Aguas Amargas & BINGO middag! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Aguas Amargas & BINGO middag! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Aguas Amargas & BINGO middag!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

28 Oktober 2006 | Guatemala, Guatemala-stad

Tsjongejonge wat vliegt de tijd! Mijn 3de week Spaanse lessen zitten er ondertussen alweer op en ik heb nog maar 1 week te gaan voor ik mijn certificaat zal behalen en mijn gastgezin zal verruilen voor een enorm ruime kamer midden in Parque Central! (Inclusief balkonnetje!)

Uiteraard weer volop spelletjes gespeeld op de stichting deze week, geknutseld en geplakt! Ik heb in mijn beste spaans deze week Rummikub uitgelegd en ze vonden het geweldig! Verder komt Halloween er natuurlijk aan, dus we hebben skeletten geknipt en geplakt en met splitpennen een soort van trekpop in elkaar gezet. Ook in het thema Halloween maskers in elkaar geknutseld! Een beetje jammer dat ook ik nu, als één van de laatste vrijwilligers, een aantal vlooienbeten te pakken heb! De kindjes zijn namelijk niet allemaal even schoon. Maar goed, ook dat hoort erbij!

Gisteravond zijn we met alle vrijwilligers uiteten geweest bij een Sabor de India, een heel leuk restaurantje en vooral heel goed eten! Er zijn ondertussen alweer wat vrijwilligers bij, dus we waren met een behoorlijke groep. Erg gezellig!! Daarna nog even met Marcel, Judith en Carla een bar/dancing ingedoken waar het Ladies Night bleek te zijn! Een beetje apart dus dat ik bij de ingang mijn flesje water uit mijn tas moest halen en in moest leveren, maar vervolgens de hele avond gratis aan de Cuba Libre heb gezeten! Guatemalteekse logika denk ik!

Vanmorgen alweer vroeg uit de veren, want Miguel (die mij de laatste 2 weken spaanse les geeft) en ik zijn richting Aguas Amargas gegaan. Dit zijn natuurlijke heetwater zwembaden en badkuipen met 'helend' vulkaan water! Een prachtige omgeving (uiteraard moesten we er vanaf de bus nog 3 km. heen lopen...) alleen was het in het water zelf niet zo lang uit te houden! Pfff.. De terugweg was werkelijk een avontuur, want de chickenbusses hier rijden als idioten!! In de meest gevaarlijke bergpassen worden gewoon 20 autos tegelijk ingehaald zonder dat er op gelet wordt of er misschien tegenliggers aankomen. Gewoon heel hard toeteren is hier de mentaliteit! Niet zo gek dus ook dat er in de afgelopen 3 weken al 5 bussen verongelukt zijn!

Vanmiddag op het project alle verjaardagen gevierd van de kindjes die de afgelopen maand jarig zijn geweest. Cadeautjes uitgedeeld, taart gegeten en BINGO gespeeld met voor iedereen een prijsje! Tijdens de BINGO waren er zo'n 50 kinderen en later met de taart bijna 100, dus het was een gezellige boel! De kinderen vonden het ontzettend leuk en hebben de middag van hun leven gehad!

Ondanks dat ik van de week door mijn knie ben gegaan ga ik morgen met een aantal anderen voor een lang weekend naar Antigua (de oude koloniale hoofdstad) waar vandaan we zondag de Pacaya Vulkaan gaan beklimmen. Deze vulkaan is nog heel erg actief en kan alleen met gids beklommen worden, omdat de lava gewoon nog naar beneden stroomt! Die kans kan ik natuurlijk niet laten schieten, dus gewapend met wat rekverband ga ik hoe dan ook omhoog!!

Maandag weer terug, dus volgende week volgt er uitgebreidt verslag!

  • 28 Oktober 2006 - 08:18

    Ilse:

    hee meis! wow, wat ben je toch een fanatiekeling! ben trots op je hoor! ik zit hier ook met een hele pijnlijke knie, en ik moet er niet aan denken om nu nog een vulkaan te gaan beklimmen!

    maar heel veel succes en ben benieuwd naar je nieuwe verhaal!

    kuss

  • 28 Oktober 2006 - 12:53

    Driek:

    Heey Debs,

    Leuk om weer wat van je te horen!! Wel super om te horen dat die kinderen het ook zo naar hun zin hebben met al die leuke activiteiten die jullie organiseren.

    X

  • 28 Oktober 2006 - 12:53

    Pia:

    Wouw wat een belevenissen allemaal.Doe maar voorzichtig met je knie.Veel plezier.Liefs en kus.:')

  • 28 Oktober 2006 - 18:53

    Joke Kr:

    Wat een mooie omgeving en lieve kindertjes! Vast wel een zware tocht die vulkaan op.
    grt Joke

  • 28 Oktober 2006 - 21:16

    Chris:

    Ha debje! Beter die Cuba Libre! Ik geef je één tip Flor de Caña is nog lekkerder! Nadat ik die actieve vulkaan in Costa Rica heb gezien zou ik er ook zo graag één willen beklimmen! Spannend hoor!
    Nou ik ga verder met de film Desperados! Volgende keer ben ik weer wat langer van stof in een mail! Liefs

  • 29 Oktober 2006 - 08:59

    Martine:

    Hee Deb,

    Leuk!! Ik ben heel benieuwd naar je verhaal en foto's van de vulkaan, wel spannend hoor! Veel plezier.

    Liefs Martine

  • 29 Oktober 2006 - 10:38

    Sas En Deb:

    heey meis,heb je ook alvast taart gegeten voor je eigen verjaardag?! Hoe ga je dat vieren?! (jou kennende met heel veel alcohol;)?!) Veel plezier op de vulkaan, doe voorzichtig (is HEET) en sterkte met je knie! dikke kus

  • 29 Oktober 2006 - 20:08

    Esmeralda:

    hoi debbie!! wat kun jij leuke verhalen schrijven! ik word er echt enthousiast van! het is nu echt aftellen voor mij.. nog een dag of 10 en dan beginnen mijn spaanse lessen en kan ik de kids ook van dichtbij mee maken. tot snel!

  • 30 Oktober 2006 - 03:08

    Sander:

    lieve debs,
    echt super gaaf wat je daar weer allemaal meemaakt!! geniet er maar van nog 7 weken!! OOk voor mij!! check mijn site ook nog eff.. dikke kus sander

  • 30 Oktober 2006 - 08:34

    Ad:

    je hebt het al weer best naar je zin zo te lezen en al weer volop kontakten en leuke uitjes.
    Leuk om jouw verhalen te lezen. Super al die belevenissen daar.
    Morgen jarig deb, 23 !!!!!
    Pieter komt morgen bij ons thuis eten(waarschijnlijk met zn ouders)kunnen we het toch nog een beetje vieren.

    Geniet ervan.
    Liefs en kus je vader

  • 30 Oktober 2006 - 20:17

    Pedro:

    Heeey Debke. Ik heb je eerder een mail gestuurd dan op je site gekeken (druk weekend gehad). Zoals altijd, topverhalen!! Leuk om te lezen. Ik ga morgen weer eens de kookkunsten van Pia aan de tand voelen (ik gok dat het Guatemalteekse tortilla's gaan worden). Kunnen we eens een lekker potje over je gaan roddelen ;) Have fun! XX

  • 30 Oktober 2006 - 21:00

    Es:

    he debbie,
    alvast gefeliciteerd!!!en een hele fijne dag! we zullen een borrel op je drinken! Wat een lieve kinderen, ik wil daar ook wel heen, heb je nog een slaapplaats voor me??zal martijn vast niet goed vinden! Verwen de kinderen dan maar extra. veel plezier en tot gauw. liefs es

  • 31 Oktober 2006 - 03:06

    Suus:

    GEFELICITEERD DEBJE!!

    Je verjaardag in Guatemala! Maak er een mooie dag van en neem maar een extra pitcher!

    Dikke kus, Suus

  • 31 Oktober 2006 - 04:25

    Sander:

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JEste!!!
    Maak er een mooie dag van!! Dikke kus sander

  • 31 Oktober 2006 - 04:26

    Sander:

    daar moest natuurlijk nog 22 staan... hahaha
    hugs

  • 31 Oktober 2006 - 04:27

    Sander:

    dat is natuurlijk 23!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha wat een goofy ben ik... (ben net wakker ent was een lange nacht) sorry..
    Kus

  • 31 Oktober 2006 - 07:27

    Ad:

    Van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag. Maak er maar een feest van, doen wij ook.

