SONGNISAN - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu SONGNISAN - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Debbie Bakker - WaarBenJij.nu

SONGNISAN

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

29 Oktober 2004 | Zuid-Korea, Seoel

Aangezien we het wel weer eens tijd vonden om een tripje te maken, zijn Stefanie, Soon (Japan), Pieter en ik afgelopen zaterdag richting Songnisan gegaan! Om 12.30 hadden we afgesproken (wat wil je na een nachtje 'clubben'), maar uiteindelijk werd het nog 15.30 eer de bus vertrok..

*-*-*-* Songnisan is one of the eight most scenic attractions of Korea. It is the central part of the Great Paekdu Mountain Range and bridges northern ecosystems and southern ecosystems of the Korean peninsula. The highest peak Chonhwangbong (1,057m) is the water source of three rivers, the Han River, Kum River, and Nakdong River. The mountain presents a superb view of eight peaks, including Pirobong, and eight platform mountains, including Munjangdae. Popchusa, one of the most magnificent temples in Korea, is also on the mountain. *-*-*-*

Rond half 8 waren we eindelijk op de plek van bestemming en werden we gelijk door een Koreaanse man bij z'n restaurantje naar binnen getrokken! Nadat Steef en ik naar de wc waren geweest - en door de keuken heen moesten lopen om deze te bereiken - hadden we niet heel veel honger meer...

Na de "heerlijke" maaltijd is de zoektocht naar hotels/motels begonnen. Wat een ramp!! Vanwege het verkleuren van de bladeren/bomen zaten we midden in het hoogseizoen en was het dus top drukte! Bijna alle hotels en motels zaten vol, de enige optie was een veeel te dure 3-pers. kamer met z'n vieren delen.... In de Minbaks was nog wel wat ruimte hier en daar, wisten de 'Koreaanse proppers' ons te vertellen, maarja we hadden niet heel veel zin om voor 50.000 Won p.p. (+/- 35 euro) een nacht op de grond te slapen in een vies, stinkend, klein kamertje zonder douche! Uiteindelijk dan maar naar het Lakeside Hotel gelopen, duurste van allemaal - 120.000 per nacht - maar die wilden geen service meer verlenen omdat het al te laat was... 21.30!!! Met de taxi zijn we naar een gebied buiten het Nationale Park vertrokken, waar de chauffeur ons heeft afgezet bij een prima hotelletje!! Heb ik voor 12.000 Won de hele nacht op een heerlijk waterbed geslapen,! Dat is nog eens beter!!

Zondagochtend iets later wakker dan geplanned, terug naar Songnisam, ontbeten met spaghetti, en aan ons culturele uitstapje begonnen. Vrijwel aan het begin van het park stond een gigantisch Buddha beeld van 33 meter hoog, omcirkeld bij talloze tempeltjes. We moesten overal onze schoenen uittrekken om naar binnen te mogen, maar het was zeer indrukwekkend! Wierrook, decoraties, muziek en mensen die offers brengen en op hun knieen voor de beelden liggen.

's Middags zijn we de bergen in gegaan en hebben we een korte hike gemaakt. Het laatste stuk van het pad dat wij gekozen hadden was vrijwel helemaal verlaten. Toen we de top bereikt hadden, kwamen we uit bij een tempeltje, waar alleen wat 'locals' aan het werken waren. Het zonnetje scheen, het was hartstikke warm en we hadden werkelijk prachtig uitzicht over alle kleurende boom toppen!

Om 18.20 hadden we de laatste bus terug naar Seoul, waar we na een lange reis rond half 12 bij de bus terminal aankwamen... Met de subway terug naar Sinchon waar we nog heel even de bar ingedoken zijn voor wat avondeten en een lekker biertje om het weekend mee af te sluiten!

Maandagochtend, tijdens Korean Aesthetics, hebben we een optreden mogen bewonderen van traditionele Pansori Singers. (2 oude vrouwtjes die, gekleed in tradtionele costumes, heel 'apart' zongen en vergezeld werden door onze professor op de trom.) Verder ook m'n midterm results terug gekregen en ik heb alles gehaald!!!! :D Zelfs Koreaans met ruim voldoende, gemiddeld 82% (B) De vriend van Veronique, Liekele, was inmiddels ook aangekomen van 't weekend, dus die hebben we 's avonds even aan de soju en mekchu geintroduceerd!

Dinsdag weer wat te vieren, ik ben namelijk na 2 interviews aangenomen als 'Functions Coordinator and Membership Manager' bij een hotel in Norwich, Norfolk, Great-Britain. Vanaf januari zal ik dus een half jaar in Engeland stage gaan lopen!

Na alle "stress" van de midterms, woensdagavond heerlijk onderuit gezakt in een hete whirlpool in Sinchon Rest. Donderdagavond zijn we met een hele groep gaan bowlen, wat ook weer voor wat hilarische momenten zorgde!!

Dit weekend staat helemaal in het teken van "HALLOWEEN" !! Gisteravond kwamen er al mensen verkleed de gangen door in de I-House om te 'trick or treat-en'! Zelf hadden we een feest van de Mentor's Club, waar ik gelijk weer eens even bij kon kletsen met In-suk, m'n Buddy.

Om vanmorgen m'n bed uit te komen om naar een meeting in de Global Lounge te gaan viel nog best wel zwaar... Samen met Steef zit ik in de organisatie van Global Fair Asia, een evenement dat woensdag, donderdag en vrijdag zal gaan plaats vinden. We hebben al een aantal meetings gehad, maar de meeste voorbereiding komt toch in de laatste paar dagen te liggen...

Vanavond naar de bar om na middernacht m'n 21ste verjaardag te vieren!!! :D

• 30 Oktober 2004 - 11:44

Deb:

Heey debje! gefeliciteerd met je stageplek! nu kunnen we je idd toch komen opzoeken:) alvast gefeliciteerd met je verjaardag (al ben je mss in jullie tijd nu al jarig)... dikke kus deb

• 30 Oktober 2004 - 17:45

Pia:

Lieve Deb,
    Terwijl ik dit schrijf ben jij je verjaardag aan het vieren in de kroeg.Alvast van harte gefeliciteerd met 21ste verjaardag, ook van je vadertje natuurlijk en we bellen je nog.xxxjes mams

• 30 Oktober 2004 - 17:47

Pia:

en natuurlijk ook van Laurens en Sander,die nu een weekend weg is.

• 30 Oktober 2004 - 19:37

Ilse:

heej lieffie! van harte gefeliciteerd met je verjaardag!vond het zo leuk om je vanmiddag weer even gesproken te hebben! hele leuke dag toegewenst en eet smakelijk vanavond! ik heb een glas champagne op je gedronken! veel liefs een een knuf!

• 30 Oktober 2004 - 19:48

Jelleelzinga@introweb.nl:

Lieve nicht Debbie,
    Wat beleef jij wat!
    Onze hartelijke felicitaties met je 21ste dus bizondere verjaardag daar in het verre Seoul.
    Je Oma, mijn tante, Minke vertelde me dat je met de Kerst thuis bent en ook al weer eenvolgende stageplaats hebt in Londen.
    Wat een geluksvogel ben je.
    Krijg je goede berichten uit Alphen ad Rijn?
    Volhouden lijkt mij, wel eens moeilijk.
    Ik weet het nog toen ik 2 jaar op mijn verloofde Ruurdtje moest wachten in Baghdad.
    Op deze rustige Zaterdagavond wensen we je vanuit Haastrecht alle goeds.
    Waren eergisteren bij tante Pia in Krabbendijke.
    Het gaat haar fysiek goed maar wel een gaatjespan!
    Veel liefs van ons voor een fijne verjaardag!
    Jelle en Ruurdtje en familie

• 31 Oktober 2004 - 06:02

He Deb,
    ook vanaf wat dichterbij (comp. room I-House op dit moment) Hartelijk gefeliciteerd!! Nog laat geworden gister? Vanavond moeten jullie het nog maar even dunnetjes overdoen (zonder smerige cocktails!)

O enne waar ben je? Want ik kan je nu nergens vinden.
    KOMBE!

• 31 Oktober 2004 - 06:05

Debbie:

Haha thnkx! Ben boven!!

• 31 Oktober 2004 - 06:36

Thomas:

he debbie,
    ik zit nu tegenover je in het computerlokaal :) gisteren was echt een leuk feestje! dank voor de gezelligheid en gastvrijheid. veel plezier nog de komende weken en dan op naar het volgende avontuur: stage in engeland, dat zal ook nog wat worden :)

• 31 Oktober 2004 - 15:01

Emmy:

He debje!! Gefeliciteerd met je 21ste verjaardag en met je stageplek in Engeland. Heb je goed voor elkaar meis!! Hier in Nederland gaat alles oke, al mis ik je wel. Fijne verjaardag en een dikke kus van mij.

• 31 Oktober 2004 - 16:59

Have a good day
    Bisous

• 31 Oktober 2004 - 17:28

Erik:

Haai Deb, nog gefeliciteerd met je 21e verjaardag! Geeft niet als je partijtje wat later is hoor... :)) hehe
    Groetjes x Boon

• 31 Oktober 2004 - 18:30

Fleur:

Liefste Dib!!
    Happy birthday babe!
    maak er een goeie dag van,
    have fun.
    dikke kus

• 31 Oktober 2004 - 22:15

Fanny:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! En ik vind het echt onwijs leuk om zo te leven wat je daar allemaal mee maakt!! Ik hoop dat je er nog een heel leuke tijd gaat hebben!! Kus Fannny

• 31 Oktober 2004 - 23:06

Tant E Carla:

Hoi, Debbie. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben nog net op tijd. Het is al even voor twaalven. Lekker feesten vanavond zeker? Veel plezier in ieder geval! Groetjes van ons, Peter, Carla Lisa & Koen en een dikke kus!!

• 31 Oktober 2004 - 23:07

Petra Van Luijk:

He debje, paar minuten te laat maar toch als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Veel liefs petra

• 31 Oktober 2004 - 23:08

Petra Van Luijk:

..enne van sebas natuurlijk ook.

• 01 November 2004 - 05:36

Vero:

He Deb, bij deze de elektronische groetjes vanuit Pusan waar we net een half uurtje geleden zijn aangekomen!
    Prima kamer met internet vlakbij het station, kan ik jullie dus iig een beetje volgen, want een hele week zonder jullie allemaal is wel heel erg vreemd! Have fun van de week en tot maandag,
    groetekes

• 01 November 2004 - 17:13

Deb:

Iedereen ontzettend bedankt voor alle lieve verjaardagsberichtjes, kaartjes, pakjes, telefoontjes, mailtjes etc!! De verhalen volgen a.s.a.p.!

Verooooo, ik mis je nu al!!! niemand wilde mee de kroeg in vanavond! (echt afkicken hoor na zo'n weekend!) heb ik uiteindelijk steef wel meegetrokken = het echt maar 1 biertje geworden! EN HET REGENDE NOG OOK, DUS WE WAREN DOORWEEKT TOEN WE IN SINCHON AANKWAMEN!!! Ben er gelijk achter dat m'n schoenen niet waterdicht zijn, en m'n jas ook niet... en m'n sokken... mmja, niks eigenlijk!

Anyway, veel plezier dus in Busan, and get your *** back here soon! ;) -X-

• 02 November 2004 - 12:28

Tanja:

Hey deb, nog super gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb het hier ook gevierd ;-) En heb je een stageplek? waar en hoe en war?? Lekker hoor!!! Spreek je snel Dikke kus Tanja

• 04 November 2004 - 02:24

Vero- Op Weg Naar Daejon:

He Deb,
    bedankt he, en ik hoop dat je deze dagen niet te vroeg uit bed hoeft!!
    Al een beetje bijgekomen? Ben benieuwd naar de nieuwste weird stories!!

• 04 November 2004 - 14:47

Ilse:

Heej meis! Weer helemaal bijgekomen van je b-day? Ben benieuwd wat je allemaal hebt gedaan! Volgende week mijn b-day, jammer dat je er niet bij kunt zijn! xx

• 08 November 2004 - 07:20

He Debski,
    ben ik eindelijk terug, ben jij weer foetsie!! Dat werkt natuurlijk niet he! Wanneer ben je er weer?

• 08 November 2004 - 17:25

Deb:

Net terug van een lange reis, uurtje of 6, vanuit Busan!! Geweldig lang weekend gehad, maar nu echt m'n bedje in! Morgen toch maar weer naar de lessen namelijk... Moeten morgen inderdaad maar eens ff bijkletsen! Website updates + foto's volgen snel! Truste, XXX

• 10 November 2004 - 03:29

He Deb,
    nu ben ik ook weer echt "helemaal" thuis. Dusuh, heb je vanavond tijd?

• 11 November 2004 - 18:44

Emily:

Hey, Debbie! Its emily (remember from vermont) I'm sorry I missed you last year when you came back for christmas, I miss you tons. Cristobal is doing well as far as i know. Caitlin is going off to the middle east for the army. Well, I hope you have a great day. AOLIM:vtgirl1984
    Emily

• 12 November 2004 - 18:45

Ilse:

heej meis!vond het echt super dat je gister even belde, wat een verrassing!kuss

• 04 Februari 2007 - 19:19

Emily:

Found you again Debbie! I hope you have been practicing your english.
    Send me an email: Vtgirl1984@yahoo.com