Homecoming @ Mount Mansfield Union Highschool - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Homecoming @ Mount Mansfield Union Highschool - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Homecoming @ Mount Mansfield Union Highschool

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

04 Augustus 2001 | Verenigde Staten, Vermont

- Mijn laatste vrije dagen heb ik niet stil gezeten; zo heb ik samen met m’n hostfamily Mount Mansfield gehiked. (plaatselijke berg) Daarbijheb ik dus ook meteen op het hoogste punt van Vermont gestaan. Alhoewel de hike best lang duurde, na 7 uur waren we weer beneden, was het echt meer dan de moeite waard. Het uitzicht was gigantisch!!! Alleen werd mijn opmerking om een pizzahut op de top te plaatsen niet echt gewaardeerd….
- Verder hebben we een bezoek gebracht aan Ben & Jerry’s, waar we verschillende soorten ijs hebben geproefd en zijn we naar the Von Trapp Family Lodge geweest. (een aantal personen uit the Sound of Music hebben daar gewoont en liggen daar begraven)
- Eén van de laatste weekenden voordat school begon was er een barbeque + sleepover georganiseerd voor onze IEC-groep. Mijn IEC, Rita Fetters, was er ook bij. Er zijn 12 exchange studenten in onze groep, waarvan er 7 op dezelfde school als ik zitten. (Alana-Duitsland / Martine-Noorwegen / Eirik-Noorwegen / Cristobal-Chili / Bruno-Italië / Cecile-Frankrijk / Martine-Nederland / Belen-Spanje / Nami-Japan / Ahn-Duitsland / Kim-Duitsland)
Dat was echt een superweekend. ’s Avonds gebarbequed, later gezwommen en de hele nacht films gekeken. Ik ben een paar dagen later met Cecile en haar familie nog gaan hiken, waarbij we de watervallen in zijn gedoken.
- Verder nog naar de Fair geweest en het concert van Aaron Carter/ A-Teens bezocht. (best grappig om te zien hoe meisjes van 10 hun ondergoed het podium opgooien, hahaha…)
- Vlak voor school begon ben ik al voorgesteld aan de leraren en m’n guidance counseler. En zo’n 40 keer m’n lockercombi geoefend, want dat ding wilde maar niet open! Ook ben ik in Augustus met Field Hockey begonnen, samen met Alana en Martine. We hebben dan wel totaal geen ervaring, maar het team is echt hartstikke gezellig!
M’n eerste schooldag was behoorlijk verwarrend, zo’n 1000 nieuwe gezichten en namen die je aan het eind van de dag absoluut niet meer kunt verbinden. M’n rooster is echt leuk. Ik start elke dag met 50 min. English, daarna heb ik op A-days elk 1,5 uur: U.S. History, Algebra en Photo en op B-days: Jewelry Making, Spanish en Human Biology.
Om 2.45 zijn we uit, waarna er Field Hockey training is van 3.15 tot 5.15. Zo’n twee keer in de week was er i.p.v. training een game. We waren dan vroeger uit school om met de bus naar andere highschools te reizen, waarna we meestal rond 7.00 weer terug waren. Erg drukke dagen dus! Voor de Hockey hebben we trouwens uniformen met het schoollogo, van die leuke ruiten rokjes…. Gelijk in de eerste week hadden we al een team/pizza-avondje waar het seizoen doorgnomen werd. De dagen dat er games zijn wordt er van iedereen verwacht dat men dress-up naar school gaat.
Wat een normale vrijdag leek te zijn werd een early release. De school zat zonder stroom, omdat een eekhoorn zichzelf geëlectrocuteerd had in ons electriciteitssysteem.
Dinsdag 11 september, oftewel 9-11 voor Amerikaanse begrippen, was een rare dag! Onder U.S History werd de tv in de klas gehaald, vlak nadat we vernomen hadden wat er aan de hand was. Zo konden we vanaf 9.15 live volgen hoe de World Trade Centers aangevallen werden en hoe de torens instortte. De rest van de dag zijn lessen gecanceld en hebben we in the Auditorium (schoolbioscoop) alles gevolgd. De dagen daarop was het erg hectisch in Amerika en hadden we allemaal speeches, lintjes dag, burning candles etc...
Zo’n 3 weken geleden was het de week van HOMECOMING; SPIRITWEEK! Zo hadden we pyama day, hawaii day, clash day en class color day. De hele week hebben alle sportteams aan de voorbereidingen voor de parade gewerkt. De laatste dag was een dag waar alle teams heliumballonnen omgeknoopt kregen, waar we dus de hele dag aan vast zaten. Verder werden er schoolpictures gemaakt. Na schooltijd is ons hele hockeyteam aan de float gaan werken, hebben we pizza gegeten en zijn we naar de bonfire geweest ’s avonds. Echt gezellig! Zaterdagochtend om 8.00 ontbeten op het veld, waarna we de laatste voorbereidingen getroffen hebben. Om 9.00 begon de parade. We hadden een truck versierd met ballonnen, posters, confetti etc.. Iedereen was in uniform, met een kroontje op en een sharp om. (ik was miss. Florida) Rond 11.00 begonnen de wedstrijden die de rest van de dag waren en 's avonds was er een Homecoming dance in the gym. (omdat de vloer net gepolished was moesten we allemaal op sokken dansen!)