National War Memorial Museum & Suwon - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu National War Memorial Museum & Suwon - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

National War Memorial Museum & Suwon

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

02 December 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag 2 December... dat betekent dat ik over 3 weekjes al weer terug ben in NL! De tijd gaat echt zo hard hier en zeker die laatste paar weekjes zullen omvliegen.... Op de campus is ondertussen een gigantische kerstboom neergezet! De I.House is versierd met lichtjes, kerstboompjes en kerstmannen en in Sinchon komt uit alle winkels kerstmuziek. Santa is on its way!!!

Afgelopen weekend wilden Pieter en ik nog even snel een van de laatste culturele uitstapjes maken in en om Seoul. Zaterdag zijn we dus naar de National War Memorial Museum geweest. Gigantisch groot, zowel binnen als buiten! Buiten staan o.a. monumenten voor de militairen die meevochten in de Korean War, vliegtuigen, tank wagens en er werd toevallig een traditionele Koreaanse bruiloft gehouden toen wij langs liepen. Binnen zijn verschillende educatieve zalen met gevarieerde onderwerpen. O.a. de Korean en Vietnam War.

Zondag zijn we naar Suwon gegaan, een oude fortress wall van 5.7 km lang waarbinnen zich nu een compleet gemoderniseerde stad bevindt! Je kunt langs de hele muur lopen en komt onderweg allerlei tempels, uitkijkposten en tuinen tegen.

's Avonds met een hele groep uiteten geweest en daarna in de bar Pieter z'n verjaardag gevierd, waarbij natuurlijk om 0.00 de taart op tafel kwam!!

Nog minder dan 2 weken en dan staan de Koreaanse Final Exams alweer voor de deur!!! Ohw ohw.. :S

• 02 December 2004 - 14:56

Pia:

Ja deb,dit zal
    één van je laatste verslagen zijn.Geniet er nog maar van.xxjes mams

• 02 December 2004 - 17:38

Emmy:

He debsje! Nog heel veel plezier daar!!! Geniet nog zolang het kan. Kus Emmy

• 02 December 2004 - 19:42

Debje:

heeyheey! mis je sinterklaas nou nie?!?! voor mijn kids staat ie morgen al voor de deur dus ik denk dat er vannacht weinig kinderen zijn die slapen (wordt dus leuk voor mij als juf zijnde:P) iig alvast veel kerstplezier en tot over 3 weekjes! xxxx

• 03 December 2004 - 13:44

Ilse:

Heej meis! Leuk verhaal weer! Het einde komt idd snel in zicht.. en als jij er dan weer ben, ben ik er weer niet! Die week erna moeten we echt afspreken! Geniet er nog maar even van, alvast succes met het voorbereiden van je final exams! Ik ben druk bezig met mijn stage verslagen.. had ik nu maar 1 stage, stuk makkelijker ;) kus!!!

• 03 December 2004 - 17:11

Sven L:

hey debbie, ziet er leuk uit hoor allemaal, heb zo af en toe je gemaakte foto's is bekeken, spreek je wel weer in NL, succes nog!! doeii

• 03 December 2004 - 23:34

Fleur:

Weer een leuk verhaal!Dib, heel veel plezier nog de laatste weekjes, en succes met je exams..KUS

• 06 December 2004 - 15:29

Emmy:

He Debs! Bedank je ouders voor hun leuke beterschaps kaartje via de mail. Erg attent! Duim voor me woensdag want dan moet ik weer naar het ziekenhuis. Kus Emmy

• 10 December 2004 - 09:16

Vero:

He Deb,
    have fun van het weekend!