Rondreis door de Sunshine State - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Rondreis door de Sunshine State - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Rondreis door de Sunshine State

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

08 Maart 2009 | Verenigde Staten, Florida

Zaterdag 21 februari vroeg in de ochtend vertrokken met de familie richting het zonnige Florida. Laurens studeert inmiddels alweer ruim een half jaar in West Palm Beach en de reden voor deze geweldige rondreis was dan ook een bezoek aan hem. Na een tussenstop in ondergesneeuwd Detroit zaterdagavond aangekomen in Orlando waar onze 8-persoons huurauto klaar stond. ’s Avonds meteen maar een drankje in een lokale karaokebar gedronken.

De eerste twee dagen zijn we in Orlando gebleven om wat attractieparken te bezoeken. Maandag Universal Studios aangedaan met o.a. attracties gebaseerd op de films Jaws, ET, The Mummy, The Simpsons en Men in Black. Onze zoektocht naar een gezellig restaurantje in downtown Orlando leverde helaas weinig resultaat op. Aan het einde van de avond uiteindelijk bij een Vietnamees tentje terecht gekomen waar we nog net niet letterlijk de deur uit gedweild werden.

Maandag vreselijk gelachen in Islands of Adventure toen we doordrenkt uit Toon Lagoon, één van de waterattracties, kwamen. Ook Spiderman, Jurassic Parc, Dueling Dragons & The Hulk waren een succes! ’s Avonds bij TGI Friday’s gegeten.

Vanuit Orlando naar Clearwater gereden, waar we heerlijk aan het zwembad van het Hilton hebben gelegen. ’s Avonds uitstekend gegeten bij een sfeervol restaurant waar voornamelijk verse vis op de kaart stond.

Woensdag doorgereden naar The Outrigger in Fort Meyers waar Laurens ook naartoe is gebracht door een vriend. ’s Middags heerlijk aan het strand gelegen en ’s avonds enorme pizza’s gegeten. De volgende dag wezen kajakken door de mangroves in een state park en ’s avonds een Dolphin Tour per boot gedaan tijdens de zonsondergang waarbij we, inderdaad, ook daadwerkelijk springende dolfijnen hebben mogen aanschouwen.

Vrijdagochtend nog even een tussenstop gemaakt bij de haven van Fort Meyers waar we de avond daarvoor aan boord waren gegaan van de Dolphin Tour. Ook nu hadden we het geluk dat er een dolfijn door de haven zwom en zich zo nu en dan liet zien. Daarnaast lag er een duidelijk zichtbare Manatee (beschermde zeekoe) in het water. Van Fort Meyers doorgereden naar Naples waar we in een prachtig Golf & Beach Resort zaten met kamers met terras aan het parelwitte strand. ’s Middags nog een uitstapje gemaakt naar de Mall en bij een echte Italiaan in een gezellige straat downtown wezen eten.

Helaas moesten we dit heerlijk resort na één dag alweer verlaten om ons richting Miami te begeven. Door het prachtige Everglades National Park gereden en onderweg gestopt bij een uitkijkpunt waar talloze Alligators op slechts enkele meters afstand lagen. Daarna nog even kort bij het Micosukkee Indian Village gestopt en verderop een airboatride door de Everglades gemaakt waar we meerdere aligators en schildpadden voorbij hebben zien komen. Uiteraard voor de foto nog even een exemplaar vast mogen houden. Onze wandeling door het park (bij de tour inbegrepen) moesten we halverwege afbreken omdat één van de alligators het pad had geblokkeerd en dus aan de verkeerde kant van het hek lag! Na aankomst in Travellodge Monaco in Miami zijn we ’s avonds nog ‘even’ naar Fort Lauderdale gereden om daar een hapje aan de boulevard te eten.

Zondag wezen shoppen in de grootste Mall van Florida, the Sawgrass Mills in Fort Lauderdale. Overal hingen alweer volop Prom dresses! Na het shoppen naar West Palm Beach gereden waar Laurens ons de campus en zijn kamer heeft laten zien. Ook per auto nog even naar de plekken gereden waar Laurens nu geregeld komt. De avond afgesloten in een Grieks restaurantje waar je pas de rekening krijgt als je eerst op tafel hebt gedanst en er pakken servetten de lucht ingaan!!

Maandag was het tijd om in te checken op onze cruise, The Majesty of the Seas! Een gigantisch schip met maar liefst 14 dekken, waarop zich o.a. zwembaden, jacuzzi’s, een disco, theater, casino, fitness, spa, winkels en kroegen bevinden. Eenmaal aan boord onze hut opgezocht, even op verkenning gegaan aan boord en genoten van de dansende crew. Vlak voor vertrek vond de verplichte rampenoefening plaats, waardoor we met 2.500 man gekleed in reddingsvest klaar stonden onder onze reddingsboten bij onze muster stations. Eenmaal op zee werd het toch wat ruiger dan verwacht. Het water klotste over de randen van het zwembad heen en je zwalkte letterlijk door de gangen naar je hut. Gelukkig waren alleen de eerste paar uur redelijk onstuimig. Wij werden elke avond om 20.30 uur aan het diner verwacht in het Moonlight restaurant waar we een eigen tafel hadden met waiter Gertrudo, assistant waiter Luis en een barmeisje voor de drankjes. Er was elke avond volop keuze uit wisselende menu’s. ’s Avonds brachten we, en dan met name de jongens, uren door in het casino.

Nassau, Bahama’s, was de eerste bestemming van onze cruise. Op gehuurde scootertjes zijn we het hele eiland over gegaan. Fort Charlotte bezocht, het strand waar opnames voor James Bond zijn gemaakt en een peperduur hotel met een gigantisch aquarium met haaien en roggen in de lobby. Nadat ons schip weer was afgemeerd rond 17.00 uur ging de Gala avond van start, mannen in pak/smoking en vrouwen in jurk, wat voor heuse Titanic taferelen zorgde.

Woensdag doorgebracht op Cococay, een privé eiland van Royal Caribbean International. Gesnorkeld en gerelaxed, compleet met eiland buffet. Vanwege wederom wild water was het nog een hele kunst om met het kleine bootje weer aan boord te komen van het voor anker liggende cruiseschip.

De laatste volledige dag was op Key West waar we een 6-persoons golf karretje hebben gehuurd. Ook hier bijna het hele eiland mee overgestoken, waardoor de snelheid op de terugreis steeds meer terugliep en we net aan het verhuurstation haalde met de accu. Het huis gezien van Hemmingway en nog even heerlijk op het strand gelegen.

Vrijdagochtend moesten we al bijtijds het schip verlaten en zijn we wederom naar Travellodge Monaco gegaan. ’s Middags met onze nieuwe huurauto naar Ocean Drive gereden, langs de kust gelopen (South Beach) en naar Bayside Market Place geweest. ’s Avonds bij TGI Friday’s afgesloten.

Zaterdag onze auto weer ingeleverd bij Alamo, de shuttle naar het vliegveld genomen en afscheid genomen van Laurens. Via Memphis weer terug gevlogen naar Amsterdam waarmee helaas weer een einde is gekomen aan een geweldige rondreis..

• 14 Maart 2009 - 15:21

Pia:

Woah Debbie,wat heb je weer een leuke reis gemaakt.Je hebt inmiddels al heel wat plekken op aarde bezocht.Fijn dat wij er deze keer ook bij waren.Het was super met elkaar en we hebben best wel heimwee.Snel foto's uitwisselen maar.;0
    Liefs je moeder:)

• 24 Maart 2009 - 17:19

Laurens:

Gelukkig kan jij wat korter schrijven :P je moet collumnist worden ;)

Laat je nog even weten welke staten je nog nodig hebt?!

Spreek je snel en bedankt voor je reactie!