Daily life @ Yonsei! ;) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Daily life @ Yonsei! ;) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Daily life @ Yonsei! ;)

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

16 September 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Eindelijk de lang-beloofde nieuwe update! :D Ik had toch echt verwacht dat ik meer tijd en vooral een 'normaler' ritme zou gaan krijgen zodra de colleges zouden beginnen, maar dat kan ik dus wel vergeten! Het percentage 'aanwezig zijn in de kroeg' ligt nog altijd veel hoger dan dat van 'aanwezig zijn tijdens colleges'.... Ik heb de hoop op verandering ondertussen maar opgegeven..

Alweer ruim 2 weken geleden, op dinsdag, zijn we met een zeer gezellige groep mensen gaan raften op de Hantan rivier, 2 uur bij Seoul vandaan! (Veronique, Stefanie en Pieter - NL, Arne - Germany, Jud - USA, Stefano - Italy, Rasmus - Denmark, Magnus - Sweden, Istvan - Hungary, Sue en Yo-Han - Korea) Helaas geen foto's i.v.m. al dat water... Na het aantrekken van onze raft outfits, inclusief helmpjes, en wat aparte gymnastiek oefeningen onder leiding van onze gids zijn we met z'n allen in de rubberboot gesprongen en de rivier afgedaald! Tijdens deze ruim 3 uur durende trip hebben we hele leuke spelletjes gespeeld, waarbij we vrijwel altijd naast of onder de boot in het water belandden! :D De omgeving was echt prachtig!! Watervalletjes, gigantisch hoge rotsen, beetje vergelijkbaar met die scene uit 'the Lord of the Rings!' ;) Onderweg nog ergens de boot op een strandje getrokken waar we omstebeurt van van de rotsen af mochten springen! 's Avonds zijn we met zijn allen gaan eten, en wat soju en bier achterover geslagen, waarna we de karaoke bar ingedoken zijn. Om 0.00 werd het 1 september, Veronique's verjaardag, en ook daar moest op gedronken worden!!!

Woensdag was het begin van de lessen. Voor mij dus alleen een Koreaanse intake test, aangezien ik die dag verder geen vakken heb. De test ging prima! Ik hoefde alleen m'n naam maar op te schrijven, haha! Voor Vero een soort van surprise feestje met heeeel veel mensen in de lounge beneden georganiseerd en daarna met z'n allen uiteten en naar Ladies Night in the Hilton Hotel! Dames gratis drank tot 23.00!! 'Sex on the beach, Mai Tai, Pinacolada, Blue Hawaiian, Coral Reef...' We hebben de hele avond aan de meest dure cocktails gezeten! Vervolgens werden Veronique en ik door wat Koreanen uitgenodigd aan hun tafel voor 1 drankje en werden we volgegoten met whiskey, blegh! Al met al een zeer geslaagde avond in een stijlvolle club!

Donderdag m'n eerste echte Koreaanse les. Wat een RAMP!! Ik was eerst ingedeeld bij het verkeerde niveau, waardoor er van mij verwacht werd dat ik al Koreaans zou kunnen spreken en begrijpen.. Toen ik na een uur uiteindelijk in de goede klas terecht kwam bleek dat we alsnog voornamelijk Koreaans in 't Koreaans gaan leren i.p.v. Koreaans in het Engels... Vanaf nu 5 dagen per week van 16.00 tot 18.00 + zo'n 2 uur huiswerk per dag = 20 uur Koreaans in de week...

Vrijdag m'n eerste les Mass Media in Korea gehad, 's avonds naar de film geweest (Godsend) en weer naar de bar en de karaoke.. Tegenwoordig wordt er vaak titanic gespeeld, koreaans spelletje?? In een glas met bier drijft een leeg shotglaasje waar iedereen om de beurt soju in giet. Diegene die het glaasje laat zinken moet het in 1x leeg drinken. Weer erg gelachen! Toch maar goed dat er van bepaalde momenten geen foto's zijn..

Ook zaterdag, nadat we uitgeslapen waren en mobiele telefoons hadden gekocht op een grote markt in Yongsam, zijn we 's avonds in de bar terecht gekomen en vervolgens een filmpje gekeken in de DVD-bang. Seoul zit vol met Karaoke-, DVD- en PC-bangs (kamertjes) die je met groepjes mensen kunt huren om een zelf uitgekozen filmpje te kijken of gezellig liedjes te zingen! Bij de Koreaanse bevolking staat de DVD-bang echter bekend voor andere activiteiten...

Zondag ben ik met de subway naar Yohan, onze beste Koreaanse vriend, z'n huis gegaan. Zijn vader is pastoor en het leek me heel interessant om eens een Koreaanse kerk dienst mee te maken. Niet dat ik er zo heel veel van gevolgd heb natuurlijk.. 's Middags naar de mall geweest om te shoppen en 's avonds bij hem en z'n familie blijven eten. Het viel me enorm op dat er in het hele huis totaal geen bedden te bekennen zijn. Overdag hangen er gewoon wat matjes buiten aan de waslijn die 's avonds als bed gebruikt worden!

