Sydney & the amazing Outback! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Sydney & the amazing Outback! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Sydney & the amazing Outback!

Blijf op de hoogte en volg Debbie

10 September 2012 | Australië, Darwin

Zaterdag 1 september (via Londen en Singapore) naar Sydney, Australië gevlogen. Daar zijn we maandagochtend vroeg aangekomen, onze langste reis ooit! Na een korte stop in ons hotel zijn we gelijk de stad maar in gegaan. Ontbeten in Darling Harbour, Cockle Bay Wharf, waar inmiddels het zonnetje al lekker door kwam en de temperatuur langzaam steeg. Vervolgens door het centrum naar Hyde Park geslenterd en the Barracks Museum bekeken. Daarna door de prachtige uitgestrekte Botanische tuinen geslenterd, waar ik in het zonnetje toch heel even in slaap ben gevallen. Na een Power Nap van 20 minuutjes en een verfrissend ijsje kregen we vanaf de Botanical Gardens al snel waanzinnig uitzicht op de beroemde Opera House en the Harbour Bridge. Inmiddels hadden we wel een biertje verdiend en hebben we naast de Opera House buiten een heerlijke corona gedronken met uitzicht op de haven van Sydney. De prijs was er dan ook wel naar: $9,50 per biertje! 's Avonds zijn we in Korea Town heerlijk Koreaans gaan eten en toen als een blok in slaap gevallen....

Dinsdag zijn we begonnen met een lekker ontbijtje bij de Central Baking Depot. Vervolgens Customs House en the Government House bekeken en door de wijk The Rocks gewandeld. In de haven hebben we daarna de veerboot naar Manly gepakt. Manly ligt ongeveer een half uurtje varen van Sydney en heeft een prachtig strand en een nationaal park. We hebben daar dan ook de Manly Scenic Walk gehiked langs een klein haventje en door een prachtig natuurgebied. Eenmaal terug bij de veerboot gedineerd met uitzicht over de inmiddels verlichte haven en daarna in het donker weer terug gevaren met Sydney waar inmiddels ook de Opera House en Harbour Bridge verlicht te bewonderen waren. De bus gepakt naar Surry Hills en daar nog een biertje en wijntje gedronken.

De volgende ochtend zijn we naar Sydney's Fish Market gewandeld, waar Pieter een lekker oester achterover heeft geslagen. Zelf had ik daar niet zoveel behoefte aan op een redelijk nuchtere maag. Ook de inktvissen, octopus en enorme zwaardvissen heb ik maar laten liggen. Daarna de metro en trein gepakt naar Bondi Junction en op aanraden van Sander het beroemde Bondi Beach bezocht! Lekker even op het strand gezeten en daarna de Coastal Walk naar Coogee Beach gelopen. Een prachtige wandeling helemaal langs de kust over diverse kliffen met waanzinnig uitzicht over de oceaan. Met zonsondergang lekker een biertje op het strand gedaan en terug in het centrum van Sydney een lekkere Burger gegeten en vervolgens bij de 3 Wise Monkeys een drankje gedaan.

Donderdag moesten we Sydney alweer achter ons laten, maar wat een geweldige bruisende stad! Met een binnenlandse vlucht naar Alice Springs gevlogen waar we na een ' bumpy ride' over niks dan woestijn, woestijn en nog eens woestijn letterlijk in ' the middele of knowhere' aankwamen. In Alice hebben we onze camper opgehaald en zijn we gelijk the outback in gereden. Wel weer even wennen dat links rijden! Geen telefoon ontvangst, geen radiozenders, geen wegenwachtpalen en om de ongeveer 250 kilometer een verlaten bezinestation... Onze roadtrip door the outback is begonnen! Overnacht bij Stuarts Well, de BBQ aangestoken, tafel platgeklapt en onze camper ingedoken. 's Nachts natuurlijk plassen, dus in het donker naar de wc. Even wennen dat kamperen....

Na een koude douche (brrrr) en een redelijk koude nacht gaan we na een lekker ontbijtje de Highway weer op. Niet dat je echt heel veel auto's tegenkomt. In de loop van de middag komen we langs Mount Conner en genieten we vanaf onze camping stoelen van een geweldig uitzicht terwijl we een lekker broodje uit onze camper keuken eten. Niet veel later komen we aan bij Uluru-Kata Tjuta Nationaal Park. We hiken nog een gedeelte van de prachtige Valley of the Winds trail bij The Olgas (oftewel Kata Tjuta) en genieten wederom vanaf onze stoelen van een prachtige sunset in het nationale park. In het donker zoeken we Ayers Rock Campground op en maken we een lekker pastaatje, waarna we onze camper induiken.

Vroeg op op zaterdag om rond 6.30 uur de zonsopgang bij Uluru/Ayers Rock te kunnen zien. Waanzinnig!!! Daarna op de parkeerplaats een ontbijtje gemaakt en de Base Walk gelopen. In ongeveer 10 kilometer wandel je dan om heel Uluru heen. Onderweg zijn nog een aantal mooie Aboriginal tekeningen te bewonderen en komen we diverse grotten tegen. Waar het 's nachts ijskoud is en we vaak wakker zijn vanwege de redelijk dunne slaapzakken, stijgt de temperatuur overdag naar circa 35 graden. Na de lunch rijden we door naar Kings Canyon resort, zo'n 350 kilometer verderop. Onderweg moeten we nog een paar keer op de rem voor een kudde kamelen, een groep overstekende wilde paarden en een dingo.

