YonKo Festival!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu YonKo Festival!!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

YonKo Festival!!!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

22 September 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Nadat Yonsei dagen lang in het teken had gestaan van het oefenen van cheers voor Yonko Festival was het afgelopen vrijdag toch eindelijk zover! Allemaal in het blauw met een hele groep van de Mentors Club naar de subway in Sinchon gelopen om ons richting Olympisch Complex te begeven. In 1 woord; Geweldig!! :D Wat een enorme mensen massa! We hebben eerst staan dansen, zingen, springen en cheeren tijdens de baseball game, waarna we naar een ander stadium vertrokken om de basketball wedstrijd te volgen. Zit men in NL op het puntje van de stoelen om alles goed te volgen, hier maakt het niet uit of er gewonnen wordt of verloren, er wordt net zo hard door gefeest!
AKARAKA!!!!!!!!!!!!!
's Avonds was het in Sinchon letterlijk blauw van de feestende mensen!

Ook zaterdag weer verzameld om richting het Olympisch stadium te gaan. Dit keer voor de rugby en voetbal wedstrijden. Toen om een uur of 7 de wedstrijden afgelopen waren ging echt iedereen het veld op waarna er NOG meer werd gecheered, polonaise werd gelopen en we opgingen in de feestende mensen massa! (En dat terwijl we verloren hadden...)
Volgens de traditie werd er naderhand in Sinchon the 'human train game' gespeeld, waarbij we allemaal in het blauw, al polonaise lopend alle bars en restaurants langs gingen om te cheeren en op die manier gratis eten en drinken te ontvangen.
Ook terug op de campus waren overal groepjes mensen te vinden. Zelf hebben we ook nog met behoorlijk wat mensen gezellig buiten op de campus gezeten tot een uurtje of 6!

Gisteravond met Veronique, Maite, Stefanie, Yohan, Pieter, Stefano, Arne, Jud en Soon naar de sauna geweest! Voor 4000 Won (nog geen 3 euro!) konden we gebruik maken van verschillende saunas, turkse stoombaden, kruidenkamers, whirlpools en koud en heet dompelbad. Was wel weer een hilarische belevenis, aangezien ze ons in het Koreaans niet echt iets duidelijk konden maken en wij dus alles verkeerd deden! Eerst werden de jongens en meiden gescheiden en moesten we naakt naar beneden om ons te douchen.. (daar waren ook de baden) Vervolgens in belachelijke t-shirts en broekjes naar het gemeenschappelijke gedeelte waar we in de sauna konden en er massagestoelen en een voetmassage apparaat stonden! (behoorlijk pijnlijk b.t.w.!) Na zo'n 3 uur waren we allemaal helemaal gestoomd en relaxed, zeer zeker voor herhaling vatbaar!! :D

Morgen vertrekken we met een groep van 10 mensen naar Jeju Island. (Het Hawaii van Korea!) Volgende week maandag, dinsdag en woensdag is het chusok in Korea, vergelijkbaar met Thanksgiving, dus dan zijn er geen lessen. We hebben in Augustus dus gelijk al tickets geboekt en er nog even wat daagjes aan vastgeplakt om er een lekkere vakantie van te maken! :P
Vooral het zuiden van Jeju schijnt prachtig te zijn; watervallen, vulkaan, stranden, bergen... Ik ben zeer benieuwd! Om 20.30 gaan we de lucht in, uurtje vliegen ongeveer, en we keren waarschijnlijk woensdag terug per boot en trein.

Volgende week horen jullie meer van mij, tot dan ga ik even van een 'tropische vakantie' genieten! ;)

• 23 September 2004 - 08:10

Pia:

Harstikke leuke foto's Deb.
    Veel plezier op het jeju eiland.Maak maar weer veel foto's.
    xxxjes mams

• 28 September 2004 - 08:24

Maite:

jaja, Jeju was super! wat hebben wij het toch zwaar he: palmbomen, stranden, zon, zee, bergen, natuur en... heel veel leuke mensen om ons heen! gr van nummer 14

• 28 September 2004 - 09:01

Vero:

ja heel zwaar, vergeet vooral het vloeibare brood ook niet...

• 28 September 2004 - 15:13

Cristel:

Heej Debs!

Ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt (je mist zelfs je beauty kuurtjes niet ;) )Veel plezier op je vakantie!!
    liefs, cris

• 28 September 2004 - 17:31

Ils:

Heej meissie! Ben je alweer terug van je holiday? zo te lezen wel.. enne, dat vloeibare brood waar vero het over heeft, heet dat in de volksmond niet gewoon bier????? haha kussss

• 01 Oktober 2004 - 05:44

Deb:

Jaja.. ondertussen terug van tropisch Jeju inderdaad! En het was geweldigggg!!!! :D :D :D Ik heb net alle foto's van YonKo Festival online gezet. De Jeju update + foto's volgen A.S.A.P! KUSSSSS, -X-

• 01 Oktober 2004 - 07:33

Pia:

Leuke foto's,ik zal je maar weer eens een kaart sturen,heb je weer iets om op te hangen.
    xxxjes mams

• 13 November 2004 - 19:48

Erie Bakker:

Erg saai klinkt het niet echt Deb.Wat zal dat afzien zijn in dit kouwe kikkerlandje.Geniet van al het moois.Nog HG met je kleine broertje (nou klein!)Groetjes van ons allen.