Zowel maandag, dinsdag, woensdag als donderdag overdag lessen gevolgd en 's avonds onze clubmeetings bijgewoond en uitgeweest. Woensdag weer naar Ladies Night natuurlijk, waar er zowaar een honden show werd gehouden. Het winnende hondje kreeg een roze bedje cadeau afgezet met Swarovski kristalletjes! :S

Afgelopen weekend hadden we Membership Training van de IYC club (International Yonsei Community). Met zo'n 60 mensen in de stromende regen per subway en trein naar het noord-oosten van Korea gereisd waar we met z'n allen in 1 zaaltje verbleven ergens aan de rand van een rivier. In onze groepjes maaltijden gekookt, hele aparte spelletjes gespeeld, gedansd en een hoop gedronken. Vanwege het slechte weer waren alle buiten activiteiten gecanceled en waren dus zowel de activiteiten als de slaapplaatsen in het zelfde zaaltje. Terwijl de helft nog aan de bier en soju zat lag de andere helft al half in coma op een matje op de grond. Met een hele groep besloten we om 5 uur 's nachts maar naar huis te gaan, want we waren helemaal kapot en deden geen oog dicht! Tegen 9 uur waren we weer terug op de campus en ik heb dan ook de rest van de zondag in bed doorgebracht.

Afgelopen maandag hadden we weer een Global Cinema avond - filmpje gekeken. Dinsdag ben ik met In-suk, m'n buddy, en wat vrienden van hem wezen lunchen. Gister weer een feest gehad met de Mentors Club. Eerst gegeten en daarna weer in wat barretjes terecht gekomen. Vanmiddag om half 3 toch maar eens uit bed om nog even wat Koreaans te leren...

Morgen zijn alle lessen gecanceled i.v.m. YonKo festival, een gigantisch sport evenement waarbij onze universiteit (Yonsei) gaat strijden tegen Korea University. Dit festival gaat het hele weekend duren en bestaat uit Baseball, Soccer, Ice-hockey, Basket Ball, Rugby en een hoop drinken! Heel Seoul schijnt op z'n kop te gaan staan, dus ik ben benieuwd!!! 1 ding is zeker, we gaan Yonsei ongelooflijk aanmoedigen!!! AKARAKA!!!!!!!!

• 16 September 2004 - 13:50

Ilse:

Finally! een update ;) klinkt allemaal weer super meis! kan nog even geen foto's kijken, zit op mijn werk :p have fun dit weekend! kuss

• 16 September 2004 - 14:09

Pia:

het international house lijkt wel op de flats van de kagerplein.Leuke foto's Deb,maar krijgen we ook nog foto'te zien van STUDERENDE kinderen????Liefs je mams

• 16 September 2004 - 14:41

Sebas:

he doos;) leuke studie zie alleen maar party foto's, ben ook niet anders van je gewend. nog veel plesier van het weekeind en 당신이 보고싶어요, 당신이 그리워요 groetjes sebas X

• 16 September 2004 - 14:42

Sebas:

klote site begrijpt geen eens koreaans ;(

• 18 September 2004 - 15:05

Erie Bakker:

Wat zijn wij hier suf dan,waar haal je alle energie vandaan? Breng daar ook wat van mee voor ons? Alles wel hier ,gaan even naar Spanje nu.Liefs

• 18 September 2004 - 21:29

Flirt:

Dibbes! echt lache fotos en weer een onwijs leuke update..je sleept me wel door mn stage met je verhalen;) nee hoor vermaak me best!K ga morgen naar Il!good luck there dib, X flirt

• 19 September 2004 - 08:50

Debbie:

Studeren... Wat is dat?

• 19 September 2004 - 09:27

Carla Bakker:

Hoi Debbie, je hebt het volgens mij super naar je zin daar! Wat een feest. Groetjes van ons!

• 19 September 2004 - 11:13

Handje:

Het heeft 7 letters en geen klinkers. Een ZANDWEG.

• 20 September 2004 - 05:52

Deb:

Een zandweg?? Zeker geschreven toen je soju op had.. anders graag enige toelichting gewenst! :P

• 21 September 2004 - 06:48

Vero:

Snap je 'm nu dan?
    Heb gister trouwens weer erg gelachen!! Je bent echt wel gestoord hoor, jammer genoeg ik ook!!

• 26 September 2004 - 09:12

Cécile:

Hey, I don't understand a word on your website but i love watching the pictures, it seems you're having so much fun!!!!!
    Hope to hear from you (in english) very soon.
    bisous