New York, New York! - Reisverslag uit Rhode Island, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit Rhode Island, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

New York, New York!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

21 Juli 2001 | Verenigde Staten, Rhode Island

Zaterdag: NEW YORK!!! Na zo’n 4 uur rijden (om 5.15 am was ik al uit bed) komt het vrijheidsbeeld inzicht! Heeel erg klein, maar het is d’r wel! Nadat we een hele tijd gewacht hebben, omdat een aantal bussen met vriendinnen van ons vertraging hadden, kunnen we eindelijk aan boord van een gratis veerboot die langs het vrijheidsbeeld vaart. Echt dichtbij komen we helaas niet en tegen de tijd dat we van boord zijn is het al een uur later! De rest van de middag door New York gezoefd… Empire State Building, Times Square en Broadway… en bijna platgereden door de bekende gele taxi’s! Toen het tijd was om terug te gaan bleek het metro station verbouwd te worden en zijn we dus van hot naar her gerend om de goede metro te zoeken. Zo’n 3 kwartier te laat bij de bussen, maar ja….. Onderweg bij de, hoe kan het dan ook anders, Mac Donalds gestopt!
Zondag les!!!!!! M’n ogen vallen echt dicht, de wekker gaat iedere dag vroeger en we doen steeds meer! Na de lessen met z’n allen naar een baseball game. Ontzettend gezellig! Tijdens de lessen hebben ze ons een liedje geleerd dat alle Amerikanen na de 6de inning zingen. Dus wij zingen…. Maar we waren de enige?!?
Maandagochtend Anne verrast, want ze werd 18! Na de lessen met Arts & Crafts een fotolijstje in elkaar geknutseld! Jaaa… we zijn errug crea bezig! ’s Avonds met z’n allen gaan steps-aerobicsen. We hebben echt in een deuk gelegen, want de eerste 15 min. kregen we les van een jongen zonder ritme gevoel!!! Tot de curfew met z’n allen op het gras rondgehangen.
Dinsdag weer wezen Arts & Craften na de lessen en ’s avonds naar de films. Ze draaien nog best leuke dingen hier. (Charlie’s Angels, Remember the Titans, Coyote Ugly, Big Daddy, Me, Myself and Irene etc…)
Woensdag: SIX FLAGS!!!!!!!! Het is ongelooflijk heet vandaag, maar gelukkig hebben ze ook een waterpark! Marloes, Mieke, Anne, Claire, Hilde, Martine, Dami’t, Vera en ik doen verschillende achtbanen, waterbanen etc.. Met wat Looney Tunes figuren op de foto en ’s middags splitsen we ons op. Een aantal willen de rest van de achtbanen doen en ik ga met wat anderen het waterpark in… afkoelen…. De rijen zijn erg lang, maar de waterbanen zijn zoooo gaaf!!! Aan het eind van de middag het normale park weer in om nog wat achtbanen te doen. O.a Superman, zoooo cool! Die gaat bijna stijl naar beneden! We hadden echt veel te weinig tijd vandaag. Ik kan er nog wel uren rondlopen!
Donderdag werd Mieke 18! Na de lessen weer gaan Arts & Craften en daarna met z’n allen naar the bowling. Twee keer gespeeld, 1 keer gewonnen!!! (Die schoenen zijn al net zo lelijk als in NL!) Het was echt ontzettend gezellig! In de bus een hoop liedjes gezongen (vals), wat sommige niet echt op prijs stelden….
Vrijdag, de laatste dag alweer….. Vandaag weer een jarige: Kalyani! De lessen zijn niet echt lessen meer te noemen. Iedereen maakt foto’s in de klas en er worden ook groepsfoto’s gemaakt bij bijna elke docent. Verder delen ze snoepjes uit en wenst elke docent je een fantastisch jaar toe. Ook ontvangen we ons Language & Culture Camp Diploma! Geen activiteiten meer vanmiddag. Iedereen is druk bezig met het inpakken van koffers. ’s Avonds worden er boekjes uitgewisseld voor adressen, persoonlijke boodschappen etc.. Om 9.00 pm begint het eindfeest buiten. Er wordt muziek gedraaid, gedanst en er worden lichtgevende staven uitgedeeld. Rond middernacht wordt er buiten een film geprojecteerd. Het is ijskoud buiten en de film is niet echt leuk, dus gaan we met een hele groep in the lounge van Marloes zitten. We kletsen wat en de eersten maken zich klaar voor vertrek. Er zijn er een heleboel die om 2.30 am al uit moeten checken en om 3.00 gaat hun bus richting vliegveld. Marloes, Claire en ik besluiten om te gaan douchen wanneer de rest vertrokken is. Lekker warm!!! Om 4.45 am zwaaien we de volgenden uit. M’n ogen beginnen langzaam dicht te vallen… Om 5.30 am vertrekken en weer een aantal en om 7.30 am gaan de laatste weg. Van onze groep is dat Claire. Ik ben 1 van de weinige die nog op de campus is, omdat ik hier opgehaald word door m’n gastgezin. Ik val nu echt bijna in slaap! Ik kan je wel vertellen; DIE 2 WEKEN ZIJN ECHT OMGEVLOGEN!!!!