*** JEJU-DO!!!! *** - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu *** JEJU-DO!!!! *** - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

*** JEJU-DO!!!! ***

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

03 Oktober 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Terug van een heeeeerlijke vakantie op Tropisch Jeju Island!!!

Vorige week donderdagavond met z'n 10-en (Veronique, Stefanie, Maite, Nivvy, Pieter, Stefano, Istvan, Arne, en Jud) vanaf Gimpo airport naar Jeju gevlogen. Eenmaal aangekomen werden we opgewacht door Kaze, een Koreaanse jongen die we in Seoul ontmoet hebben en familie op Jeju heeft wonen. Hij had voor ons accomodatie geregeld voor de eerste 2 nachten, zodat we niet doelloos met onze backpacks rond hoefde te zeulen de eerste avond. Onze 'minbak' lag in het noordwesten van het eiland vlak naast een prachtig strand! Minbaks zijn kamers van Koreaanse families zonder bedden die verhuurd worden aan touristen. Deze minbak was nog vrij goed opzich! We hadden een keukentje, 2 kamers en 2 douches. We hebben 1 van de kamers als 'woonkamer' gebruikt en in de andere kamer alle dekens op de grond gelegd om met z'n 10-en op te slapen.
Na wat inkopen gedaan te hebben is het feesten van start gegaan wat eindige met een nachtelijke duik in de heldere oceaan!

Vrijdag met de bus naar Halim Park gegaan, waar we onder andere grotten, palmbomen, bonsai boompjes, vogels, watervallen en een traditioneel koreaans dorpje konden bewonderen. Het was echt prachtig weer, dus we hebben daarna nog even over de rotsen gelopen en op een strandje gezeten met uitzicht op een ander eiland. Op de terugweg met de bus naar Jeju city gegaan. Dat duurde zo lang dat we gelijk de helft van het eiland gezien hadden. In Jeju city gegeten en naar een barretje gegaan. 's Nachts onze eigen beach party gecre-eerd op het strand bij onze minbak. De jongens hadden een kampvuur gemaakt en er was chips, drank en vuurwerk aanwezig! Ook vannacht weer even wezen zwemmen! Op en top vakantie gevoel bij zo'n kampvuurtje op een tropisch strand!

Zaterdagochtend vervolgde onze reis zich met een aantal taxis naar het zuiden van het eiland, Jongmun Beach, waar we op zoek zijn gegaan naar nieuwe accomodatie. Uit de lonely planet de ideale minbak gevonden! Ergens tussen de meest dure hotels vonden wij redelijk betaalbare 'hotel' kamers, waarbij zelfs in elke kamer 1 echt bed aanwezig was! Er waren zelfs een mini shop, karaoke en sauna aanwezig in hetzelfde complex! Na een behoorlijke afdaling kwamen we uit bij een prachtig strand waar we de rest van de middag doorgebracht hebben. We hadden zelfs uitzicht op de opnames van een Koreaanse film!

Zondagochtend op het strand doorgebracht en vervolgens 's middags naar de Cheongyong Waterfalls. Een prachtig park met hele mooie riviertjes, rotsen en watervallen! Aangezien er ook een Tourist Information Office in de buurt zat zijn we ter plekke maar eens even gaan informeren naar onze terugreis. Dit zorgde voor enige frustratie aangezien vanwege Chusok (National Holiday) echt alle boot en trein plaatsen volgeboekt waren. We kregen dus min of meer te horen dat we zeker nog wel een paar dagen langer vast zouden zitten op het eiland!

Maandag hebben we onze backpacks weer ingepakt en bij de balie achter gelaten om te gaan hiken in Hallasan National Park. Aan het begin van de hike nog met Korean Air gebeld en gelukkig op het laatste moment nog vliegtickets kunnen regelen voor dinsdagochtend! Na een aantal uur hiken uiteindelijk op het hoogste punt van Korea aangekomen, Mount Hallasan - een vulkaan! Onderweg prachtig uitzicht gehad, bovenaan zaten we echter midden in de wolken. Op de top konden we helaas niet bij de krater komen, aangezien die alleen 's winters bereikbaar is voor touristen... Terug naar beneden een langere route genomen, waarbij we een hertje tegen kwamen onderweg! Met de taxi terug naar Jongmun Beach om onze tassen op te halen en doorgereisd naar Jeju City. Een nieuwe minbak opgezocht voor de laatste nacht en uiteten gegaan. Vervolgens na een barretje en daarna naar een hele luxe en zeer dure club! We moesten per tafel een behoorlijk hoog bedrag betalen! Er was wel een mannelijke Koreaanse stripper/dj en we konden zelf ook wat dansen.

De minbak van deze laatste nacht was echt de ergste van allemaal!! Klein, vies, stoffig.. Echte douches waren er niet, maar we konden ons wassen met een kraan en uit een teiltje. Het ergste waren nog de muggen die ons geen minuut met rust lieten. Na 1 nachtje in deze minbak werd ik wakker met 47 muggenbulten!!

Dinsdagochtend om 10.20 ging ons vliegtuig de lucht in - terug naar Seoul. Arne en Stefanie vlogen 10 minuten later met een andere vlucht achter ons aan. Een beetje anders en een dag eerder dan de terugreis die wij geplanned hadden, maar allang blij dat we toch nog van het eiland af konden...

Aangezien woensdag ook nog Chusok was, en we dus nog een vrije dag hadden, besloten Veronique, Stefanie, Maite, Soon (Japan), Alexander (Frankrijk) en ik naar Carribean Bay en Everland te gaan. Carribean Bay is een mega indoor + outdoor waterpark en Everland is een mega groot themepark. Beide liggen ongeveer 2 uur reizen bij onze campus vandaan.

http://eng.everland.com/

De hele middag doorgebracht in lazy rivers, tubes, saunas, whirlpools en kruidenbaden, en van de meest snelle en hilarische glijbanen afgeweest! We zagen er belachelijk uit aangezien badmutsen verplicht waren. Daarbij kwam nog dat een hoop Koreanen niet kunnen zwemmen en meer dan de helft daarom reddingsvesten aan had. In het golfslagbad of van de glijbaan verbaasde me dat niet heel erg, maar als je dan in de sauna en in de whirlpool mensen met reddingsvesten tegen komt, dan is dat toch best wel apart.....

Toen we genoeg in het water gelegen hadden zijn we richting Everland gelopen, al helemaal gedecoreerd in Halloween sferen! Echt een heel groot park met achtbanen, kermis attracties, een safari hoek met de meest exotische dieren en een Europees gedeelte met 'grachtenpandjes', bloementuinen, fonteinen en Romeinse pilaren. Gegeten bij the 'Amsterdam Restaurant', waar ze helaas helaas geen boerenkool of hutspot op de kaart hadden staan... Het Luna Park zorgde ook nog voor wat hilarische momenten toen we bijna klem kwamen te zitten in een veel te kleine Koreaanse glijbaan, hahaha...

En zo is ook Chusok weer omgevlogen!!

  • 03 Oktober 2004 - 16:02

    Ils:

    Heej meissie! Wat is het weer een leuk verhaal! en die foto's zijn ook echt super! Ik vind het echt super dat je het zo naar je zin hebt! kusss

  • 04 Oktober 2004 - 05:41

    Pia:

    Goh Deb wat veel foto's!!!!
    harstikke leuk.Dat worden weer veel plakboeken.Ik ga nu je verslag lezen.
    xxxjes mams

  • 06 Oktober 2004 - 17:14

    Sebas:

    leuke foto's debs. leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar. ik wacht al weer vol spanning op het volgende verhaal gr sebasX

  • 07 Oktober 2004 - 16:07

    Erie:

    Wat een droomeilanden Deb,wat zul je genieten,wij ook van je nieuws steeds.Gefeliciteerd met je ouders,liefsen sterkte!!

  • 09 Oktober 2004 - 16:44

    Marie-Jose En Joke:

    Ha wijfie, wat ben jij een gezellige ondernemende meid..Vanavond ben ik op het feest van je ouders, leuk hoor! Ik wil je nogsteeds als schoondochter.Tom is te horen op de website van zijn band:www.immens.tk. Dag hoor, veel liefs Marie-Jose Hier komt Joke:hoi lieve deb, wat heb jij een leuk leventje in korea, maar dat komt ook omdat je er zelf wat van maakt. goed hoor van jou. Je doet me denken aan mijn eigen jeugd toen ik naar de usa en brazilie ging. Naast hard werken ook feesten. Ik ben blij dat je het zo goed n aar je zin hebt. Wij zullen je wel missen vanavond. Heel veel liefs van mij.

  • 11 Oktober 2004 - 13:23

    Likele:

    Dus over 2 weken heb ik de kans om Veronique's nieuwe vrienden te ontmoeten! Na alle goede verhalen verheug ik me daar uiteraard op! Tot dan!

  • 11 Oktober 2004 - 17:45

    Debbie:

    Jaaazeker!! Kunnen we je gelijk even al onze stamkroegen in Sinchon laten 'zien' en je introduceren aan ---> Soju!! En uiteraard een mega party op Halloween, mijn verjaardag, natuurlijk!! Neem je creatiefste outfit maar mee! ;) Alvast een hele goede reis en tot snel dan maar!!!

  • 11 Oktober 2004 - 18:05

    Pia:

    Hé Deb,zou je niet eens lekker gaan slapen,het is bij jou al 3 uur hoor.xxjes mams

  • 11 Oktober 2004 - 18:15

    Ilse:

    Betrapt je mama je toch zo maar weer he! weer niet op tijd in je bedje, en dat nog wel voor een doordeweekse dag! ow ow ow! veel plezier weer deze week.. heb je mijn mailtje nog gelezen :p
    kusssss

  • 11 Oktober 2004 - 22:03

    Petra Van Luijk:

    He debs je gaat het niet geloven, maar heb ontdekt hoe dit werkt en heb tijd dus hier een berichtje. Gaat alles goed, dat zal vast wel!!! Hier is het volgende week herfstvakantie en dan gaan we weer naar Frankrijk, lekker wijntje er bij ;) komt dus helemaal goed!!
    Tot gauw dikke kus peet

  • 12 Oktober 2004 - 06:14

    Mekju (of Soju):

    He Soju (of Mekju), zou je niet eens gaan updaten? Wordt wel weer eens tijd denk.
    Enne, Likele in een creative outfit?!?! Ben erg benieuwd!!

  • 12 Oktober 2004 - 06:19

    Mekju (of Soju):

    o nog even: Zijn er nog dinnerplannen vandaag of moet ik maar aan de boerenkool?

  • 12 Oktober 2004 - 13:47

    Likele:

    Wat voor creatieve outfit? Doe ik normaal niet gek genoeg dan? Suggesties zijn altijd welkom....

  • 13 Oktober 2004 - 02:41

    Vero:

    Aangezien Debbie zelf te lam is om haar site te updaten, zal ik het maar (in verkorte versie dan) doen. Misschien inspireert het Deb om daarna zelf uitgebreid verslag te doen!

    Na Chusok zijn we o.a. naar de film geweest (the village), hebben we hongdae met een bezoek vereerd en zaterdag 2 okt. zijn we (met koreaanse gezinnen) kastanjes gaan rapen in een klein bos buiten Seoul. Het was indrukwekkend hoe goed de jonge kinderen engels spraken en verder was het vooral megakoud. 's Avonds was er een bbq dus toen konden we ons in ieder geval een beetje opwarmen.

    Verder drinkt Deb vaak EEN biertje en bezoekt ze de DVDbang. Ook zijn we weer naar de sauna geweest en hebben we geshopt op Dongdeamun (en daar bleek weer hoe tassen-verslaafd Deb is).
    Afgelopen weekend is Deb met Pieter naar Lotte World geweest, en volgens mij was dat erg gezellig.
    De mid-terms komen er ondertussen ook al aan dus nu zijn we allemaal aan het studeren geslagen.

    Zo goed Deb?

  • 13 Oktober 2004 - 04:26

    Deb:

    perfect! niks aan toe te voegen! ;)

  • 13 Oktober 2004 - 20:02

    Pia:

    Wat lees ik nu deb,heb je weer tassen gekocht?Nee hé,
    Je kast ligt al vol zat.
    xxxjes mams

  • 14 Oktober 2004 - 02:00

    Vero:

    Hoi Pia,
    afgelopen week stond de tassen-teller maar liefst op 4!

  • 14 Oktober 2004 - 02:28

    Alcohol-abstinent:

    Maaarrrrr, dit wordt een saaie leerberen-week!
    Geen uitgaan whehehe, en Deb, ook geen tassen kopen!
    Geen plezier dus...

  • 14 Oktober 2004 - 04:14

    Rose Konijn:

    Jaaa ik weet het, ik ben een ramp!! Hoe ga ik in hemelsnaam alles terug krijgen... ;) Leerberen week, geen uitgaan? Waar zaten wij maandag en dinsdag dan? Niet in de boeken i.i.g.... Mam, ik heb je foto's ontvangen trouwens!! Erg leuk! Je kaartje is ook al op de muur geplakt ondertussen! Maar nu ga ik studeren, ECHT!!!! Kusss deb

  • 14 Oktober 2004 - 09:11

    Pia:

    Ik ben blij te horen dat je nu gaat STUDEREN en wat de tassen betreft,doe op de terugreis maar veel kleren aan,dan kunnen je tassen in je reistas.Fijn dat de foto's zijn aangekomen,ik zal er nog een paar sturen.xxxjes mams

  • 14 Oktober 2004 - 11:19

    Ahum...:

    Ja je zit nu ook hard te studeren!!

  • 14 Oktober 2004 - 11:25

    Debbie:

    nou echt wel!

  • 14 Oktober 2004 - 11:35

    Pieter:

    DeeDee, ga nou toch eens leren! Zit je nou alweer plannen te maken, om vanavond naar de bar te gaan. Dadelijk drink je je korte termijn geheugen weer weg, weet je morgen weer niks; moet je weer tegen je professor zeggen dat je een black-out kreeg ;)

    P.S. ik mis nog een heleboel foto's op je site, of worden die geplaatst in de sectie; "niet voor elk andermans ogen bestemd"
    xx

  • 14 Oktober 2004 - 11:52

    Vero:

    Gelukkig ben je wel schoon op je nagels!!

  • 14 Oktober 2004 - 12:22

    Pia:

    Hé Deb is het daar zo groot op de campus dat je elkaar spreekt via je website???haha

  • 14 Oktober 2004 - 12:27

    Deb:

    jaaaa zooo groot! ;) zitten gewoon tegenover of naast elkaar, maar toch een leuke vorm van communiceren, niet? :P
    X

  • 14 Oktober 2004 - 12:41

    Vero ( Van Tegenover):

    vind ik wel, kunnen de anderen ook meegenieten van onze onzin.
    En nu studeren Deb!

  • 14 Oktober 2004 - 12:45

    Vero ( Van Tegenover):

    zit ze weer op haar site te kijken hoor, luister nu naar je moeder en ga studeren!

  • 14 Oktober 2004 - 12:48

    Vero ( Van Tegenover):

    ja zo kunnen we nooit om hald 11 weg he!

  • 14 Oktober 2004 - 12:49

    Deb:

    JaJaaaa... maar 't duurt zo lang!! Ben al met m'n 2de essay bezig nu! Pfffff.. Nog een half uurtje en dan ga ik naar de bar, ga je mee?

  • 14 Oktober 2004 - 12:50

    Soju Queen:

    Kaboem! Daar kom ik me ook even in de discussie mengen.

  • 14 Oktober 2004 - 12:52

    Soju Queen:

    Kom op Deb, wat is nu 1 essaytje, ik heb hem ook binnen een uur afgerond!
    Go debbie, go debbie!

  • 14 Oktober 2004 - 12:54

    Deb:

    Jullie schuld ---> jullie houden me van m'n werk! ik heb een probleem, een ZEER groot probleem!! Gebrek aan Concentratie!

  • 14 Oktober 2004 - 12:54

    Vero ( Van Tegenover):

    Ja, wij moedigen je wel aan! Enne, ik denk dat we allebei wel meegaan, niet soju queen?
    Enne, hoe kom jij bij kaboem? Ik bedoel rose konijn ok, maar kaboem?

  • 14 Oktober 2004 - 12:55

    Ik:

    3 woorden pas? je hebt zelfs al meer op je website gezet!!!

  • 14 Oktober 2004 - 12:55

    Soju Queen:

    Vooral niet te snel schrijven he, dan wordt ik duizelig

  • 14 Oktober 2004 - 12:57

    Ik:

    kan 't bijna niet meer bijhouden!

    Pia, kun je het nog volgen? Ik ben de draad aan het kwijt raken (als er al eentje is dan)

  • 14 Oktober 2004 - 13:05

    Maite (van Boven):

    hehe, outline presentatie af, net gedoucht (ga dus niet meer mee barren..) en ga nu mijn presentatie tegen de muur aan oefenen, aangezien die het altijd wel best vindt... Bah bah, GEEN ZIN MEER. Veel plezier vanavond en morgen ben ik van de partij en gaan we behalve barren ook clubben als het aan mij ligt! de groeten vanaf de first floor!

  • 14 Oktober 2004 - 13:06

    Soju Queen:

    Hee, Debbie,waarbenjij, nu?

  • 14 Oktober 2004 - 13:08

    Vero ( Van Tegenover):

    jammer Maite, ga je echt echt echt niet mee?

    Mensen ik ga ook even omhoog, klop of bel maar als jullie gaan.
    Deb studeer ze he (ahum)

  • 14 Oktober 2004 - 13:18

    Soju Queen:

    Weet je wat ik net lees;
    seks met waterbuffels is toch wel het ultieme taboe voor mij!
    Ik dacht, ik deel het maar even met de wereld!

  • 14 Oktober 2004 - 15:12

    Pia:

    Nou ik kan het inderdaad niet meer volgen.Jullie zijn volgens mij behoorlijk melig.Deb maak maar wat ruimte op je site.Ik moet nu zo ver naar beneden scrollen.

  • 15 Oktober 2004 - 10:06

    Debinhetkwadraat:

    heeeeeeeeeey! ik lees net over leuke tassen... jouw tic is mijn tic he;) hint hint'kussssssssss en tot de volgende kaart(K)

  • 15 Oktober 2004 - 12:05

    Cristel:

    Heej debs, dat is weer eens een andere vakantie ;) wat een onwijs mooie foto's!

    liefs, cris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 947
Totaal aantal bezoekers 127180

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: