Nieuwe update vanuit Seoul! :D 28/8 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Nieuwe update vanuit Seoul! :D 28/8 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Nieuwe update vanuit Seoul! :D 28/8

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

28 Augustus 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Iedereen ontzettend bedankt voor alle leuke berichtjes en mailtjes! Ik vermaak me hier nog steeds enorm met het uitproberen van tal van 'nieuwe' activiteiten!! :D

Afgelopen zondag, toen we om een uur of 13.00 ontbeten hadden, ben ik met Stefanie, Veronique, Maite, Justin, Tobias en Chris met de taxi naar het Chang Chung Park gegaan. In de lonely planet hadden we gelezen dat je daar kunt rollerbladen!! Het vinden van mijn schoenmaat gaf enige problemen, maar uiteindelijk met een maat kleiner en na een hoop gestuntel toch de baan op gekomen.. Vlak naast de rollerblade baan lag een pad met allerlei verschillende soorten en maten stenen, waar je met blote voeten overheen kon lopen. Redelijk pijnlijk, maar erg gezond voor de voetjes.. Aangezien m'n tenen tegen die tijd redelijk afgekneld waren kon ik het opzich wel gebruiken! (foto's volgen binnenkort!) In Sinchon lekker naar de film geweest 's avonds in een mega bioscoop - > 14 verdiepingen! Rond een uurtje of 23.00 zat ik met Steef en Vero in de lounge en stonden we eigenlijk op het punt om maar eens een keertje 'vroeg' naar bed te gaan.. Tsja.. mijn voorstel om toch nog even een biertje te gaan doen zorgde ervoor dat het na een aantal kroegen en een bizar taxi ritje alsnog weer 04.00 werd eer we thuis waren! In het 'half Koreaans/half Engels' een taxi aanhouden is ook zo eenvoudig nog niet.. Of ze begrijpen je niet, of ze doen alsof ze je niet begrijpen. Wij hadden er dus eentje van het laatste soort die ons per ongeluk expres totaal de verkeerde kant Seoul uit probeerde te rijden en niet wilde stoppen!! En de meter ondertussen maar doorlopen.. Ter compensatie hebben we toen stiekem maar al z'n kauwgum pakjes mee genomen die in een bakje achter in de auto stonden. Vervolgens zijn we overgestapt in een andere taxi met een hele vriendelijke chauffeur!

Maandag zijn we een dagje op excursie geweest! Eerst naar het Gyeongbokgung palace, vervolgens naar Insa-dong - art neighborhood - en 's avonds een tradtioneel Koreaans diner gehad. Schoenen uit, met z'n allen in kleermakerszit op de grond en natuurlijk met Koreaanse chopsticks! (die eten een stuk lastiger dan Chinese trouwens!) Het eten was apart...

Dinsdag de hele dag door gebracht in de immigration office om alien registration aan te vragen. Vervolgens net op tijd terug op de campus voor de mentor's club welcoming party!! We werden allemaal aan onze Koreaanse buddy's voorgesteld die ons de komende maanden gaan vergezellen en ons een beetje wegwijs maken. Mijn buddy is In-Suk Jang, een 23-jarige jongen die architecture als major heeft. Hij zit al een heel tijdje bij de mentor's club en helpt met het organiseren van allerlei activiteiten. We hebben ons samen ingeschreven voor Global Lounge Cinema. Dat houdt in dat we elke maandagavond van 18.00 tot 22.00 gezamenlijk eten, een film kijken en erover discuseren.
Met de hele mentor's club zijn we om 20.00 in een kroeg neergezet waar de bier en soju rijkelijk vloeide en er hapjes in overvloed waren! Echt heel veel nieuwe mensen leren kennen, waaronder dus een hoop Koreaanse studenten -> dat was echt heel leuk! Daarna nog met de overgebleven helft naar Zen gegaan, de hip-hop club waar we al eerder waren geweest.

Woensdag was er nog weer een excursie georganiseerd, alleen waren de meeste van ons te gaar om mee te gaan... 's Avonds bij toeval ergens in een restaurantje hier in de buurt terecht gekomen en Spaghetti gegeten!!!! :D Wat een verademing!

Donderdag naar Lotte World geweest, het grootste in + outdoor amusement park ter wereld en open tot 23.00! Echt super gaaf!!! Rollercoasters, boot ritjes, zweefmolens, luchtballonnen, laser shows, water shows etc. Echt een mega complex! Beetje vergelijkbaar met Disney! Naast het amusement park zelf is er ook een Lotte Ice Skating Rink, Zwem Paradijs, Shopping Mall en Sport centrum. -> http://www.lotteworld.com/eng/index.jsp <-

Gisterochtend/middag wezen eten met Veronique, Stefanie en een Koreaans meisje dat een semester bij hen in Tilburg op school heeft gezeten. Koreaanse BBQ als ontbijt.. best pittig!! Verder belde Yohan - ontmoet via de mentor's club - me op of ik zin had om mee te gaan naar Club Night. Dat wordt 1x per maand op vrijdag georganiseerd in Seoul. Voor 15.000 Won koop je dan 1 entree kaartje waar je alle clubs mee in kunt! Het was echt mega druk!!!

Nog maar een paar daagjes voordat hier echt de lessen gaan beginnen!! Ik ben benieuwd! In de tussentijd vermaak ik me nog wel eventjes! We willen van de week nog gaan RAFTEN met een heel groepje mensen op de Hantan River, 2 uurtjes buiten Seoul! Dat schijnt echt heel gaaf te zijn! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Foto's volgens snel!!
Kus Deb.

• 28 Augustus 2004 - 09:13

Emmy:

He deb!! Klinkt weer super dit tweede mailtje. Je hebt al onwijs veel leuke dingen gedaan en ben onwijs benieuwd naar je foto's. Ik hoop dat ze snel komen. Hier gaat alles goed!! Stage is onwijs gaaf en met Robert gaat ook alles oke. Tot gauw en heel veel plezier daarzo. Dikke kus Emmy

• 28 Augustus 2004 - 21:51

Willy:

Hoi Debbie,
    je hebt nog wel geoefend met de koreaanse eetstokjes! Over een paar weken wil je die grote dikke houten 'chinese' stokjes niet meer. Wedden? Ik zit helemaal jaloers naar al de foto's van Seoul te kijken. Leuk hoor dat we zo via de website met je mee kunnen kijken. Geniet maar volop!
    groetjes, Willy

• 29 Augustus 2004 - 09:22

Vero:

Debbie vermaakt zich zeker hier ;-)! Enne, voor het bewijs: binnenkort volgen mijn foto's ook!! Al zal Debbie jullie vast niet het adres van die site gaan geven?!

• 29 Augustus 2004 - 09:32

Debbie:

Ja thnkx Vero, ik d8 't niet inderdaad! ;)

• 29 Augustus 2004 - 18:19

Lisette:

Fijn om te lezen dat je het onwijs naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van. En veel succes met je lessen binnenkort. Heb trouwens afgelopen donderdag het programma dichterbij dolfijnen gedaan in dolfinarium. Was echt een super ervaring.
    liefs en x lisette

• 30 Augustus 2004 - 07:57

Stefanie:

Hoi hoi, ik ga ook eens een berichtje in je box achterlaten! Leuke foto's hoor, vooral die drankorgel-foto's! En wat jammer voor al die mensen die alleen maar hier kunnen kijken en er niet bij kunnen zijn, want tis hier fantaaasties!
    Als je wil feesten, dan is Seoul the place to be. O ja, en woensdag een beetje leren, ben benieuwd...
    We gaan eens even kijken of ons Debbie het volhoudt om niet uit te gaan door de weeks... Inzetten is begonnen!

• 30 Augustus 2004 - 08:05

Arne:

Hey Debbie! Great site and pics you got there...hope for the pics you took on friday the club night are online soon :-)

• 30 Augustus 2004 - 08:17

Debbie:

Jaja.. I finally have some more pictures online! :D I'll try to have club night pictures developed soon! Oh, and don't forget the karaoke pics Arne!!! ;)

• 30 Augustus 2004 - 12:14

Vero:

Enne, hoe zit het dan met de welcome- after- party pics??!?!?!?

• 30 Augustus 2004 - 12:17

Debbie:

Als jij bedoeld welke ik denk dat je bedoeld.... dan komen die mooi niet op mijn site!!!

• 30 Augustus 2004 - 17:06

Ils:

debs?? wat lees ik nu allemaal voor stiekeme berichtjes op je site?? je zei nog dat je ALLES zou vertellen :p dus kom maar op.. ik wacht op mijn private mailtje ;) !! kusssss

• 31 Augustus 2004 - 00:53

Boon:

Leuke foto's deb!

x Erik

• 31 Augustus 2004 - 08:44

Je Moedertje:

Wat leuk Deb al die foto's,echt heel erg mooi en nu aan de studie hé!!!
    Geniet er van.xxxjes mams

• 31 Augustus 2004 - 14:59

Erie En Sven:

Wij zitten te genieten van je mooie foto's!Best uit te houden daar!Hier alles kits en succes met de studie!Groet, ons.

• 31 Augustus 2004 - 23:58

Likele:

Leuke foto's, zo te zien kunnen Veronique en jij het goed vinden. Heel veel plezier en succes met de colleges!