Field Trip To Jirisan! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Field Trip To Jirisan! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Field Trip To Jirisan!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

15 December 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Vrijdagnacht na een lange busrit om een uur of 01.00 aangekomen bij Sonsengnim's ouderlijk huis! Omoni & Abodji waren allebei nog wakker, dus we kregen gelijk de meest vieze vitamine drankjes toen we binnen waren!! :S Vervolgens werden alle jongens in 1 kamer gelegd en sliepen Trina, K.K. en ik in een kamer iets verderop. Natuurlijk waren we klaar wakker!! We hadden in de bus al liggen slapen... Hele tijd gekletst en uiteindelijk de jongens maar gebeld, die overigens al wel sliepen en dat dus niet echt op prijs stelden... ;)

Zaterdagochtend om 8.15 kwam Sonsengnim ons wakker maken. Eerst geleerd hoe we kimbab moeten maken, nog best moeilijk, maar ondertussen zeer getrained!! :D Ontbeten met alle gebruikelijke Koreaanse gerechten en toen naar de achtertuin voor het jaarlijkse 'Kimchi Making'. Bah! Alle vrouwen uit de hele neighborhood waren aanwezig en liepen met grote bakken saus en kool rond. Met handschoenen aan hebben we dus 1 voor 1 alle blaadjes ingesmeerd met spicy sauce!!

Om een uur of 11 arriveerde het busje dat abodji voor ons gehuurd had en zijn we vertrokken richting het zuiden. Onderweg spelletjes gespeeld en een beetje Koreaans geoefend. De eerste stop was bij de 'airplane factory' + exhibition, waar oorlogs vliegtuigen gemaakt worden. Vervolgens doorgereden naar een tempel in de bergen waar een gigantische Buddha in ligt. In deze Buddha bevinden zich nog honderden kleine Buddhas. We konden er dus gewoon doorheen lopen! Bij de zuidzee ergens in een visrestaurantje gegeten; vers was het wel, want uit sommige schelpen kwamen nog levende wormen gekropen!

's Avonds is de helft van de groep weer terug gegaan met de bus naar Seoul. Rodrigo, Justin, Victor, K.K. en ik zijn doorgereisd naar Daejon. Accomodatie gezocht, in een barretje gezeten en gezongen in de Norrebang!

De volgende ochtend de bus genomen naar Taedunsan, nog ongeveer een uur het berggebied in, om de 'hangbrug' over te kunnen steken! Eerst met een gondel een heel stuk omhoog, daarna nog een stukje gehiked en vervolgens vanaf de brug prachtig uitzicht!!!

Terug naar Daejon, waar K.K. en ik de rest van de dag hebben doorgebracht in warenhuizen en een coffee lounge om alvast een beetje voor de tentamens te leren! Om een uur of 23.00 waren we terug in Seoul.

Gisteravond met Maite, Steef en Vero de berg achter de campus beklommen! Ook nog weer een heel avontuur, aangezien Maite ons de verkeerde afslag had gewezen en we dus heel hard weg moesten rennen in het donker voor een groep blaffende honden!! Op deze berg zijn overigens ook de lijken begraven van mensen die hier afgelopen zomer door een seriemoordenaar zijn afgeslacht...

Verder zijn deze week de FINALS begonnen... Ik heb er al 2 gehad die prima gingen, maar de moeilijkste komen nog -> Koreaans!
Nog maar even hard gaan leren dus!!!

• 15 December 2004 - 06:18

Vero:

Ah, nu weet ik meteen wat de taxi-chauffeur gisteren rook!!!

• 15 December 2004 - 06:20

Pia:

Deb,halloween is al voorbij hoor.Jij met je enge verhalen.Kijk maar uit,zorg maar dat je veilig thuis komt.xxjes mams

• 15 December 2004 - 14:13

Lindsey:

hoi debje, je hebt t naar je zin lees ik in je enge verhalen! doe voorzichtig.. Gave foto's trouwens!!
    kus

• 17 December 2004 - 15:20

Chris:

Haha, nu heb ik helemaal zin om die meiden weer eens de stuipen op het lijf te jagen samen met jou natuurlijk! hihi!
    Tot snel!

• 18 December 2004 - 12:01

Ils:

Heej meis!lekkere verhalen weer hoor... ik hoop niet dat chris mij bedoelt met de stuipen op het lijf jagen.. IK PAK JULLIE NOG WEL EENS TERUG! haha
    Ik ben nu druk druk druk met koffer pakken, heb er zin in! jij nog veel plezier je laatste dagen, geniet nog even en wanneer ik terug ben, bellen we! alvast prettige kerstdagen! kuss en liefs