Zondagochtend naar Kings Canyon zelf gereden en daar de prachtige Kings Canyon Rim Walk gelopen. Na een stijle klim naar de top van de berg kun je daar de hele canyon over wandelen en afdalen naar de Garden of Eden. Hier zijn veel bijzondere planten en vogelsoorten te vinden en er loopt zowaar een beekje door deze droge natuur. De Canyon aan de andere kant weer afgedaald en na circa 7 kilometer weer bij de camper uitgekomen. Van Kings Canyon terug naar Alice Springs gereden en daar in een soort saloon gegeten en overnacht.

Vanmorgen naar Darwin gevlogen. Het temperatuurverschil is gelijk te merken, het is hier veel tropischer! De hitte blijft hier 's avonds tenminste hangen. Vanmiddag na aankomst nog even een bezoekje gebracht aan the Museum & Art Gallery of the Northern Territory en daarna lekker op de boulevard een drankje gedaan en in de haven heerlijke verse vis gegeten. We slapen vanavond in een backpackers hotelletje en halen dan morgenochtend onze volgende camper op. We gaan dan 5 dagen o.a. Kakadu en Litchfield National Park in en hebben dan waarschijnlijk weer geen bereik. Lekker genieten dus in deze prachtige omgeving!!!

• 10 September 2012 - 14:33

Laurens & Nina:

Ziet er allemaal gezellig uit! Al aardig veel meegemaakt zo de eerste week!
    Heel veel plezier nog en geniet er van!!

• 10 September 2012 - 14:36

Martine:

Hey,
    Brings back memories!!! Echt ontzettend gaaf! Geniet er enorm van!
    Dikke X

• 10 September 2012 - 14:44

Ad:

klink allemaal goed. Is weeeeer genieten van een mooie reis!!!!
    Is het wat voor ons???

• 10 September 2012 - 15:54

Ilse:

Meteen even jullie bericht gelezen, klinkt erg goed! En wat een mooie foto's! Geniet ze daar!

• 10 September 2012 - 16:02

Sander( Kim Moet T Nog Lezen):

Deb&Piet,
    Wat super gaaf wat jullie allemaal meemaken.. Klinkt bekend allemaal!! Echt zo cool!! Ik moet toch Nog een keer terug als k dat zo hoor... Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en wat jullie van de oostkust vinden.. Maar dat komt later! Geniet ervan en doe voorzichtig!! Jullie zitten nu in het croc gebied!!:)
    Xx

• 10 September 2012 - 16:02

Sander( Kim Moet T Nog Lezen):

Deb&Piet,
    Xx

• 10 September 2012 - 16:17

Pia:

Lieve Debbie en Pieter,

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal al in 1 week hebben gezien.
    De foto''s zijn ook leuk, zet er nog maar een paar op.
    Geniet maar lekker en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Pas op voor de Dingo!!;)

Liefs en veel plezier :)

• 10 September 2012 - 16:17

Pia:

Lieve Debbie en Pieter,

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal al in 1 week hebben gezien.
    De foto''s zijn ook leuk, zet er nog maar een paar op.
    Geniet maar lekker en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Pas op voor de Dingo!!;)

Liefs en veel plezier :)

• 10 September 2012 - 19:40

Debbie:

Klinkt weer super! Had de fb-update van Pieter al gezien! Zwaar jaloers, hier overmorgen 14 graden brrr!! geniet dus nog maar even van de koude douche want dat is straks niet meer t enige koude;)

Geniet en doe voorzichtig (ook rotondes linksom!)

liefs

• 10 September 2012 - 19:44

Gonny :

Ach jongens wat geweldig allemaal dat en dat in een week dat is niets met wat onze vakantie betreft.Die was trouwens ook erg geslaagd . Nu alles aan het schoonmaken en dan weer aan het werk.Maar wat een indrukken en wat een geweldige foto's. Net als Pia stuur er nog maar een paar door, dat is dubbelop genieten.Maar pas op voor rare dingen ,wat je niet vertrouwd ,mijden!!!!En wat een gave camper, echt kamperen hoor, Debbie heb je wel een ,,emmertje,,????Lieve kinders geniet ENORM, dat komt vast geen 2e keer!!!Liefs jullie ,,ouders,,xxxxx

• 10 September 2012 - 21:07

De Heilige Vader:

Wat een feest!!! Dat jullie dit allemaal mogen meemaken! Wat hiken jullie veel. Je heb die camper toch niet voor niets gehuurd? Smaakt de kangaroebiefstuk net zo als die hier van de Aldi? Wat een indrukken en wat een prachtreis maken jullie. Lief zijn voor de dingo's en de kangaroes en vooral voor elkaar. Ik ga morgen lekker vissen in het Aarkanaal (ook allemachrig prachtig). Goed genieten!!!!!
    Kusje van de Heilige Vader

• 14 September 2012 - 14:44

Saskia:

Oh those good old days!!! Echt top!! :) Weet zeker dat je Kakadu ook geweldig hebt gevonden dus schrijf maar snel een nieuw verslag!
    x sas

• 17 September 2012 - 11:30

Marieke:

Hey Piet en Deb,

Wat super cool allemaal zeg! Toevallig hebben wij een meisjes uit Sidney ontmoet op vakantie, zij heeft de hele week bij ons in de villa in Ibiza geslapen. Ze is aan het back-packen door europa en is nu in Amsterdam.

Geniet van de rest van jullie reis.
    Liefs Marc&Marieke

• 17 September 2012 - 19:50

Kim:

Whauwie!! Wat klinkt dat allemaal super zeg!!! Alice springs is gaaf he??!!
    Ik word echt helemaal jaloers!! Ik wil ook weer terug!!!
    Ben ook heel benieuwd wat jullie van de oostkust vinden!?
    Gingne jullie nou ook naar de white sundays?? Zoja.. Geniet!!! Dat is zooooo mooi!!!
    Eigenlijk is het allemaal mooi en leuk!!
    Heel veel plezier!!!
    Hele dikke kus Kim