Vertrek naar the USA! - Reisverslag uit Rhode Island, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Vertrek naar the USA! - Reisverslag uit Rhode Island, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Vertrek naar the USA!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

14 Juli 2001 | Verenigde Staten, Rhode Island

De grote dag is aangebroken…. M’n vertrek naar the United States! Op Schiphol verzamelen alle EF-studenten zich rond 8.00 uur. Inchecken, afscheid nemen en door de douane. Om 11.10 gaat m’n vliegtuig de lucht in. Op naar Amerika!!!
Vandaag vliegen er zo’n 30 Nederlanders via EF naar Amerika. Erg gezellig in het vliegtuig dus! Ik zit aan het raam naast Gaby en Claire. De vlucht is lang, maar we vermaken ons prima. Het eten is nog typisch Hollands; sperziebonen, aardappelen en kip! ’s Middags draaien ze the Wedding Planner, die we met koptelefoons kunnen volgen. Om 1.00 pm Amerikaanse tijd landen we in Detroit, Michigan, waar we enkele uren rond kunnen lopen, omdat ons volgende vliegtuig vertraging heeft! (In Nederland is het ondertussen al 19.00 uur!!!) Om 5.45 pm vliegen we uiteindelijk richting Boston, waar we door 2 mensen van EF opgewacht worden. Nadat iedereen z’n bagage gevonden heeft slepen we het naar de bus en rijden we naar Smithfield, Rhode Island. Om 10.00 pm (4.00 uur in NL) komen we aan op Bryant College, waar we de komende 2 weken door gaan brengen. Iedereen checkt in, krijgt wat te eten en zoekt z’n slaapkamer op. Mijn kamergenootje, Melanie, komt uit Duitsland. Ik heb geen zin meer om uit te pakken…. Ik val als een blok in slaap!!!
Zondag een vrije dag, omdat er nog groepen arriveren vandaag. Beetje rondgeslenterd over the campus en gemaild en gechat! Het eten is erg wennen. Ze hebben de meest vette en ongezonde dingen in overvloed! En natuurlijk is de verleiding erg groot als het gratis en onbeperkt is, maar geloof mij maar…. Na 2 weken pizza, patat, hot dogs, donuts, koek, taart, ijs, wraps, bacon, cake, cola etc.. (ook als ontbijt) .. ben je het toch echt wel zat!!!
Maandag de introductie. Na het ontbijt, dat elke ochtend van 7.00 tot 9.00 am in the dining hall wordt gehouden, gaan we met z’n allen naar de gymzaal. Dat zijn dus zo’n 600 studenten van over de hele wereld en alle docenten, camp staff en returnees. De gymzaal is, zoals alles hier op the campus, echt ontzettend groot! Iedereen neemt plaats op de tribunes, waarna alle docenten en returnees zich voorstellen. Ook worden de regels vertelt en wordt elk land geintroduceerd. Deze bijeenkomst in the gym was echt Amerikaans!!! Vervolgens gaat iedereen naar z’n eigen homeroom klas, inclusief mentor, waar we de rest van de dag mee doorbrengen. Mijn mentrix is Ellen uit Texas en ze geeft ons een rondleiding door the Unistructure (het gebouw waar we lessen hebben en waar the dining hall is) en over the campus. Iedereen krijgt een activiteitenkaart die aan het eind van language & culture camp ingeleverd moet worden. Voor een diploma moet je 12 activiteiten hebben. s’ Avonds met z’n allen naar de karaoke midden op the campus. De eerste activiteit is binnen!
Dinsdag de eerste normale lesdag. Van 9.00 am tot 3.00 pm hebben we lessen met een lunchpauze van 12.00 tot 2.00 pm. We beginnen met Homeroom, daarna Current Issues, Life in America, English en tenslotte Geography. Na 3.00 pm beginnen de buitenlesactiviteiten met de meest uiteenlopende mogelijkheden. (Verschillende sporten, Arts & Crafts, shoppen, games spelen etc..) Claire, Hilde, Anne, Dami’t en ik gaan naar the Mall om te winkelen. Voor het eerst met de echte gele schoolbussen!!! Zooo Cool! We eten in the Mall en zijn rond 8.00 pm weer terug op the campus. Elke avond worden er films gedraaid in de bioscoop in the Unistructure. Om 8.30 pm is de laatste, want om 11.00 pm moet iedereen op z’n kamer zijn. CURFEW!!!!
Woensdag ons eerste tripje: BOSTON! De hele dag door de stad geslenterd. We zijn naar Harvard geweest (de bekende universiteit), hebben gemaild in de bibliotheek, zijn 60 verdiepingen omhoog gegaan in the John Hancock Tower (prachtig uitzicht!!!!) en hebben uiteindelijk bij CHEERS gegeten!
Donderdag weer school en een bezoek van de mensen van het Amerikaanse hoofdkantoor van EF. Ik heb dus m’n Regional Manager ontmoet. Na deze meeting weer met een hele groep naar the Mall geweest. The Providence Place Mall dit keer.
Vrijdag na school gewoon lekker rondgehangen en op het gras genoten van het warme weer hier!