    Liefs en kus van je vader

  • 31 Oktober 2006 - 09:01

    Stefanie Akkerman:

    Hee Deb, heel hartelijk gefeliciteerd met je 23e verjaardag, en nog vele jaren! Hoe ga je het daar vieren? Ga je nog zo'n pop slaan waar snoepjes uitkomen? Of gewoon lekker naar de kroeg? Een gezellige dag en nacht toegewenst :D xxx Stefanie

  • 31 Oktober 2006 - 09:26

    Pia:

    Lieve dochter,van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Ik ga je nog proberen te bellen.Maak er wat moois van vandaag zoals elke dag en tot later.Liefs mams

  • 31 Oktober 2006 - 09:32

    Ilse:

    GEFELICITEERD! hoop dat je een hele leuke en gezellige dag hebt.. maar dat komt vast wel goed! probeerde je ook nog een sms te sturen maar weet niet of die aankomt???

    in ieder geval een hele fijne dag en een super goed jaar toegewenst met veel voorspoed en allemaal leuke dingen!

    liefs en een dikke verjaardagssmakkerd! ;-)

  • 31 Oktober 2006 - 09:51

    Anne:

    Hola!!!Que tal??Eindelijk een berichtje van mij...kwam er steeds niet van.Gaaf hoor,om steeds je verhalen te lezen.Hier gaat alles goed,dit weekend zijn Frank en ik in Londen geweest,t was wicked!!!Veel gezien,gelopen en blaren op m'n voeten,maar t was het zeker waard!!Als je terug bent zullen we alles wel vertellen en wij zijn dan natuurlijk heel errug benieuwd naar nog meer mooie verhalen over je reis!!!!!!
    Hasta Pronto y beso,Anne

  • 31 Oktober 2006 - 09:53

    Anne:

    Feliz Cumpleanos!!!!Bebe un vino blanco aqui en holanda....para tu cumpleanos!(klopt t een beetje??Schrijven is niet m'n sterkste kant van het spaans...)Beso,Anne

  • 31 Oktober 2006 - 10:03

    Frank Fakkel:

    Hey Debbie gefeliciteerd met je verjaardag! Als je terug komt drinken we daar een goed drankje op! Veel plezier en succes nog in Guatemala. x frank

  • 31 Oktober 2006 - 10:22

    Vero:

    Sengiel chuka hamnida!!! Debski, hartstikke gefeliciflapstaart met je 23e verjaardag! Maak er maar net zo'n feest van als 2 jaar geleden! Ik ga er vanavond met Steefie wat op drinken ;-)

  • 31 Oktober 2006 - 11:08

    Joke (je Tante):

    hoi lieve Deb, Alhoewel het 7 uur vroeger is, wil ik je toch nu feliciteren met je verjaardag en een heel goed en liefdevol jaar toegewenst. Leuk om je ervaringen te lezen en de foto's te zien. Time flies. Ik vertrek maandag voor ongeveer 3 weken naar Florida en de Bahama's. Ik heb er zin in, nu het hier kouder en donkerder wordt. Ik wens je heel veel succes en veel liefs, joke

  • 31 Oktober 2006 - 11:11

    Joosje:

    Hola Guapa!
    Happy Birthday to you!!!
    Maak er iets bijzonders van! maar daar twijfel ik niet over...
    Keep up the good work with the kids!
    Ook ik ben mezelf weer even aan t onderdompelen in de Spaanse taal (in BCN, dus meer Catala), kan niks meer zeggen, zoveel vergeten!
    Zorg goed voor jezelf en veel succes!

    Drie dikke kussen!

  • 31 Oktober 2006 - 11:34

    Sven:

    Há die Deb!Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!Ik wens je een fijne dag toe daar en veel succes!!Liefs, Sven

  • 31 Oktober 2006 - 13:55

    Gonny:

    Goedemorgen jarige!!!!Van harte gefeliciteerd vanuit een stormachtig Alphen a/d Rijn. ook van Peter natuurlijk.Wij vieren vanavond je verjaardag samen met je ouders en Pieter! Ga de kookkunst van je moeder proberen en natuurlijk drinken wij een extra glaasje op jouw gezondheid!Maar wil je wel uitkijken en doe niet zulke gekke dingen en nog vlooien op de koop toe. Guus is er net vanaf!!!!!!
    Geniet volop en maak er een gezellige verjaardag van. Dikke verjaardagskus van ons allebei.Gonny

  • 31 Oktober 2006 - 14:35

    Carla En Mieke:

    hallo debbie,
    allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel bijzonder zo ver weg je verjaardag vieren zonder nederlandse taart en bloemen, maar wij denken dat jij er toch volop van zult genieten.Je bent trouwens ontzettend ondernemend bezig zeg, maar goed daar ben je jong voor en je wilt wat.
    Vanavond proosten wij op jou, dus...dat kan niet meer stuk.Lieve Debbie heel veel succes verder en we horen wel weer van je.
    Voor nu lieve groeten van Carla en Mieke en een poot van Leone.

  • 31 Oktober 2006 - 16:13

    Chris:

    Gefeliciteerd!! Zo te lezen hebben er al weer veel mensen aan je gedacht!
    Maak er een mooie dag van! Dikke zoen Chris, van Martijn natuurlijk ook gefeliciteerd!

  • 31 Oktober 2006 - 16:14

    Chris:

    Gefeliciteerd!! Zo te lezen hebben er al weer veel mensen aan je gedacht!
    Maak er een mooie dag van! Dikke zoen Chris, van Martijn natuurlijk ook gefeliciteerd!

  • 31 Oktober 2006 - 16:41

    Peter:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria , in de gloria.
    Hieperdepiep HOERA!!!! Hieperdepiep HOERA!!! Hieperdepiep HOERA!!!
    Dat we dit nog allemaal mogen meemaken! Juffrouw Bakker 23 lentes jong en nog steeds zo twinkelend als fruit op de tong. Van harte gefeliciteerd en geniet van deze speciale dag aan de andere kant van de wereld.
    Kusje Peter

  • 31 Oktober 2006 - 16:42

    Pedro:

    Hey verjaardagskonijn!Als het goed is heb jij mijn e-card gehad, zo niet! Van harte gefeliciteerd!! Ga je de kindjes nog op drop trakteren? Of kennen ze daar niet meer dan tortilla's? XX

  • 31 Oktober 2006 - 17:59

    Laurens:

    Hej zus, van harte met je verjaardag:D:D ik had je al een mailtje gestuurd vanmorgen maar toch nog even zo, hele fijne dag nog en geniet ervan. liefs en kus laurens

  • 31 Oktober 2006 - 18:07

    Emmy:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloriaaa in de gloriaaaaaa!!!
    Van harte deb en nog vele jaren.
    XXXX

  • 31 Oktober 2006 - 18:16

    C & A Dannijs:

    Lieve Debbie, (want dat ben jij nog steeds voor ons)31 oktober van harte gefeliciteerd met je verjaardag veel geluk maar vooral gezondheid toegewenst van ons.
    Nu heden zit jij in een ver weggiestan land. Wat een mooie foto's over en van dit land.
    Leer maar snel spaans spreken en vooral schrijven wel makkelijk rondom 5 december Sinteklaas tijd.
    Kun jij tenminste je schoen zetten met een spaanse brief er in (geintje)
    Nu Debbie veel plezier en studiegenot, groetjes van C & A Dannijs

  • 31 Oktober 2006 - 18:33

    Es En Martijn:

    lieve Debbie van harte gefeliciteerd!!!!!
    maak er een leuke dag van!
    Liefs martijn en esther

  • 31 Oktober 2006 - 20:54

    Carla:

    Hoi Debbie, van harte gefeliciteerd meid met je 23e verjaardag en een hele gezellige dag daar met die schattige kindertjes. Wat doe je toch allemaal leuke dingen! Geniet er van! Groetjes van ons en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 127374

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: