Gyeongju & Busan - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu Gyeongju & Busan - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

Gyeongju & Busan

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

13 November 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Hier is dan eindelijk de beloofde, nieuwe update!! Voor alle mensen die benieuwd zijn naar mijn verjaardag, ik heb het dus overleefd!!

Zaterdagavond eerst met z'n allen bij T.G.I. Friday's wezen eten, waar ik een gekke hoed op m'n hoofd kreeg van het personeel. Vervolgens werd er in het Koreaans "Happy Birthday" gezongen en op troms gespeeld. Na het eten bij "Happy Liquor Pia" (hoe toepasselijk!) de feest stemming voortgezet! Na het drinken van een aantal aparte 'verjaardags mixjes' (thnkx to Istvan, Pieter en Thomas!), zijn we naar een andere kroeg gegaan. Deze zat vol met mensen van de I-House, aangezien er nog zo'n 3 andere verjaardagen waren. Om 0.00 kwam de choco taart met kaarsjes op tafel! De rest van de nacht zijn we wezen clubben. Om half 7 lag ik dan uiteindelijk in bed...

Zondagochtend werd ik om 9.00 gebeld door m'n ouders, die zich afvroegen waarom ik toch zo schor klonk... 's Middags werd m'n deur versierd door die meiden en heb ik talloze roze/konijnen cadeautjes gekregen!! 's Avonds samen met Pieter uiteten geweest en natuurlijk een cocktailtje gedronken.

Vorig weekend lekker weer een weekendje weggeweest!! ;) Ik had 's middags eerst een field trip van Mass Media in Korea naar Dong-A Ilbo, Koreaanse Newspaper Agency. Was wel interessant, maar grotendeels in het Koreaans dus moeilijk te volgen! Was dus ook niet echt erg dat ik eerder wegmoest om de bus te halen. Vrijdagavond dus, na een hoop gehaast, samen met Rodrigo (Mexico), Stefano (Italy), Jud (US) en Pieter met de bus richting Taegu vertrokken, waar we overnacht hebben in een motelletje. We waren opweg naar Gyeongju, maar die bus hadden we dus gemist.

Zaterdagochtend door naar Gyeongju, een van de mooiste gebieden van Zuid-Korea. We hebben o.a. de Bulguksa Tempel bezocht en zijn naar de Grotto geweest, waar ergens midden in de bergen een Buddha beeld in een tempel staat. Vanuit de bergen ook de zonsondergang kunnen kijken. Dat ging echt waanzinnig snel, maar was super mooi om te zien.

Zondag fietsen gehuurd!! Stefano op een rode fiets met mandje en ik op een knalroze! Zeer lachwekkend! Het was prachtig weer, dus we hebben de hele dag alles per fiets gedaan. Naar een observatory tower geweest, een tradtioneel Koreaans dorpje (waar mensen echt gewoon in de tuin aan het werken en de was aan het doen waren), het Gyeongju National Museum, wat tempels aan het water en een 'stone pagoda'. Rodrigo was die morgen al vertrokken en Stefano en Jud namen samen de bus om half 5 terug richting Seoul. Samen met Pieter ben ik doorgefietst naar het Tumuli Park, waar gigantische 'grasheuvels' dienen als tombs. Door het park heen gewandeld en in 1 van de tombs gekeken. Nadat we wat gegeten hebben zijn we met de bus naar Busan vertrokken. (450km. van Seoul) Busan is na Seoul de grootste stad van Zuid-Korea en tevens ook een gigantische havenstad. In een motelletje terecht gekomen met Jacuzzi in de badkamer!! :D

Maandagochtend over de vismarkt gelopen. Best wel interessant om te zien! Vanaf de Busan Tower (120m hoog) hadden we uitzicht over een heel groot deel van de stad en de havens. Met de subway doorgegaan naar de National Cemetery, waar bijna 3000 mensen begraven liggen die hebben meegevochten in de Koreaanse oorlog. (1950-1953) Er lagen zelfs een heleboel Nederlanders begraven! Even gepicknicked in het zonnetje tussen de Koreaanse schoolklasjes en doorgegaan naar Haeundae Beach, 1 van Korea's mooiste stranden. Lekker uitgewaaid op het strand, een boottocht gemaakt langs de Oryukjo eilanden en zeemeeuwen gevoerd! Nog even wat gegeten in een restaurantje met uitzicht op zee en daarna met de metro weer helemaal terug naar de bus terminal, aan de andere kant van Busan! Na behoorlijk wat uren in de bus kwamen we om 0.15 weer in Seoul aan. Nog net de laatste subway richting Sinchon kunnen nemen en met de taxi naar de campus. Rond half 2 waren we thuis!

Verder was deze week iedereen weer een beetje in en rond de I-House. Likele en Thomas (de vriendjes van Vero en Maite) zijn ondertussen allebei alweer vertrokken. Voor het eerst sinds 1,5 week dus weer eens met z'n allen uit geweest!

Morgen wordt waarschijnlijk ook een interessant dagje. We gaan namelijk naar de Demilitarized Zone (DMZ)!!! Dit is het gedeelte aan de grens van Noord-Korea. Om 8.00 worden we al opgehaald... Dat wordt een vroeg avondje vanavond!

  • 13 November 2004 - 11:07

    Pieter:

    He vergeet je het uitgebreidde ontbijt op bed, wat je van me gekregen hebt niet te vermelden. Waar ik zooooooo me best op heb gedaan. 6 uur s'morgens opstaan om broodjes bij de franse bakker te halen, champoepel, jus-tje, roosje, ham/kaas ;)

  • 13 November 2004 - 11:14

    Debbie:

    Eccccccccht niet joh!!! Jij lag tot 8.15 in bed, terwijl ik om half 8 al in bad lag en JOU daarna ontbijt op bed heb gebracht! Kopje koffie, manderijntjes, broodje ham, yoghurtje, jus d'orange. Nou niet de feiten gaan verdraaien he!!! Maar goed, jouw versie klonk opzich wel leuk, dusse.... waar wacht je op!?!

  • 14 November 2004 - 18:00

    Pia:

    Hoe weten ze in z-Korea dat ik wel van likeur hou?
    Ik wist niet dat mijn naam zo populair was.Er is ook al een vliegtuigmaatschappij naar mij genoemd(haha)Leuk verslad Deb,nu nog je foto's.xxxjes mams

  • 14 November 2004 - 19:59

    Emmy:

    He debje!! Was weer een leuk verslagje om te lezen. Het zal wel wennen zijn als je weer in Nederland bent, al is dat maar voor korte duur dat je in Nederland bent ;). Hier alles oke! Stage gaat nog steeds goed, de weken vliegen voorbij. Ben nu bezig met het zoeken van een baan, valt nog niet echt mee maar we blijven volhouden. Dikke kus Emmy

  • 17 November 2004 - 20:04

    Chris:

    He meis,
    o o o, wat heb ik toch een saai leven! maar dat valt eigenlijk ook wel mee! heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! ik heb een nieuwe stage bij... Channel Cruises. JAJA, maar ben dr echt wel heeel gelukkig mee, lekker flexibel en het gaat helemaal goedkomen!
    dikke zoen

  • 18 November 2004 - 13:19

    Ilse:

    Heej meis! Klinkt allemaal weer super! Hier alles ok, vandaag precies nog 1 maand hier stage lopen en dan ben ik met mijn 1e stage alweer klaar! Nu al mijn verslagen nog.. oeiii! kussss

  • 19 November 2004 - 22:42

    Vero:

    He Deb,
    dat wordt morgenochtend (nou ja, ik vind 03.00h gewoon morgennacht) wat op de temple stay! Ik zal proberen niet te lachen en ik zal niet denken aan je gezicht toen ik je net uit je bed moest halen ;-)

  • 22 November 2004 - 05:29

    Vero:

    Deb, al een beetje bijgekomen?
    Ik heb net mijn site (3x) ge-update. Heb je nog aanvullingen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 127379

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 19 September 2014

Peru & Bolivia

17 September 2013 - 01 Oktober 2013

Honeymoon: Tanzania & Zanzibar

01 September 2012 - 30 September 2012

Australië

21 Augustus 2011 - 10 September 2011

Mexico, Guatemala & Belize

31 Oktober 1983 - 12 Februari 2011

Overige bestemmingen

21 Augustus 2010 - 04 September 2010

China, Tibet, Hong Kong & Phuket

09 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Zuid-Afrika & Swaziland

21 Februari 2009 - 08 Maart 2009

Florida & de Bahama's

08 Augustus 2008 - 27 Augustus 2008

Costa Rica & Panama

15 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

Griekenland: Kreta

03 Oktober 2006 - 22 December 2006

Vrijwilligerswerk in Guatemala

20 Augustus 2006 - 06 September 2006

Thailand & Cambodja

20 Augustus 2004 - 21 December 2004

Uitwisseling Zuid-Korea

05 Februari 2004 - 12 Februari 2004

Egypte

15 Juli 2001 - 15 Juli 2002

High School Year USA

Landen bezocht: