waren we om 15.30 in het op ruim 2300 meter hoog gelegen Xela! Miguel en Irwin, twee leraren van de talenschool waar ik maandag ga beginnen, stonden mij al op te wachten en hebben me naar mijn gastgezin gebracht. Aangezien geen van hen engels spreekt of wil spreken ben ik al volop in het Spaans gedoken! Het krasje in het raam van onze ex-Suzuki stelt overigens niks voor bij de autos hier, die met compleet verbrijzelde ramen rondrijden! Miguel y Irwin neccesite un nuevo ventana!

Mijn gastmoeder heet Blanca en woont met haar dochter, Ruth, redelijk dichtbij Parque Centralo. Van wat ik ervan begrepen heb heeft zij al 12 jaar studenten in huis die naar Xela komen voor talencursussen en vrijwilligerswerk. Naast mij woont er nog een ander meisje uit Zwitserland in het huis. Zij gaat volgende week echter alweer weg en is dit weekend een vulkaan aan het beklimmen, dus ik heb haar nog niet voorbij zien komen. Nadat ik al mijn spullen had uitgepakt zijn we een rondje gaan lopen. Ik weet nu in ieder geval de internet cafeetjes, de lokale supermarkt en de Mc Donalds (hoe bedoel je die kom je overal tegen!) te vinden. Ik heb alleen nog steeds nergens internationale telefoons kunnen ontdekken, dus telefoontjes naar huis laten even op zich wachten!

Vanmorgen was ik (alweer) om 5.00 klaar wakker! Zit nog niet helemaal in het ritme! Vanmiddag om een uur of 3 word ik opgehaald door Miguel en Irwin en gaan ze me de talenschool laten zien en gaan we naar het huis van Marcel en Judith. Maandagochtend om 8.00 beginnen mijn Spaanse lessen, ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen!

Hasta Luego!
Liefs, Debbie

  • 07 Oktober 2006 - 17:45

    Ilse:

    Dibbes! Wat een avontuur alweer! Spannend hoor, nu gaat het gewoon allemaal beginnen, ben erg benieuwd hoe de Spaanse lessen zijn.. zal je nog wat van onze André hebben opgestoken?? hihi

    nou meis, heel veel succes en plezier en ik mail je snel! liefs xx

  • 07 Oktober 2006 - 17:50

    Rodrigo:

    Te va a ir muy bien con el idioma, !no te apures! Me da gusto que estés disfrutando del país y te diviertas en tus aventuras.

    Besos.

  • 07 Oktober 2006 - 17:53

    Cristel:

    hi debs! je hebt al meteen een goed begin gemaakt met verhalen schrijven! ben heel benieuwd hoe je spaanse lessen worden, vast beter dan andré ;) liefs,cris

  • 07 Oktober 2006 - 19:57

    Je Vader En Moeder:

    Lieve Debbie,
    We zijn heel blij dat je nu op de plek van bestemming bent.We hopen dat je snel in je nieuwe ritme komt,zodat je lekker kan slapen.Veel succes bij je gastgezin en met je spaanse les maandag.We spreken je later wel weer.
    Liefs en kus.

  • 07 Oktober 2006 - 21:34

    Pieter:

    Hola Deb! De eerste horde heb je in ieder geval gehad; je bent veilig op de plaats van bestemming. Wat grappig dat Rodrrrrigo een berichtje heeft achtergelaten. Hola Rodrigo! Yo no sabia que hablas/entienda Hollandaise? Muy bien!!! Veel plezier daar en de groeten aan Judith en Marcel. X

  • 07 Oktober 2006 - 21:48

    Emmy:

    He deb!
    Ben blij te horen dat je veilig bent aangekomen. Het is een hele rit geweest. Kom maar gauw een beetje in het ritme. Heel veel plezier maandag en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs Emmy

  • 07 Oktober 2006 - 22:28

    Driek:

    Heeeej Debs,

    Geweldig zo'n start van je avontuur! Ben erg benieuwd naar al je belevenissen de komende tijd!

    Geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij.

    kus
    driek

  • 07 Oktober 2006 - 23:37

    Sander:

    Lieve deb,

    Leuk dat je telkens weer van die mooie dingen onderneemt!! Het is niet zomaar wat natuurlijk al je gespaarde geld uit geven voor zo'n reis, en wat je allemaal voor die mensen gaat doen daar vind ik echt geweldig! Ik ben trots op je!!
    Geniet er van en doe voorzichtig dikke zoen sander

  • 08 Oktober 2006 - 04:32

    Suus:

    Hee Debs!
    Goed te horen dat je heelhuids bent aangekomen! Je Spaans zal wel met sprongen vooruitgaan, aangezien je dat 'thuis' blijkbaar alleen maar kunt gebruiken... :)
    Heel veel plezier, doe voorzichtig en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    Veel liefs, xx Suus

  • 08 Oktober 2006 - 09:44

    Esmeralda:

    Hoi Debbie!! Leuk om te lezen dat je er bent! Ik kan me de reis helemaal voorstellen en kan niet wachten om er ook aan te gaan beginnen!!Succes met de jetla en veel plezier maandag, muchos suerte!

    saludos

  • 08 Oktober 2006 - 10:31

    Vero:

    Hey, Debski, goed te lezen dat je er bent!
    Succes met de spaanse lessen, enne Geniet ervan!!!

  • 08 Oktober 2006 - 11:22

    Chris:

    Ha debje!
    Nou moet je me toch eens vertellen in welk ritme jij zat hier in Nederland?!
    Meis ben blij dat je op je plekkie zit, geniet van alles! (Denk eraan dat je ook in Nederland had kunnen zijn... En morgen moet beginnen met solliciteren; uitzendburos, CV's, brieven: blegh!!!) Ik hou je in de gaten! Liefs chris

  • 08 Oktober 2006 - 18:53

    Broertje Lau:

    hej zus, zo zit je in thailand en zo in guatamala, gaat wel snel allemaal. ik hoop voor je dat je de taal een beetje snel kan begrijpe anders wordt het allemaal zo lastig, succes en tot op je site.
    xxx laurens

  • 08 Oktober 2006 - 19:07

    Joke Kr.:

    Hoi Debbie,

    Dat was een lange reis! Ik hoop dat je gauw zal wennen. Veel succes!
    groetjes Joke

  • 09 Oktober 2006 - 17:21

    Saskia:

    Heej Debje! Fijn dat je reis goed is verlopen (afgezien van de duur dan...) en klinkt allemaal geweldig! Succes met je spaans, maar zal ongetwijfeld goed komen als je er 24/7 inzit!!

    kus sas

  • 09 Oktober 2006 - 19:29

    Natasja !!:

    Heey Debbie!!
    Ik zag via je msn naam dat je in Guatamala zit... JJEEEEEEEZZUUUSSSS, WAT BEN IK ONTZETTEND TROTS OP JOU DAT JE ALTIJD VAN DIE GOEDE DINGEN DOET!!

    Ik zal je belevenissen in Guatamala proberen te volgen.. Hoe lang blijf je daar?

    Heel veel succes en nátuurlijk nog veel meer plezier!
    Xxxxx Tass... (Je weet wel, dat lieve meisje waar je altijd elke zaterdag op paste!!)

  • 10 Oktober 2006 - 07:11

    "Tante"Paula.:

    Hoi Debbie! Wat een avonturierster ben je toch! Ik bewonder je moed om zoiets te gaan doen ver weg van alle luxe. Heel veel succes daar en ik blijf je volgen! Groeten uit Sassenheim.

  • 10 Oktober 2006 - 14:19

    Veronique:

    Hey Debbie,

    Ik weet dat ook jij me niet kent, maar ik zit voor mijn stage in Xela...
    En wil graag wat meer te weten komen over je vrijwilligerswerk dat je hier doet, aangezien ik toerisme studeer!

    Mijn mailadres is veronique_schmitz@hotmail.com, dus ik hoop op een reactie!

    Groetjes Veronique

  • 10 Oktober 2006 - 17:34

    Martine:

    Hee Deb,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Heel veel succes met je taallessen, maar dat gaat vast helemaal goed komen. Geniet er vooral lekker van! Echt super hoor, zo'n ervaring!

    Liefs Martine

  • 11 Oktober 2006 - 09:54

    Ruben:

    Heee Deb! Zo te lezen ben je heelhuids op plaats van bestemming, gelukkig maar. Klinkt allemaal erg avontuurlijk en spannend. Veel plezier en succes met de spaanse lessen en alle plaatselijke exotica (Mc Donald?). Groet, Ruben

  • 11 Oktober 2006 - 13:25

    Maite:

    He, wow zeg wederom...Veel plezier en succes. Mijn spaanse lessen zijn inmiddels ook al begonnen, leuk is het man! Is het daar koud eigenlijk?? Of juist warm?
    Liefs

  • 12 Oktober 2006 - 10:27

    Esther:

    gelukkig ben je goed aangekomen! wat een lieve kindjes, kun je er niet 1 voor mij meenemen! Veel succes het leren van de taal. Veel plezier bij je gastgezien. Hoop dat je veel leuke mensen ontmoet! veel plezier met alles en we volgen je op de voet.
    Liefs es

  • 12 Oktober 2006 - 16:06

    Peter:

    Wat een feest, wat een feest! Dat je dit allemaal nog mag meemaken! Maar ja, je weet het, iedereen heeft recht op zijn eigen afwijkingen. Grapje, je kent me. Wel spannend allemaal en ik hoop dat je reis uiteindelijk brengt wat je er van verwacht had. Pieter kennen we niet meer terug. Gaat elke avond om negen uur naar bed, want hij heeft toch niets anders te doen. Neemt ook elke dag bloemen voor zijn moeder mee, want hij kan ze niet aan jou geven.Is ook op alle kalenders in huis de dagen aan het afstrepen, waardoor deze voor ons onbruikbaar zijn geworden. Wat een mooie natuur met al die beboste bergen. Al mooie vogels gezien? of alleen maar rare of vreemde? Kun je een Condor voor me meenemen, want er is ruimte in de voliere. Deze week is Karel de kanarie overleden. Verder gaat alles hier prima.
    Ik wens je je het allerbeste toe en pas goed op jezelf.
    Kusje Peter

  • 12 Oktober 2006 - 16:22

    Pia:

    Leuk Debbie die foto's van die kinderen.Zijn het kinderen uit jouw groep?Als Pieter z'n bloemen nou echt niet meer kwijt kan,heb ik nog wel een vaas over hoor.Wat zal hij uitgerust zijn 21 december.haha.
    Verder hoop ik dat alles naar wens gaat.Liefs mams

  • 12 Oktober 2006 - 19:11

    Lins:

    He deb! wat een reis, super hoor maar wel fijn dat je er (inmiddels al even)bent. Geniet maar van wat er allemaal op je pad komt (en vooral van de spaanse les, wat zal jij blij zijn dat andre daar niet voor de klas staat ;-)) haha. Ik mail je snel, als ik terug ben van vakantie!
    X lins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 127369

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: